Problem z ABS

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

laskanfn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lis 01, 2009 22:28
Lokalizacja: Wrocław

Problem z ABS

Post autor: laskanfn » ndz lis 01, 2009 22:41

Witam. Mam następujący problem. W moim Golfie 3 Cabrio 1.8 8v nawala ABS, podejrzewam, że może mieć to związek z temperaturą ponieważ teraz gdy jest zimno, przy włączeniu zimnego silnika kontrolka ABSu świeci się a ABS nie działa. Gdy silnik nagrzeje się do około 100 stopni np w korkach wystarczy wyłączyć i włączyć silnik i kontrolka gaśnie a ABS działa. Myślę że któryś z przewodów czujników nie kontaktuje przy stertowniku. Może mi ktoś powiedzieć gdzie ten sterownik jest? Jeśli ktoś ma jakiś inny pomysł bardzo chętnie go wysłucham (a raczej przeczytam). Jest jeszcze jeden problem gdy ABS działa i hamuje bardzo delikatnie to przy prędkości mniejszej niż około 10km/h zaczyna mi odbijać pedał hamulca, natomiast gdy hamuje ostro, ale nie tak aby opony straciły przyczepność nic się złego nie dzieje. Proszę o pomoc. Nie mam żadnych narzędzi do sprawdzenia oporu czy innych takich wartości a nie chce wydawać nie potrzebnie kasy na mechanika. Z góry bardzo dziękuje.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lis 01, 2009 22:47

Bez najprostszego miernika uniwerslanego za 10-20 zeta nic nie zrobisz, a jak już się zaopotarzysz pomierzysz opory czujników (1-1,4 koma). Sterownik zależnie od rocznika - w starszych pod kanapą lub fotelem pasażera, w nowszych przy pompie ABS pod maską. Jeśli nie znajdziesz nic miernikiem pozostaje Vag. Piszę to mimo że wszystko było na forum a sprawnie działająca wyszukiwarka jest u dołu strony


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

laskanfn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lis 01, 2009 22:28
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: laskanfn » ndz lis 01, 2009 23:20

Obrazek

Jeżeli złącze zaznaczone na czerwono ma związek z ABS to jego poruszanie pomogło. Czyli rozumiem, że w takiej sytuacji najlepiej wymienić złącze.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lis 02, 2009 00:03

nie trzeba wymieniać, to tylko wtyczka na 4 styki przeczyścić psiknąć środkiem penetrującym pozaciskać złączki i wystarczy. To jest ABS starego typu, ta wtyczka jest od zasilania pompy abs i czujnika ciśnienia płynu w niej. A sterownik będzie pod tylną kanapą, chyba że kabrio mają gdzie indziej


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

laskanfn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lis 01, 2009 22:28
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: laskanfn » czw gru 10, 2009 22:21

Dopiero po tak długim czasie udało mi się zmierzyć oporność na tylnych czujnikach wynosi ona 1,1, prawy przód 1,15, a lewy przód 0.85. Domyślam się że należny wymienić ten ostatni czujnik. Dzisiaj pojawił się nowy objaw, jechałem po pustej prostej mokrej drodze i zacząłem hamować bardzo ostro, na początku ABS zadziałał, po chwili zapaliła się czerwona kontrolka i samochód sunął do przodu na zablokowanych kołach. Czy ma ktoś pomysł co to może znaczyć?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw gru 10, 2009 23:45

opór na tym jednym czujniku jest poniżej normy jdnak odchyłka jest niewielka i powinien działać. Ja bym sprawdził jeszcze raz opór tego czujnika na kablach przy sterowniku, a kolega niech w tym czasie rusza kablem czujnika przy kole - może być przełamany. Jak się tak nic nie znajdzie to raczej szkoda czasu i VAG. Choć dla chcącego nie ma wielkiego problemu sprawdzić prawie cały ABS zwykłym miernikiem, opisy są w sewisówce


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

laskanfn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lis 01, 2009 22:28
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: laskanfn » pt gru 11, 2009 00:19

Właśnie w tym jest problem do sterownika dochodzi wiązka około 20 przewodów plus dwa osobne o tylnych czujników. Nie mam pojęcia które kable w tej wiązce są od przednich czujników.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt gru 11, 2009 00:41

Poznasz łatwo, te od czujników sa grubsze, maja karteczki z numerkami, a drugi kabel od danego czujnika jest po sądziedzku z tym grubym (ekranowanym) tylko w sąsiednim rzędzie kabli we wtyczce (jakby prostopadle do tego grubego)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

laskanfn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lis 01, 2009 22:28
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: laskanfn » wt gru 15, 2009 15:05

Dziękuję za pomoc. Byłem na komputerze, elektro-zawór prawego przedniego koła zacina się w pozycji otwartej. Niestety cała pompa do wymiany.

Pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 87 gości