Cieknie koło chłodnicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

misiut
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: czw sty 06, 2005 02:00
Lokalizacja: Kraków

Cieknie koło chłodnicy

Post autor: misiut » sob paź 31, 2009 21:39

Witam
Ostatnio zauważyłem wyciek z prawej strony chłodnicy na dole (strona pasażera), zaraz przy grubym wężu który łączy chłodnicę z pompą. Poza tym kapie wyłącznie jak ustawię na grzanie. Gdy jest ustawione zimne powietrze wtedy jest sucho,nie kapie i nie ubywa płynu.
Czy to chłodnica do wymiany albo nagrzewnica? Czy coś innego?
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
j_a_r_o_o_o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Cieknie koło chłodnicy

Post autor: j_a_r_o_o_o » sob paź 31, 2009 22:23

misiut pisze:Witam
Ostatnio zauważyłem wyciek z prawej strony chłodnicy na dole (strona pasażera), zaraz przy grubym wężu który łączy chłodnicę z pompą. Poza tym kapie wyłącznie jak ustawię na grzanie. Gdy jest ustawione zimne powietrze wtedy jest sucho,nie kapie i nie ubywa płynu.
Czy to chłodnica do wymiany albo nagrzewnica? Czy coś innego?
Pozdrawiam
sprecyzuje dokladnie w ktorym miejscu. Jesli przy laczeniu moze dokladniejsze scisniecie opaski cos pomoze. A moze waz sparcial i trzeba go wymienic


Fiat 126p - prawie jak Ferrari,
G.Rasiak - prawie jak piłkarz,
Real M., ManU, Inter - prawie jak Juventus!
Obrazek

misiut
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: czw sty 06, 2005 02:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: misiut » sob paź 31, 2009 23:05

Załączam obrazek z zaznaczonym miejscem, ale może kapie z tego miejsca bo najniżej.
Mogło by być z węża, ale nie widać żeby był popękany, tylko ta opaska jest zadzewiała.
Ale dlaczego kapie tylko jak jest ustawione na grzanie?
Przy nagrzanym silniku jak przestawiam z zimnego na ciepłe to widzę jak zaczyna się lać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
j_a_r_o_o_o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: j_a_r_o_o_o » ndz lis 01, 2009 13:14

hmm, wymien najpierw ta opaske, bo to grosze a szkoda wydawac bez sensu pieniedzy. Jak nie pomoze to obadaj dokladnie skad to cieknie. Moze chlodnica jest dziurawa.
misiut pisze:Ale dlaczego kapie tylko jak jest ustawione na grzanie?
Przy nagrzanym silniku jak przestawiam z zimnego na ciepłe to widzę jak zaczyna się lać.
pewnie zbieg okolicznosci. Przelacznik ZIMNO CIEPLO w kabinie nie jest powiazany bezposrednio z ukladem chlodzenia. Ow przelacznik jedynie zamyka i otwiera dostep cieplego powietrza do kabiny.


Fiat 126p - prawie jak Ferrari,
G.Rasiak - prawie jak piłkarz,
Real M., ManU, Inter - prawie jak Juventus!
Obrazek

misiut
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: czw sty 06, 2005 02:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: misiut » ndz lis 01, 2009 14:35

No na pewno spróbuję dodatkowo uszczelnić. Dzisiaj to drutem chyba bo opaski nigdzie nie kupie ;) Ale z tym przesuwaniem na ciepłe zimne to dziwne, bo zbieg okoliczności to może być raz, może dwa, ale nie kilka. Poza tym wyraźnie słychać szum w instalacji przy przestawieniu z zimengo na ciepłe, taki sam jak przy odkręceniu korka w zbiorniczku wyrównawczym gdy silnik jest ciepły. Na pewno w silniku PN nie ma jakiegoś zaworu który puszcza gorącą wodę do nagrzewnicy gdy przestawi się ten suwak od nagrzewania?
Dodam tylko że grzanie działa, nie idzie para z nawiewów i temperatura silnika jak zawsze na pierwszej kresce.



Awatar użytkownika
j_a_r_o_o_o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: j_a_r_o_o_o » ndz lis 01, 2009 15:49

misiut pisze: Dodam tylko że grzanie działa, nie idzie para z nawiewów i temperatura silnika jak zawsze na pierwszej kresce.
tzn ile stopni??


Fiat 126p - prawie jak Ferrari,
G.Rasiak - prawie jak piłkarz,
Real M., ManU, Inter - prawie jak Juventus!
Obrazek

misiut
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: czw sty 06, 2005 02:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: misiut » ndz lis 01, 2009 16:45

Nie mam termometru, ale na wskaźniku są 3 kreski. Standardowo na trasie mam na 1 kresce, a po mieście na światłach itp czasem dochodzi do drugiej czyli środkowej.
Przy okazji własnie chciałem odkręcić wiatrak żeby odsłonić chłodnicę, ale wygląda na to że te 4 śruby o przez całą chłodnicę przechodzą i trzymają to wszystko? Nie spadnie mi nic jak je odkręcę?

[ Dodano: Nie Lis 01, 2009 15:50 ]
Bah, własnie sprawdziłem że są 4 kreski, bo tej na końcu skali nie liczyłem, tak czy inaczej mam temperature między 1 i 2



Awatar użytkownika
j_a_r_o_o_o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: j_a_r_o_o_o » ndz lis 01, 2009 16:53

sluchaj, przede wszystkim to bedziesz mial termostat do wymiany bo srodkowa kreska (czyli ta pionowa rozumiem) oznacza ze jest temperatura 90st, czyli taka jak byc powinna. Taki stan powinien sie utrzymywac podczas jazdy zawsze - tzn wskzowka powinna stac pionowo. Jesli u Ciebie jest tak jak mowisz, czyli wkazowka jest bardziej po lewej stronie wskaznika to masz niedorzany silnik. Wymien termostat najpierw i podczas wymiany od razu wymien ta opaske :bigok: koszt naprawde niewielki. Termostat ok 40 zl, opaska pare zlotowek. Najlepiej kup termostat WHALERa bo moze byc tak ze zanim wlozysz sprawny 3 razy bedzie lecial do sklepu z reklamacja. pozdro i daj znac co i jak


Fiat 126p - prawie jak Ferrari,
G.Rasiak - prawie jak piłkarz,
Real M., ManU, Inter - prawie jak Juventus!
Obrazek

misiut
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: czw sty 06, 2005 02:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: misiut » ndz lis 01, 2009 18:04

Dzięki za podpowiedzi, ale nie rozwiązuje to mojego oryginalnego problemu z wyciekiem. Ale po zdjęciu wiatraka okazało się że to jednak w rogu chłodnicy na dole wygląda na mokre, więc trzeba będzie wymienić.
A ten termostat to ten co jest w pompie wody czy ten co jest przykręcony do chłodnicy i włącza wiatrak?



Awatar użytkownika
j_a_r_o_o_o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: j_a_r_o_o_o » ndz lis 01, 2009 18:08

termostat zamyka i otwiera obieg wody w ukladzie, w zaleznosci od temp. cieczy chlodzace. Jest blizej pompy, nie jest przykrecony do chlodnicy. Jedz do mechanika, wymieni Ci w pare chwil


Fiat 126p - prawie jak Ferrari,
G.Rasiak - prawie jak piłkarz,
Real M., ManU, Inter - prawie jak Juventus!
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 309 gości