[mk3]luz w kole

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

bartekabram
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pt wrz 16, 2005 21:14
Lokalizacja: Wrocław

[mk3]luz w kole

Post autor: bartekabram » ndz lut 19, 2006 18:22

Witam!!
Dziś przy dokręcaniu kół zauważyłem, że lewe koło podczas dokręcania lata tył przód. Przesuwa się na jakies 2 cm napewno (całkiem sporo). Co to może być?? Mam nadzieję że mi pomożecie i wymienie wreszcie stukający element zawieszenia (gdyż podczas bardzo wolnej jazdy, tylko wolnej, po dziurach coś tak dziwnie stuka i to pewni jest to).
Z góry dzięki za odpowiedź.
pozdrawiam
Barto
Ostatnio zmieniony ndz lut 19, 2006 20:28 przez bartekabram, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » ndz lut 19, 2006 18:30

podejżewam ze chodzi Ci o koło przednie(nie napisałeś) sprawdż przegub zawieszenia(zwany też swożniem) znajduje się on na połonczeniu wachacza z obudową łozyska


:-k ...

pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pasiak » ndz lut 19, 2006 18:34

jeżeli to tylne lata to dokręć łożysko albo je wymień


Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V

bartekabram
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pt wrz 16, 2005 21:14
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: bartekabram » ndz lut 19, 2006 18:37

Lata przednie, sorki zapomniałem napisać. Tak też podejrzewam sworzeń. Da się to samemu wymienić??



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » ndz lut 19, 2006 18:44

bartekabram pisze:Da się to samemu wymienić??
tak jest to bardzo prosta czynność(odkręcić trzy srubki trzumające sworzeń do wachacza i jedną trzumającą obudowę łozyska, wyjąć stary i zamontować nowy - jeszcze jedma uwaga gdyby zdarzyło sie tak że masz sworzeń przynitowany do wacgacza to trzeba nity zniszczyć i nowy sworzeń zamontować za pomocą śrub)


:-k ...

bartekabram
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pt wrz 16, 2005 21:14
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: bartekabram » ndz lut 19, 2006 18:48

Wilekie dzieki, sprawdziłem też że koszt malutki :))) A czy po tej czynności powinno się ustawiać zbieżność???



greg

Post autor: greg » ndz lut 19, 2006 18:50

ale zaraz ruchy masz góra dół czy od siebie do siebie. Bo sworzeń wahacza - to najczęściej góra-dół, łożyko od siebie do siebie, a lewo-prawo to końcówka drążka



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » ndz lut 19, 2006 18:53

greg pisze:ale zaraz ruchy masz góra dół czy od siebie do siebie. Bo sworzeń wahacza
akuratnie przy sworzniu masz mozliwość ruchu w każdą stronę(podpiera koło w środkowym punkcie) poza ruchem góra/dół


:-k ...

greg

Post autor: greg » ndz lut 19, 2006 19:01

heh u mniie kiedyś sprawdzałem na wszystkie strony i nie było luzu - tego samego dnia jadąc po mieście na krzyżówce się ten sworzeń rozpiął - koło w poprzek - dobrze że to było na krzyżówce i miałem mało na budziku. Ale po za sworzniem któy wybierał wszystko nad sobą i zbierał pod sobą =kasując luz musiałem jeszcze przegub wymienić



bartekabram
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pt wrz 16, 2005 21:14
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: bartekabram » ndz lut 19, 2006 19:06

luz jest przód-tył (tak jak kierunki poruszania się auta)



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » ndz lut 19, 2006 19:26

bartekabram pisze:luz jest przód-tył (tak jak kierunki poruszania się auta)
koniecznie spr. ten sworzeń żebyś nie miał tak jak pisał greg


:-k ...

Awatar użytkownika
SCRASH
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: wt lis 15, 2005 13:58
Lokalizacja: KLUCZBORK
Kontakt:

Post autor: SCRASH » ndz lut 19, 2006 21:39

Sprawdz czy masz dokrecone lozysko w kole.Dokrecasz ta srube na srodku niewiem klucz 27-30.Przynajmniej u mnie tak jest ale niewiem jak u ciebie to wyglada.Dokrec na maxa i wtedy zobacz.


Byl Golf MK1 1.6 B+G pozniej Golf MK1 1.6 diesel
teraz jest Vectra 1.8 B+G

bartekabram
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pt wrz 16, 2005 21:14
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: bartekabram » ndz lut 19, 2006 23:00

Dzięki za porady. Sprawdze to w tygodniu i dam znać co to było!!! Pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 376 gości