Golf MK3 1.8 +LPG Problem z gotującą się wodą, POMOCY!!!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Golf MK3 1.8 +LPG Problem z gotującą się wodą, POMOCY!!!
Mam taki problem:
Gotuje mi się cały czas woda i wywala ją ze zbiornika.
Chodzi tylko mały obieg, wymieniłem termostat i czujnik temperatury płynu chłodniczego (taki błąd pokazał mi VAG) nawet bez termostatu jest tylko mały obieg. Kompresja na 3 garach ok na 4 troszkę słabiej ale też ok. Górny wąż z chłodnicy gorący (chyba grzeje się od małego obiegu) a dolny zimny. Pompa wody ok. Sprawdzałem nawet chłodnicę wlewając wodę i puszczając powietrze z kompresora, była ok. Nie mam już żadnych pomysłów a woda dalej wybija a dużego obiegu dalej nie ma. Może miał ktoś taki przypadek? Czy jest możliwe by zatkał się gdzieś blok silnika? Proszę o pomoc.
Gotuje mi się cały czas woda i wywala ją ze zbiornika.
Chodzi tylko mały obieg, wymieniłem termostat i czujnik temperatury płynu chłodniczego (taki błąd pokazał mi VAG) nawet bez termostatu jest tylko mały obieg. Kompresja na 3 garach ok na 4 troszkę słabiej ale też ok. Górny wąż z chłodnicy gorący (chyba grzeje się od małego obiegu) a dolny zimny. Pompa wody ok. Sprawdzałem nawet chłodnicę wlewając wodę i puszczając powietrze z kompresora, była ok. Nie mam już żadnych pomysłów a woda dalej wybija a dużego obiegu dalej nie ma. Może miał ktoś taki przypadek? Czy jest możliwe by zatkał się gdzieś blok silnika? Proszę o pomoc.
-
- Ma gadane
- Posty: 161
- Rejestracja: ndz maja 18, 2008 15:52
- Lokalizacja: Namysłów
A JAK WYMIENIAŁEŚ TERMOSTAT TO DOBRZE ODPOWIETRZYŁES UKLAD CHLODZENIA??????? BO KURCZE DZIWNE TO ŻE CAŁY CZAS CI WYRZUCA!! TEORETYCZNIE KANALIKI W BLOKU NIE POWINNY SIĘ POZATYKAĆ. OBSTAWIAM PREDZEJ ŻE TO GŁOWICA, MOZE PUSCIŁA USZCZELKA MIEDZY CYLINDRAMI I ZATOROWAŁA PRZEPŁYW PŁYNU, I TYM SAMYM NIE MA PEŁNEGO OBIEGU. ROBIŁEM PASSKA B5FL, WŁASNIE Z PODOBNYM OBJAWEM, WYMIENIAŁEM KOREK ITP, A ON I TAK GOTOWAL SIĘ I STAWAŁ W TRASIE. ZROBILISMY GŁOWĘ I JAK NA RAZIE JEST OK.
nie pisz Caps Lockiem
nie pisz Caps Lockiem
Ostatnio zmieniony ndz lis 01, 2009 10:22 przez pawel szymczak, łącznie zmieniany 1 raz.
a ja piszę że warto sprawdzić przed zdejmowaniem głowicy
może zmieniał pasek albo robił coś z alternatorem i nawet nie skojarzył faktu że to od paska może być, woda wybija dopiero jak się mocno zagrzeje więc jest możliwość...
żeby było śmieszniej to ten pasek łatwiej założyć źle niż dobrze, a delikatne rowki na kole pasowym pompy sugerować mogą właśnie odwrotne założenie paska po czym są wszystkie objawy które opisuje Mk3 Bytom
może zmieniał pasek albo robił coś z alternatorem i nawet nie skojarzył faktu że to od paska może być, woda wybija dopiero jak się mocno zagrzeje więc jest możliwość...
żeby było śmieszniej to ten pasek łatwiej założyć źle niż dobrze, a delikatne rowki na kole pasowym pompy sugerować mogą właśnie odwrotne założenie paska po czym są wszystkie objawy które opisuje Mk3 Bytom
-
- Ma gadane
- Posty: 161
- Rejestracja: ndz maja 18, 2008 15:52
- Lokalizacja: Namysłów
Dzięki za odpowiedzi.
Jutro pojadę sprawdzić uszczelkę pod głowicą (mam namiar na warsztat gdzie ponoć są w stanie zbadać to jakimś przyrządem) pasek raczej ok bo przed wymianą takie objawy już występowały a termostat wymieniłem na nowy pomimo że stary okazało się jeszcze był dobry
[ Dodano: 01 Lis 2009 21:50 ]
a i zapomniałem że wczoraj po wymianie termostatu i czujnika kopcił jakiś czas na biało (jak trabant z zadurzą dawka oleju w paliwie) po przełączeniu na gaz i przejechaniu kilkuset metrów kolor spalin powrócił do normalnego, zauważyłem też spory ubytek oleju, musiałem dolać ok 1litra do stanu
obawiam się że to jednak ta uszczelka, zobaczę jutro
I jeszcze jedno pytanko, czy orientuje się ktoś ile będzie mnie ewentualnie kosztowała ta uszczelka z robocizną?
[ Dodano: 02 Lis 2009 19:47 ]
uszczelka pod głowicą do wymiany, zostawiłem golfika u mechanika, mechanik zaś obstawia że przyczyną przegrzania i wywalenia uszczelki jest chłodnica ja obstawiam przytkany blok, cóż zobaczymy jak rozkręci
[ Dodano: 04 Lis 2009 22:16 ]
Dziękuję wszystkim za pomoc!
awaria opanowana ->miałem rozwalona i poklejoną wtyczkę czujnika temp. w chłodnicy-> zagotowałem się w korku a wentylator się nie załączył-> przegrzałem silnik i walnęła uszczelka głowicy-> koszt naprawy 512pln
Jutro pojadę sprawdzić uszczelkę pod głowicą (mam namiar na warsztat gdzie ponoć są w stanie zbadać to jakimś przyrządem) pasek raczej ok bo przed wymianą takie objawy już występowały a termostat wymieniłem na nowy pomimo że stary okazało się jeszcze był dobry
[ Dodano: 01 Lis 2009 21:50 ]
a i zapomniałem że wczoraj po wymianie termostatu i czujnika kopcił jakiś czas na biało (jak trabant z zadurzą dawka oleju w paliwie) po przełączeniu na gaz i przejechaniu kilkuset metrów kolor spalin powrócił do normalnego, zauważyłem też spory ubytek oleju, musiałem dolać ok 1litra do stanu
obawiam się że to jednak ta uszczelka, zobaczę jutro
I jeszcze jedno pytanko, czy orientuje się ktoś ile będzie mnie ewentualnie kosztowała ta uszczelka z robocizną?
[ Dodano: 02 Lis 2009 19:47 ]
uszczelka pod głowicą do wymiany, zostawiłem golfika u mechanika, mechanik zaś obstawia że przyczyną przegrzania i wywalenia uszczelki jest chłodnica ja obstawiam przytkany blok, cóż zobaczymy jak rozkręci
[ Dodano: 04 Lis 2009 22:16 ]
Dziękuję wszystkim za pomoc!
awaria opanowana ->miałem rozwalona i poklejoną wtyczkę czujnika temp. w chłodnicy-> zagotowałem się w korku a wentylator się nie załączył-> przegrzałem silnik i walnęła uszczelka głowicy-> koszt naprawy 512pln
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 193 gości