Rozrząd 1.8i 8v w silniku RP
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 43
- Rejestracja: wt paź 06, 2009 09:32
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
guti, pisałes ze do ustawienia rozrzadu w otworze skrzyni ustawiasz tak aby znaczek z obudowy skrzyni byl ustawiony w stosunku do duzego znaku na kole zamachowym, a maly znaczek na kole jest dla ustawienia zaplonu. W innych tematach na forum jest na odwrót ze niby duzy dla zaplonu a maly do rozrzadu. Mam taka prośbe czy mógłby ktoś w koncu raz wyjasnij ktory do czego bo ktos czytajac wiecej postow moze zgłupiec do reszty jak np. ja
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
kawowy19, ja to Ci powiem ,z e juz zgłupiałem
nie pamietam juz na co ustawiałem rozrząd u siebie powaznie , amnezja , wiem ze na znak , gdzies opisywalem , wrzucilem nawet zdjęcie koła zamachowego jakie mam w garazu , i tam sa dwa znaki. postaram sie znalezc ten temat w którym sie udzielałem tam dawało do myslenia, nie wiem czy tam nie napisałem, ze mam zle rozrzad wlasnie wedle tego co pisalem i trzeba poprawic...
[ Dodano: Pią Paź 30, 2009 7:05 pm ]
kawowy19, mam , znalazlem co mnie interesowało
tez tego szukałem
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=172867
w wolnej chwili sprawdze co ja tam wymodziłem bo juz naprawde nie pamiętam
[ Dodano: Pią Paź 30, 2009 7:11 pm ]
czyli wychodzi na to, ze rozrząd na mały , pozniej łampa strobo w łape i ia duzy ustawic zapłon, wtedy to jest fabrczyne ustawienie rozrządu i zapłonu , jak ktos ma LPG to troszke przyspieszyc bardzioej
jakies 2-3 stopnie
[ Dodano: Pią Paź 30, 2009 7:13 pm ]
kawowy19, a powiedz mi jak to jest z ABSem w MK II ? wsadziles sam blok i głowice tak ? bo przeciez reszta to to samo, odczuwasz jakies plusy ? lepiej to jedzie ? aparat zapłonowy z RPka ?
nie pamietam juz na co ustawiałem rozrząd u siebie powaznie , amnezja , wiem ze na znak , gdzies opisywalem , wrzucilem nawet zdjęcie koła zamachowego jakie mam w garazu , i tam sa dwa znaki. postaram sie znalezc ten temat w którym sie udzielałem tam dawało do myslenia, nie wiem czy tam nie napisałem, ze mam zle rozrzad wlasnie wedle tego co pisalem i trzeba poprawic...
[ Dodano: Pią Paź 30, 2009 7:05 pm ]
kawowy19, mam , znalazlem co mnie interesowało
tez tego szukałem
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=172867
w wolnej chwili sprawdze co ja tam wymodziłem bo juz naprawde nie pamiętam
[ Dodano: Pią Paź 30, 2009 7:11 pm ]
czyli wychodzi na to, ze rozrząd na mały , pozniej łampa strobo w łape i ia duzy ustawic zapłon, wtedy to jest fabrczyne ustawienie rozrządu i zapłonu , jak ktos ma LPG to troszke przyspieszyc bardzioej
jakies 2-3 stopnie
[ Dodano: Pią Paź 30, 2009 7:13 pm ]
kawowy19, a powiedz mi jak to jest z ABSem w MK II ? wsadziles sam blok i głowice tak ? bo przeciez reszta to to samo, odczuwasz jakies plusy ? lepiej to jedzie ? aparat zapłonowy z RPka ?
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
guti nie, wsadziłem całego ABS z MK3 wczesniej miałem 1,6 benzynke na gazniku jeszcze, no w porównaniu z tamtym motorem to ogromna róznica, ale wydaje mi sie ze tak naprawde bardo podbne osiagi itd do RP
mam caly komplet od ABSa razem z aparatem juz bez podcisnienia, powiem tak
jak dla mnie to ten silnik jest deczko prostszy jak RP, nie ma podcisnien prawie w ogole, jeden czujnik od temp(mniej kabelkow bo w RP byl podzielony na dwa) i ogolnie jakos tak lepiej;p
mam caly komplet od ABSa razem z aparatem juz bez podcisnienia, powiem tak
jak dla mnie to ten silnik jest deczko prostszy jak RP, nie ma podcisnien prawie w ogole, jeden czujnik od temp(mniej kabelkow bo w RP byl podzielony na dwa) i ogolnie jakos tak lepiej;p
Jak w temacie - ustawienie rozrządu. Mechanik ustawiał mi zapłon i rozrząd w RP 1,8 monowtrysk, wszystko na kole zamachowym ustawionym na taki duży garb w otworze komory sprzęgłowej (po wykręceniu plastikowej zaślepki). Uchwycił to przyrządem, żeby nie mykło na bok. Wtedy na kole od wałka rozrządu nie zgadzały się znaki OT, tak jakby były przesunięte o 1 ząbek. Myślał, że to poprzedni mechanik źle założył pasek albo pasek przeskoczył bo był już stary i sflaczały. Auto po naprawach jeździ lepiej (wymiana łożysk w alternatorze, pompy wody, termostatu, czujnika temperatury, jednej rurki, króćca plastikowego, wymiana płynu, przylutowanie luźnego kabelka masowego, wymiana paska rozrządu i rolki) ale jest troche mułowate i mam problem z większymi prędkościami na trasie, ledwie 120 wyciąga na gazie. Szukać mniejszego znaku na kole zamachowym i ustawiać rozrząd jeszcze raz?
motoreq pisze:wszystko na kole zamachowym ustawionym na taki duży garb w otworze komory sprzęgłowej
nie masz ustawiac na garb na kole zamachowym tylko na wciecie. I tak jak pisał w innym poscie do którego link powyzej wrzuciłguti, jak masz dwa wciecia to rozrzad na mniejsze a potem lampa apłon na to duze
Tak jest! Rozmawiałem dzisiaj już z majstrem i poprawi mi to. Nie mam drukarki ale narysowałem mu szkic na kartce. Facet chwycił przyżądem za ten garb i to był błąd w ustawieniu. O wynikach poinformuję.kawowy19 pisze:motoreq pisze:wszystko na kole zamachowym ustawionym na taki duży garb w otworze komory sprzęgłowej
nie masz ustawiac na garb na kole zamachowym tylko na wciecie. I tak jak pisał w innym poscie do którego link powyzej wrzuciłguti, jak masz dwa wciecia to rozrzad na mniejsze a potem lampa apłon na to duze
Dzięki za wskazówki
[ Dodano: 02 Lis 2009 00:39 ]
Rozrząd już ustawiony prawidłowo na małe wcięcie. Zapłon ustawiany nie na kole zamachowym ale na kołach pasowych z boku. Mam gaz więc mechanik przyspieszył trochę na 10*. Auto jeździ, jeszcze uszczelnie wydech bo poszła chyba ta druciana uszczelka przy kolektorze wydechowym.
dzięki za pomoc
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 237 gości