Jaki olej mineralny ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Jajcek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 17:39

Post autor: Jajcek » czw paź 29, 2009 18:58

Ja jeździłem (testowałem) Castrol, Elf Start, Shell X100 - wszystko 15W40. Najlepiej mi się jeździło na Elf Start, najgorzej na Shell X100, co do Castrola to jeździło się bez jakichkolwiek wrażeń (cz to negatywnych, czy pozytywnych). Dziś jakbym miał zmieniać olej to zalałbym ponownie Elf Start 15W40. Na chwilę obecną mam zalany Shell X100 i tak fatalnego oleju nie widziałem - na 3 tyś wziął mi 1 litr :grrr: . Ani na Elf Start, ani na Castrolu nie miałem takiego zużycia. 1 litr to mi wciągało na ok 10 tyś km.



lmb4020
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 12:41
Lokalizacja: --------------

Post autor: lmb4020 » sob paź 31, 2009 11:10

tylko nie lotosa !!
nie wiem jak u was ale u mnie to najgorsze badziewie jakie można dostać.....
kurde smiesza mnie takie wypowiedzi masz kolego moze jakies uzasadnienie tej swojej jakze niezwykle obiektywnej opini?

ja do Lotosa nic nie mam ( okolo 80kkm golfem na plsyntetyku i zadnych dolewek czy wyciekow)
rowniez Mobil jest bardzo dobry obecne moje auto przejechalo 100kkm na Super M i ma sie swietnie teraz zalalem mu juz 2 raz Lotos Diesel Thermal Control 15W40 i roznicy nie widze zadnej ( pracuje tak samo, dolewac nie dolewam ) i przy nim chyba zostane

moj mechanik ktory nie jeden silnik widzial od srodka poleca zarowno Mobila jak i Lotosa podstawa to jezdzic dlugo na jednym ( a nie jak wiekszosc co wymiana to inna firma rodzaj ) no i regularna wymiana a najgorsze badziewie wg niego to Castrol - silniki ktore dlugo na nim jezdzily we wnetrzu maja straszny syf



Awatar użytkownika
_luki_man_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt paź 30, 2009 13:06
Lokalizacja: Jabłonna koło Lublina
Kontakt:

Post autor: _luki_man_ » sob paź 31, 2009 12:17

Powiem wam tak, jeżeli mówimy o samych mineralnych olejach to firma nie ma totalnie żadnego znaczenia, istotna jest tylko klasa lepkości oleju oraz API, reszta nie ma żadnego znaczenia. Trochę się o tym uczyłem :grin:
Ostatnio zmieniony sob paź 31, 2009 12:21 przez _luki_man_, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
reanimat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: sob wrz 26, 2009 14:42
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: reanimat » sob paź 31, 2009 12:57

Mam LOTOS CITY 15W40 i jakoś mi dobrze chodzi, silnik ma 19 lat, na jałowym wcale nie słysze silnika w kabinie a co do spalania oleju to nie zauważyłem żadnego ubytku od momenty zmiany filtra i oleju (3 miesiące a miesięcznie robię ok 1200km)



makx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: wt wrz 25, 2007 20:20
Lokalizacja: ostróda
Kontakt:

Post autor: makx » sob paź 31, 2009 16:38

jesli masz sporo km przejechane to nie ma co lac drogich olejów Lotos mineralny jest dobry


BYŁ GOLF 2 JEST PASSAT B5 1,9 TDI 115KM

Awatar użytkownika
jablonski89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: sob gru 27, 2008 14:30
Lokalizacja: Konstantynów łódzki
Kontakt:

Post autor: jablonski89 » sob paź 31, 2009 16:44

ja w moim mk3 aam smigam na lotosie mineralnym, ojciec w audi a4 1.6 smiga na lotosie polsyntetyk i jest ok. jeden warunek zmieniac co 10kkm albo co rok. REGULARNIE!!! i nie ma znaczenie jaki olej.

z olejami jest jak z szamponem. kazdy chwali swoje, a tak naprawde kazdym umyjesz glowe.

jak chcecie to mozecie pakowac drogie oleje do swoich silnikow. ja leje lotos i nienarzekam.


VAG-COM oraz Poski VAG; sluze pomoca

Awatar użytkownika
reanimat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: sob wrz 26, 2009 14:42
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: reanimat » ndz lis 01, 2009 02:15

Tak samo się sprawa tyczy z tyli olejami dedykowanymi dla silników zasilanych gazem.
Ostatnio na rynku pojawiła się rzesza olejów pod nazwą "GAS" pytałem mechanika, który zakładał mi instalację LPG co o tym sądzi, stwierdził iż jest to zwykły chwyt marketingowy, fakt olej jest droższy o marne 2 zł ale biorąc pod uwagę wzrost instalacji LPG w samochodach oraz ilość osób kupujących dany olej "przeznaczony do silników zasilanych LPG" to z tego są już miliony złotych



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 347 gości