Dziwna sprawa z temperaturą

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
roboform550
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 781
Rejestracja: śr cze 20, 2007 19:48
Lokalizacja: prawie Kalisz
Kontakt:

Dziwna sprawa z temperaturą

Post autor: roboform550 » wt paź 27, 2009 20:23

Witam

autko się nie dogrzewało prawie łapało 90 stopni ale nie do końca - tylko na postoju podczas jazdy z 80 parę

diagnoza: termostat

Kupiony w ASO VW nie żadna podróbka

dziś wymieniony

temperatura ok. 70 stopni po nagrzaniu na wskaźniku i na VAG-u to samo i ani tyci tyci więcej nie idzie

czujnik temp. wymieniony w lipcu na ori z ASO

W czym jest problem panowie bo mi ręce opadowywują ???


-Tato czy ten samochód jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)

Instalacje LPG :dol:
http://www.dar-gaz.net

Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » wt paź 27, 2009 20:30

Nie włączają Ci się kolego za szbyko wentylatory, bo już innej możliwości nie widze.
Albo po prostu jednak czujnik temperatury cieczy trafił się uszkodzony, różnie to bywa i nawet w ASO może się taki trafić, podmień czujnik z kimś i sprawdź.



Awatar użytkownika
roboform550
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 781
Rejestracja: śr cze 20, 2007 19:48
Lokalizacja: prawie Kalisz
Kontakt:

Post autor: roboform550 » wt paź 27, 2009 20:30

Jazz_Blue nie


-Tato czy ten samochód jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)

Instalacje LPG :dol:
http://www.dar-gaz.net

Awatar użytkownika
tattoo_men
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pn sty 19, 2009 16:57
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: tattoo_men » wt paź 27, 2009 22:22

skoro wentylator/y nie chodza na stale to moze twoj plyn ma wysoka temp. zamarzania moze byl dolewany jakis koncentrat. Ciezko dogrzac takie auto jak jego plyn ma powiedzmy ok -40 st.C



GETem

Post autor: GETem » śr paź 28, 2009 16:33

czy to sie dzieje od momentu wymiany chłodnicy? Może jakiś -feler- w czasie skaldania ....
Ostatnio zmieniony śr paź 28, 2009 16:34 przez GETem, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
j_a_r_o_o_o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: j_a_r_o_o_o » śr paź 28, 2009 17:29

a moze po prostu zakup NOWY termostat, przeciez to ze kupowales w ASO nie znaczy ze leszpy od tych markowych, ktore mozna kupic w sklepie. Poczytaj troche na forum i zobaczysz ze sporo ludzi zanim trafilo na sprawny termostat wymienili po 2-3 :bigok:


Fiat 126p - prawie jak Ferrari,
G.Rasiak - prawie jak piłkarz,
Real M., ManU, Inter - prawie jak Juventus!
Obrazek

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » śr paź 28, 2009 20:42

Jeżeli na VAGu masz tak samo niską temperaturę jak na zegarach to stawiam na trefny czujnik, chyba że termostat za szybko otwiera ale przy niesprawnym termostacie i tak prędzej czy później by się nagrzał do 90...
jak u siebie wymieniałem czujnik temperatury to dopiero trzeci trafiłem taki który pokazywał dobrą temperaturę...

[ Dodano: 28 Paź 2009 19:44 ]
tattoo_men pisze:Ciezko dogrzac takie auto jak jego plyn ma powiedzmy ok -40 st.C
ja mam do -40 i po przejechaniu 1.5km wskazówka pokazuje 90stopni...



Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » śr paź 28, 2009 21:08

Jeżeli kupiłeś termostat w ASO to masz na niego gwarancję, powiedz, że jest uszkodzony i niech Ci wymienią na nowy, z czujnikiem zrób tak samo.
Ostatnio zmieniony śr paź 28, 2009 21:12 przez Jazz_Blue, łącznie zmieniany 1 raz.



wojtekma
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: czw paź 16, 2008 23:31
Lokalizacja: Sieradz
Kontakt:

Post autor: wojtekma » śr paź 28, 2009 21:09

zawsze mozesz wyjac termostat i go sprawdzic -wsadzic do naczynia z woda i podgrzewac patrzac czy sie odpowiednio otwiera/zamyka najlepiej jeszcze jakbys posiadal termometr i patrzyl przy jakiej temperaturze co sie dzieje, jezeli termostat okaze sie ok to tak jak koledzy wczesniej zauwazyli radzilbym podmienic z kims na chwile czujnik temp (duzo roboty z tym nie bedzie a sprawdzic warto) jezeli natomiast i to bedzie ok to moim zdaniem powinienes dokladnie przeplukac uklad slyszalem ze zdarza sie nieraz ze chlodnica zasyfieje albo jakis paproch sie gdzies wedrze i wtedy pojawiaja sie klopoty z dogrzaniem auta



Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » śr paź 28, 2009 21:14

wojtekma pisze:zawsze mozesz wyjac termostat i go sprawdzic -wsadzic do naczynia z woda i podgrzewac patrzac czy sie odpowiednio otwiera/zamyka najlepiej jeszcze jakbys posiadal termometr i patrzyl przy jakiej temperaturze co sie dzieje
Bez termometru nie ma sensu tego robić, bo jak się otworzy np przy 70 stopniach a nie tak jak powinien ok 90 to gołym okiem na pewno tego nie zauważysz.



Awatar użytkownika
roboform550
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 781
Rejestracja: śr cze 20, 2007 19:48
Lokalizacja: prawie Kalisz
Kontakt:

Post autor: roboform550 » pt paź 30, 2009 15:41

Termostat sprawdzony przy użyciu termometra
zaczyna się otwierać przy ok 88 stopniach :crazy:


-Tato czy ten samochód jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)

Instalacje LPG :dol:
http://www.dar-gaz.net

marekx2710
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: czw sie 03, 2006 20:41
Lokalizacja: roztocze
Kontakt:

Post autor: marekx2710 » sob paź 31, 2009 12:21

Sprawdzając termostat można było jadnocześnie zanurzyć czujnik temp. i wtedy odczytać wartości z termometra i wskaźnika z deski rozdzielczej czy się pokrywają. Być może to wina wskaźników na desce rozdzielczej



Awatar użytkownika
roboform550
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 781
Rejestracja: śr cze 20, 2007 19:48
Lokalizacja: prawie Kalisz
Kontakt:

Post autor: roboform550 » sob lis 07, 2009 16:46

Dziś prześwietliłem wszystko związane z układem chłodzenia
- termostat sprawny - ładnie się otwiera przy 87 stopniach - sprawdzone termometrem na kuchence gazowej
- czujnik temperatury G62 sprawny - vag pokazuje prawidłowe odczyty
- czujnik temperatury G2 na 99% uszkodzony - pokazuje odczyty niższe od czujnika G62 o około 30 stopni


Dodam, że:
- G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;
- G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.

:bigok:


-Tato czy ten samochód jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)

Instalacje LPG :dol:
http://www.dar-gaz.net

Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » sob lis 07, 2009 16:52

To jest czujnik 2w1 więc i tak do wymiany, kupiłeś w ASO, niech wymieniają



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 328 gości