Jak spuscic czynnik z klimy?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jak spuscic czynnik z klimy?
Witam. Pytanko jak w temacie. Musze wymienic kompresor od klimy ktory juz czeka w bagazniku. Mam tylko problem bo nie wiem jak spuscic czynnik chlodzacy takzebym potem mogl go z powrotem napelnic bez jechania do serwisu. Slyszalem od paru osob tutaj n forum ze jest taka mozliwosc. Np. zikr6 pisal ze tak zrobil.
POZDRO
POZDRO
Ostatnio zmieniony czw paź 29, 2009 22:14 przez bicker83, łącznie zmieniany 2 razy.
[img]http://www.bicker.republika.pl/av.gif[/img]
Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]
Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]
bez maszyny nie ma szans. od czynnika musisz odzdzielić olej i zanieczyszczenia. w maszynach do odzysku jest to mały układ klimatyzacji (podobny jak w lodówce) gdzie czynnik jest oczyszczany, olej separowany a czysty już czynnik skraplany i trafia do butli
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20575][img]http://www.motostat.pl/user_images/20575/icon1.png[/img][/url]
masakra. a jak poprtostu wyjme satary kompresor i zaloze nowy to nic sie nie zepsuje? o ile oczywscie nie bede jej wlaczal do nastepnego naladowania?tom17 pisze:bez maszyny nie ma szans. od czynnika musisz odzdzielić olej i zanieczyszczenia. w maszynach do odzysku jest to mały układ klimatyzacji (podobny jak w lodówce) gdzie czynnik jest oczyszczany, olej separowany a czysty już czynnik skraplany i trafia do butli
[img]http://www.bicker.republika.pl/av.gif[/img]
Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]
Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]
witam
Jak jesteś pewny żeby wymienić sprężarkę, to podjedz do warsztatu niech ci ściągnął czynnik i spiszą ile ściągnęli, opróżniony układ teoretycznie nie powinien się załączyć (czujniki nie powinne pozwolić załączyć) dla większego bezpieczeństwa możesz rozłączyć kabel przy sprężarce to na pewno się przez przypadek nie załączy, jak w warsztacie będziesz to pomożesz poprosić o sprawdzenie czy nowa sprężarka ma już w sobie olej czy nie, czasami lepiej zanim zamontujesz sprężarkę to zalać ją olejem, a nie przy napełnianiu. Możesz pogadać tak że Cie skasują za recycling (czyli dopełnienie układu)
to taniej wychodzi niż za napełnienie.
aha, możesz poprosić o nowe uszczelki do złącz z sprężarką to grosze kosztuje i zawsze bezpiecznej i pewniej ze szczelnością, stare już mogą być odkształcone.
pozdrawiam
Jak jesteś pewny żeby wymienić sprężarkę, to podjedz do warsztatu niech ci ściągnął czynnik i spiszą ile ściągnęli, opróżniony układ teoretycznie nie powinien się załączyć (czujniki nie powinne pozwolić załączyć) dla większego bezpieczeństwa możesz rozłączyć kabel przy sprężarce to na pewno się przez przypadek nie załączy, jak w warsztacie będziesz to pomożesz poprosić o sprawdzenie czy nowa sprężarka ma już w sobie olej czy nie, czasami lepiej zanim zamontujesz sprężarkę to zalać ją olejem, a nie przy napełnianiu. Możesz pogadać tak że Cie skasują za recycling (czyli dopełnienie układu)
to taniej wychodzi niż za napełnienie.
aha, możesz poprosić o nowe uszczelki do złącz z sprężarką to grosze kosztuje i zawsze bezpiecznej i pewniej ze szczelnością, stare już mogą być odkształcone.
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt paź 30, 2009 12:53 przez KrzysiekosH, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest sposób tylko musisz mieć pustą butle z zaworem wyjściowym oraz drugim zaworem AVX,do tego pompe vacum oraz manometry.Tak pozatym czynnik sie miesza z olejem i odciągając go takim sposobem nie odciągniesz oleju!tom17 pisze:bez maszyny nie ma szans. od czynnika musisz odzdzielić olej i zanieczyszczenia. w maszynach do odzysku jest to mały układ klimatyzacji (podobny jak w lodówce) gdzie czynnik jest oczyszczany, olej separowany a czysty już czynnik skraplany i trafia do butli
Ja na twoim miejscu przy wymianie spręzarki wymienił był wszystko na nowe.Czyli filtr,osuszacz,olej jak i czynnik chłodniczy.Chyba ze nie jest ci szkoda nowej spręzrki.Twój wybór
Ostatnio zmieniony pt paź 30, 2009 18:12 przez *Tomal*, łącznie zmieniany 1 raz.
MÓJ MK4
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=254368&postdays=0&postorder=asc&start=0
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d85bb5389b8e7213.html][img]http://images50.fotosik.pl/285/d85bb5389b8e7213m.jpg[/img][/url]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=254368&postdays=0&postorder=asc&start=0
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d85bb5389b8e7213.html][img]http://images50.fotosik.pl/285/d85bb5389b8e7213m.jpg[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 564 gości