[1.4ABD+LPG] Wymiana czujnika temperatury

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
man1ek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pn cze 18, 2007 01:18
Lokalizacja: Szczecin/Włocławek

[1.4ABD+LPG] Wymiana czujnika temperatury

Post autor: man1ek » czw paź 30, 2008 22:56

Witam,

Ostatnio zauwazylem ze na zimnym sliniku na benzynie po odpaleniu dlawi sie strasznie i jest okropnie zamulony, po rozgrzaniu jest wszystko ok. Jesli chodzi o LPG to chodzi dobrze i na zimno i na cieplym silniku.
To dlawienie zaczyna mnie denerwowac bo czasami potrafi zgasnac, np. w momencie kiedy sie mocniej przycisnie uciekajac ze skrzyzowania. Po lekturze postów na forum doszedlem ze to najprawdopodobniej czujnik temperatury cieczy? przy tym silniku[ABD] to chyba popularna usterka.
Teraz moje pytania do forumowiczow, jako ze mechanik ze mnie zaden prosze o porade jak sie wymienia taki czujnik i gdzie on sie znajduje? Dorzucam zdjecie silnika.

Obrazek

Prosilbym tez o podanie producenta i oznaczenie odpowiedniego modelu czujnika do tego silnika.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt paź 31, 2008 00:02 przez man1ek, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: danioo » czw paź 30, 2008 23:05

Czujnik masz pod aparatem zapłonowym, nie kupuj podróbki bo prawie każdy jest uszkodzony lub nie pokazuje prawdy. Nowy oryginał ok 80PLN.

6U0 919 501B


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

Awatar użytkownika
man1ek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pn cze 18, 2007 01:18
Lokalizacja: Szczecin/Włocławek

Post autor: man1ek » pt paź 31, 2008 00:01

Czy chodzi o to ustrojstwo?? :dol:

Obrazek

Jesli chodzi o wymiane to jest jakis patent na to? Na cos uwazac, zwrocic szczegolna uwage?? Czy poleci plyn??


Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt paź 31, 2008 00:01 przez man1ek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: danioo » pt paź 31, 2008 00:24

wymiana prosta.

zdejmujesz obejmę, wyjmujesz czujnik, szybko wkładasz nowy i po sprawie.
płyn poleci, ale jak to zrobisz szybko to dużo nie ucieknie.


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

Awatar użytkownika
man1ek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pn cze 18, 2007 01:18
Lokalizacja: Szczecin/Włocławek

Post autor: man1ek » sob lis 01, 2008 14:59

Pozyczylem ta tabele od Grzesiekk1982.

Obrazek


Dorwałem dzisiaj miernik i troche sobie pomierzylem. Na zimnym silniku miernik nic nie wskazal po odpaleniu i przegazowaniu parokrotniea nastepnie przejechaniu jakies 500m wskazowka w kabinie nawet sie nie drgnela. Zgasilem i wzialem sie za ponowny pomiar i wyszlo gdzies ok 430 ohm. Czyli wartosc dla ok 75stC patrzac na te tabelke. A watpie zeby silnik osiagnal taka temperature po jakis 3 minutach po odpaleniu.
Czy dobrze rozumuje? Chce sie przekonac ze to na pewno ten czujnik.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob lis 01, 2008 15:00 przez man1ek, łącznie zmieniany 1 raz.



blaut83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: czw paź 29, 2009 11:20
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: blaut83 » czw paź 29, 2009 11:25

Hej man1ek rozwiązałeś problem ? pomogło ?



lukklos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw lip 10, 2008 16:19
Lokalizacja: Katowice

Post autor: lukklos » pn lis 23, 2009 17:12

Witam wszystkich.
Mam ten sam problem w moim golfie. Sytuacja identyczna - ABD 1,4 B+lpg.
Przed wymianą czujnika wskaźnik temperatury pokazywał 100-110 stopni (po rozgrzaniu). Po wymianie około 80. Ale problem z dławieniem się nie zniknął.
Na gazie chodzi bez zarzutu, na benzynie dopiero po 4, 5 minutach wszystko wraca do normy.
Macie jakieś propozycje co dalej?



Awatar użytkownika
mirek272
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: wt sty 22, 2008 17:04
Lokalizacja: siedlce

Post autor: mirek272 » pn lis 23, 2009 19:12

a moze to sonda lambda? u mnie jest walnieta i tez tak mam ze na benzynie jest lipa a na lpg jest ok. :smoke:



Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » pn lis 23, 2009 21:17

hmm, nie wiem jak to w 1.4 ale u mnie w aam rozjeżdżała się adaptacja przy jeździe na gazie i potem zalewał się na benzynie, po przejechaniu paru kilometrów na benzynie problem znikał. Podjechałem do gazowników, ustawili porządnie emulacje lambdy i teraz jest ok. Zresetuj sobie ECU, odpal na benzynie i jak będzie ok to problem w emulacji lambdy.


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

lukklos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw lip 10, 2008 16:19
Lokalizacja: Katowice

Post autor: lukklos » wt lis 24, 2009 21:47

Witam
Dzisiaj odłączyłem masę akumulatora na 15 min. (tak się ponoć robi reset ECU???)
Po kwadransie odpalam i wydaje się że jest dużo lepiej tzn jest prawidłowa reakcja na wciśnięcie pedału przyspieszenia.
Po paru chwilach wszystko wróciło do stanu poprzedniego...
Czy o to chodziło?
Czy to świadczy o złej pracy lambdy?
Spróbuję jeszcze raz jutro rano po całonocnym postoju.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Baracus86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: pt sie 03, 2007 10:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Baracus86 » wt lis 24, 2009 22:32

A ja jezdzilem bez sondy bo odłączyłem. i kurna śmigał tylko robił wir w baku :d ale żadnych problemów z praca na benie nie miał szedla jak rakieta bez dlawienia. Zacznij od obejrzenia dokładnie podstawy wtrysku bo lubi łapać lewe powietrze i wszystkie wężyki podciśnieniowe a zwłaszcza jak macie pochłaniacz oparów paliwa, chyba ze zostały wam same wężyki po pochłaniaczu :green_fuck:


:satan: My DEVIL :satan: juz nie ma :(
Jest e36 M52b25 :)
Obrazek

lukklos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw lip 10, 2008 16:19
Lokalizacja: Katowice

Post autor: lukklos » śr lis 25, 2009 20:09

Zresetuj sobie ECU, odpal na benzynie i jak będzie ok to problem w emulacji lambdy.
Dzisiaj rano - po odpięciu akumulatora na 30 minut - zdecydowana poprawa. Na benzynie śmiga elegancko!

Czyli czeka mnie teraz wizyta u gazownika w celu regulacji lambdy?
Ale to dopiero pod koniec przyszłego tygodnia niestety - po wypłacie :cry:

Może zna ktoś kumatego gazownika w Katowicach lub okolicy?
Ostatnio zmieniony śr lis 25, 2009 20:12 przez lukklos, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 257 gości