zmiana włącznika klimy na inny
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
zmiana włącznika klimy na inny
Czy zmieniał ktoś lub czy jest możliwa zmiana włącznika klimatyzacji MIN MAX na AC ze strzałką?
Ostatnio zmieniony wt paź 27, 2009 22:10 przez enesen, łącznie zmieniany 1 raz.
- Romek84_44
- Użytkownik
- Posty: 326
- Rejestracja: ndz gru 24, 2006 21:22
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Kontakt:
Re: zmiana włącznika klimy na inny
nie ma problemuenesen pisze:Czy zmieniał ktoś lub czy jest możliwa zmiana włącznika klimatyzacji MIN MAX na AC ze strzałką?
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=222856&postdays=0&postorder=asc&start=0]moje GTI 16V 20th Anniversary[/url]
chłopie nie masz pojęcia o czym piszesz, po pierwsze oba włączniki mają inne wtyki a po drugie przycisk MAX włącza TYLKO obieg zamknięty( zamyka klapkę w puszce filtra kabinowego), TYLKO przycisk NORM włącza klimatyzacjęmiś fazi pisze:to są takie same wyłączniki , po prostu wyjmujesz stare i zakładasz nowe , jest tylko jedno ale , sprawdź czy u Ciebie klawisz z napisem MAX włącza tak samo klime wraz z obiegiem zamkniętym , czy nie
Proszę o wypowiadanie się osób które coś takiego zrobiły.
nie mów że nie wiem o czym piszę , bo zakładałem już parę klim , nie mów że klawisz MAX włącza tylko obieg , bo jest zupełnie odwrotnie , w niektórych modelach klawisz MAX , załącza obieg jednocześnie z klimą , odcięcie napięcia , jak chcesz sobie włączyć tylko obieg zamknięty realizuje się przez wyłączenie na pokrętle dmuchawy , a właśnie modele przycisków z zakręconą strzałką włączają tylko obieg zamknięty , mylisz kolego schematy , jak chcesz to Ci podeślę parę , dlatego pytałem czy włącza li tylko klimę czy razem z obiegiem
[ Dodano: 28 Paź 2009 18:54 ]
a po drugie to klawisz do obiegu nie zamyka klapki , tylko steruje elektrozaworkiem który puszcza podciśnienie na siłownik pneumatyczny
[ Dodano: 28 Paź 2009 19:01 ]
w starym i nowym modelu wyłącznika masz po 6 pinów , tylko w starszym typie masz dodatkową zworkę , ale nie jest Ci popotrzebna
[ Dodano: 28 Paź 2009 19:08 ]
popatrz sobie na połączenia wewnętrzne starszego typu , czy widzisz styk odpowiedzialny za włączanie się klimy i obiegu , klawiszem MKX , To jest klima na przekaźniku , nie na sterowniku
[ Dodano: 28 Paź 2009 19:17 ]
tu masz nowy typ ze strzałką , ten typ włącza tylko obieg , widzisz różnice , ale problemu z przekładką nie ma żadnej
[ Dodano: 28 Paź 2009 18:54 ]
a po drugie to klawisz do obiegu nie zamyka klapki , tylko steruje elektrozaworkiem który puszcza podciśnienie na siłownik pneumatyczny
[ Dodano: 28 Paź 2009 19:01 ]
w starym i nowym modelu wyłącznika masz po 6 pinów , tylko w starszym typie masz dodatkową zworkę , ale nie jest Ci popotrzebna
[ Dodano: 28 Paź 2009 19:08 ]
popatrz sobie na połączenia wewnętrzne starszego typu , czy widzisz styk odpowiedzialny za włączanie się klimy i obiegu , klawiszem MKX , To jest klima na przekaźniku , nie na sterowniku
[ Dodano: 28 Paź 2009 19:17 ]
tu masz nowy typ ze strzałką , ten typ włącza tylko obieg , widzisz różnice , ale problemu z przekładką nie ma żadnej
Ostatnio zmieniony śr paź 28, 2009 20:01 przez miś fazi, łącznie zmieniany 1 raz.
- Christopherek
- Forum Killer
- Posty: 812
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 18:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Audi a4 b6 cabrio
- Silnik: Bfb
- Kontakt:
ja w pierwszym mk3 miałem norm i max i max również właczał klimę
Są-Vw Passat b6 variant 2.0 cbbb i Audi a4 b6 cabrio 1.8t bfb
Były-Vw golf mk3 1.8 aam, Vw golf mk4 1.9 arl, Vw golf mk3 2.0 ady, Vw polo 6n 1.6 ajv,Vw golf mk3 1.8 adz cabrio,Audi a4 b5 avant 1.9 avg, VwNew Beetle 1.8Tawv, Vw New Beetle 1.8T awu,Vw Passat b5fl variant 1.9avf
Były-Vw golf mk3 1.8 aam, Vw golf mk4 1.9 arl, Vw golf mk3 2.0 ady, Vw polo 6n 1.6 ajv,Vw golf mk3 1.8 adz cabrio,Audi a4 b5 avant 1.9 avg, VwNew Beetle 1.8Tawv, Vw New Beetle 1.8T awu,Vw Passat b5fl variant 1.9avf
nie pozostaje mi nic innego jak zwrócić Ci honor i podziękować za schematy
Ale, ale, u mnie klapka jest na silniczku elektrycznym, nie ma żadnych wężyków, nawet włączając przycisk MAX słychać cichy dźwięk silniczka, stary włącznik ma 6 pinów i nowy też. Problem jest taki że w starym włączniku nie ma żadnych żarówek informujących o włączeniu ale gdy nie mam zapalonych świateł( czyli włączonego podświetlenia deski) i włączę albo klimę albo zamknę obieg to zapala się podświetlenie przycisku. Diody nie są zasilone bezpośrednio z przycisku tylko z wtyczki. Chodzi o to żeby teraz tak to przerobić żeby w nowym włączniku po włączeniu przycisku zapalała sie pomarańczowa żarówka a podświetlenie przy włączeniu świateł.
Ale, ale, u mnie klapka jest na silniczku elektrycznym, nie ma żadnych wężyków, nawet włączając przycisk MAX słychać cichy dźwięk silniczka, stary włącznik ma 6 pinów i nowy też. Problem jest taki że w starym włączniku nie ma żadnych żarówek informujących o włączeniu ale gdy nie mam zapalonych świateł( czyli włączonego podświetlenia deski) i włączę albo klimę albo zamknę obieg to zapala się podświetlenie przycisku. Diody nie są zasilone bezpośrednio z przycisku tylko z wtyczki. Chodzi o to żeby teraz tak to przerobić żeby w nowym włączniku po włączeniu przycisku zapalała sie pomarańczowa żarówka a podświetlenie przy włączeniu świateł.
nie ma sprawy
[ Dodano: 29 Paź 2009 08:06 ]
podłącz nowe przyciski identycznie jak stare , kontrolki włączenia któregokolwiek powinny Ci zadziałać bez przeróbek , wyłącznik jest tak zrobiony że diody informujące o włączeniu dostają napięcie z kabli które już masz , tylko wiedz o tym że kontrolki w przyciskach informują tylko że przycisk jest włączony , one nie dają informacji że dane urządzenie działa np. jak będziesz miał uszkodzone sprzęgło sprężarki i nie będzie się włączać , to kontrolka po wciśnięciu i tak będzie świecić . Jednym słowem ma zadziałać bez przeróbek , co się tyczy Twojego obiegu zamkniętego , to oczywiście może być na silniczku , tak jak w klimatroniku
[ Dodano: 29 Paź 2009 08:08 ]
a podświetlenie wyłączników , jak włączysz światła masz realizowane niezależnie na pinie 3 i 5 , czy w starym czy w nowym modelu
[ Dodano: 29 Paź 2009 08:26 ]
nie będę Ci już głowy zawracał , alr tu masz schemat nowego wyłącznika , i jak jest zrealizowane włączanie kontrolek
[ Dodano: 29 Paź 2009 08:06 ]
podłącz nowe przyciski identycznie jak stare , kontrolki włączenia któregokolwiek powinny Ci zadziałać bez przeróbek , wyłącznik jest tak zrobiony że diody informujące o włączeniu dostają napięcie z kabli które już masz , tylko wiedz o tym że kontrolki w przyciskach informują tylko że przycisk jest włączony , one nie dają informacji że dane urządzenie działa np. jak będziesz miał uszkodzone sprzęgło sprężarki i nie będzie się włączać , to kontrolka po wciśnięciu i tak będzie świecić . Jednym słowem ma zadziałać bez przeróbek , co się tyczy Twojego obiegu zamkniętego , to oczywiście może być na silniczku , tak jak w klimatroniku
[ Dodano: 29 Paź 2009 08:08 ]
a podświetlenie wyłączników , jak włączysz światła masz realizowane niezależnie na pinie 3 i 5 , czy w starym czy w nowym modelu
[ Dodano: 29 Paź 2009 08:26 ]
nie będę Ci już głowy zawracał , alr tu masz schemat nowego wyłącznika , i jak jest zrealizowane włączanie kontrolek
niestety to nie jest ten włącznik NORM MAX który pewnie masz na myśli
jak widać do obu wchodzą osobne wtyczki, włącznik jest na 3 piny ale na tej wtyczce jest płytka drukowana i na niej diody prostownicze i rezystory. Do tych płytek przychodzą po 4 przewody z jednej kostki 6 pinowej. Czyli tak: z 6 pinowej idzie 8 przewodów po 4 na włącznik do płytek a z płytki już 3 do włącznika. Ledy są zasilone z tych płytek.
Może można wpiąć sie do tej kostki 6 pinowej?
jak widać do obu wchodzą osobne wtyczki, włącznik jest na 3 piny ale na tej wtyczce jest płytka drukowana i na niej diody prostownicze i rezystory. Do tych płytek przychodzą po 4 przewody z jednej kostki 6 pinowej. Czyli tak: z 6 pinowej idzie 8 przewodów po 4 na włącznik do płytek a z płytki już 3 do włącznika. Ledy są zasilone z tych płytek.
Może można wpiąć sie do tej kostki 6 pinowej?
kurcze , masz jakiś nietypowy wyłącznik , będziesz musiał , wykombinować sobie na szrocie , albo kupić kostkę pod nowy wyłącznik , i sześć pinów żeńskich i wykorzystać kable które odpowiadają za następujące układy , - kabel który idzie do silniczka obiegu zamkniętego - podpinasz go do styku nr. 1 nowego wyłącznika , - kabel który idzie do bezpiecznika F6 - podpinasz do styku nr. 2 , - kabel masowy do styku 3 nowego wyłącznika , - kabel oświetlenia ogólnego wyłącznika do styku 5 nowego wyłącznika , - kabel który idzie do wyłącznika ciśnieniowego ( masz go albo na rurce klimy , albo przy filtrze osuszacza ) podłączasz do styku 7 nowego wyłącznika , - kabel który idzie do styku wyłącznika nadmuchu ( pokrętło dmuchawy - styk na którym dmuchawa dostaje napięcie przy włączeniu na 1 stopień ) podłączasz do styku 6 nowego wyłącznika pozostałe dwa kable które masz zostaną wolne , służą one prawdopodobnie do niezależnego zasilania diod , choć do tego musisz sam dojść , bo pierwszy raz widzę taki wyłącznik , fajnie by było jakbyś mógł mi podać kolory tych kabli , może znajdę schemat do tego układu , wydaje się to skomplikowane , ale jest dosyć proste , jak masz miernik , to wszystko odszukasz , jak coś to pisz
[ Dodano: 29 Paź 2009 22:06 ]
ale skoro z kostki 6 pinowej ( której nie widać na fotkach ) wychodzi 8 przewodów , to któreś kable są dublowane do zasilenia diod , podaj jak możesz jakie kolory kabli dochodzą to taj 6 pinowej , albo najlepiej daj jej fotke
[ Dodano: 29 Paź 2009 22:13 ]
albo co najbardziej wydaje mi się prawdopodobne to , to że od tej kostki 6 pinowej do tych wyłączników masz dołożoną taką jakby przejściówkę , i nie wiem czy nie da się wykorzystać tej 6 pinowej bez przeróbek
[ Dodano: 29 Paź 2009 22:06 ]
ale skoro z kostki 6 pinowej ( której nie widać na fotkach ) wychodzi 8 przewodów , to któreś kable są dublowane do zasilenia diod , podaj jak możesz jakie kolory kabli dochodzą to taj 6 pinowej , albo najlepiej daj jej fotke
[ Dodano: 29 Paź 2009 22:13 ]
albo co najbardziej wydaje mi się prawdopodobne to , to że od tej kostki 6 pinowej do tych wyłączników masz dołożoną taką jakby przejściówkę , i nie wiem czy nie da się wykorzystać tej 6 pinowej bez przeróbek
jestem elektronikiem więc no problem ale sam strzeliłem karpia jak zobaczyłem ten włącznik od tyłu. Później sie dowiedziałem że są inne przyciski NORM MAX( w sumie pierwszy raz spotkałem je w swoim aucie bo zawsze widziałem tylko AC). Jutro powyciagam tą kostkę bo muszę całą ramkę odkręcić. Prześwietlę na włączonych przyciskach gdzie sobie prąd pomyka ale tak sie zastanawiam czy nie wystarczy tylko podłączyć tak jak napisałeś do tej wtyczki 6 pinowej. Włącznik ma tylko podświetlenie zielone, żadnej innej żarówki informującej o tym że przycisk jest włączony- dlatego chce go wywalić. Jest w nim taki patent że jak nie mam włączonego podświetlenia deski a włączę albo klimę albo zamknę obieg to zapala sie zielone podświetlenie przycisku. Jak mam włączone oświetlenie deski to i tak cały czas świeci na zielono i nie widać kiedy przyciski są włączone( w nocy).
jak jesteś elektronikiem , to żaden problem nie będzie , mi tak samo się wydaje że to połączenie między kostką 6 pinowa a wyłącznikami jest dokładane , taka przejściówka , ja się przyznam że takiej jeszcze nie widziałem , oryginalne połączenie nowego wyłącznika masz na ostatnim schemacie , w nim masz podświetlenie całości i osobne informujące który klawisz jest włączony
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 285 gości