Co to jest gałka, jaka jest poprawna nazwa?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mxpro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt paź 27, 2009 17:48
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Co to jest gałka, jaka jest poprawna nazwa?

Post autor: mxpro » wt paź 27, 2009 17:56

Witam. Bylem dzis u mechanika bo mam problemu ze zbierznoscia z przodu. Panowie podniesli lekko autko, poruszali kolami i stwierdzili ze przede wszystkim do wymiany jest prawa gałka. Jestem zielony z mechaniki wiec moje pytanie brzmi co to wlasciwie jest ta gałka, bo w ksiazce nijak nie moge znalezc takiej nazwy elementu zawieszenia. Podobno koszt tego ustrojstwa to 50 zl. Tutaj tez pytanie, czy przypadkiem nie chca mnie naciagnac? cze ewentualnie mozna to wymienic samemu przy srednich umiejetnosciach? Dzieki za pomoc.



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » wt paź 27, 2009 18:00

pewnie chodziło o sworzeń wahacza - wpisz na allegro to zxobaczysz jak wygląda



Awatar użytkownika
Viriss
Diesel Power
Diesel Power
Posty: 1843
Rejestracja: czw sty 08, 2009 23:09
Lokalizacja: Nienacko
Auto: Audi
Silnik: 1z

Post autor: Viriss » wt paź 27, 2009 18:03

wojtas4589, Sworzen to jest sworzen a gałka to jest to http://allegro.pl/item784657519_koncowk ... rdoba.html



husik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: sob mar 15, 2008 17:06
Lokalizacja: Leszno

Post autor: husik » wt paź 27, 2009 18:04

wojtas4589 pisze:pewnie chodziło o sworzeń wahacza - wpisz na allegro to zxobaczysz jak wygląda
albo chodziło im o koncowke drazka kierowniczego, w sumie te dwie rzeczy oblukaj se na alledrogo :bajer:



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » wt paź 27, 2009 18:07

Viriss, zgodze sie z Tobą, ale końcówka drążka to końcówka drążka więc także nie gałka :helm: nie wiem ja jeszcze sie nie spotkałem żeby ktoś na jakiś element mówił gałka



pietka_86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr gru 31, 2008 17:05
Lokalizacja: jasło

Post autor: pietka_86 » wt paź 27, 2009 18:08

koncowka drazka kierowniczego



Awatar użytkownika
Viriss
Diesel Power
Diesel Power
Posty: 1843
Rejestracja: czw sty 08, 2009 23:09
Lokalizacja: Nienacko
Auto: Audi
Silnik: 1z

Post autor: Viriss » wt paź 27, 2009 18:09

wojtas4589 pisze:nie wiem ja jeszcze sie nie spotkałem żeby ktoś na jakiś element mówił gałka

No ja sie bardzo czesto z tym spotykam :helm:



mxpro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt paź 27, 2009 17:48
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Post autor: mxpro » wt paź 27, 2009 18:12

Dzieki Panowie za taka szybka pomoc. Niezaleznie od tego o co im chodzilo, widze ze fachowcy troszke mnie z cena naciagnac chcieli. A moze ktos to wymienial i wiecie czy trudno to zrobic samemu?? Znacie moze jakies metody zeby 'chalupniczo' stwierdzic juz bez watpliwosci o ktora "gałke" chodzi? Czyms poruszac, cos zobaczyc?



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » wt paź 27, 2009 18:12

teraz już i ja będe wiedział :) a to chyba jakiś slang mechaników :grin:

[ Dodano: 27 Paź 2009 17:17 ]
mxpro, podnieś koło do góry i poruszaj nim na boki i wyczujesz czy ma luzy, nie powinno być nawet najmniejszego luzu



mxpro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt paź 27, 2009 17:48
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Post autor: mxpro » wt paź 27, 2009 18:38

Dobra, mysle ze na tym temat mozna zakonczyc. Znalazlem nawet fotoporade jak to zrobic, wiec jutro kupie co trzeba i zabieram sie do roboty. Dzieki wszystkim za pomoc.



Awatar użytkownika
Rafał 82
...
...
Posty: 218
Rejestracja: śr cze 17, 2009 20:29
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Kontakt:

Post autor: Rafał 82 » wt paź 27, 2009 18:51

Szczerze to bym sie dwa razy zastanowił co do PROFESJONALNOŚCI tego zakładu jeżeli ludzie w nim pracujący nie potrafią nazwać końcówki kierowniczej [-o<
Wymiana nie jest skomplikowana ale jeżeli nie miałeś do czynienia z mechaniką to nie za bardzo bym ci polecał ingerencje w układ kierowniczy na początek - nawet ze względu na własne bezpieczeństwo . Przy wymianie możesz mieć problemy z wyjęciem końcówki ze zwrotnicy ( bez ściągacza a przy użyciu młotka możesz wyrządzić spore szkody) i jeżeli nie nakręcisz jej odpowiednio w miejsce starej ( musisz zachować tę samą długość drążka kierowniczego ) będziesz musiał podjechać gdzieś na ( zbieżność ) geometrię



husik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: sob mar 15, 2008 17:06
Lokalizacja: Leszno

Post autor: husik » wt paź 27, 2009 19:58

musisz ustawic zbieznosc, bo nie jestes w stanie idealnie wkrecic koncowki i skontrowac nakretka, wystarczy ze o 1/4 obrotu za mocno wkrecisz, lub wykrecisz koncowke, kiera moze stac prosto, nie sciagac, a tak i tak opone za jakis czas ci zedrze, wiec po wymianie radzilbym podjechac na fachowe ustawienie zbierznosci :bajer:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 355 gości