Co to jest gałka, jaka jest poprawna nazwa?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Co to jest gałka, jaka jest poprawna nazwa?
Witam. Bylem dzis u mechanika bo mam problemu ze zbierznoscia z przodu. Panowie podniesli lekko autko, poruszali kolami i stwierdzili ze przede wszystkim do wymiany jest prawa gałka. Jestem zielony z mechaniki wiec moje pytanie brzmi co to wlasciwie jest ta gałka, bo w ksiazce nijak nie moge znalezc takiej nazwy elementu zawieszenia. Podobno koszt tego ustrojstwa to 50 zl. Tutaj tez pytanie, czy przypadkiem nie chca mnie naciagnac? cze ewentualnie mozna to wymienic samemu przy srednich umiejetnosciach? Dzieki za pomoc.
-
- Wamia Mazury
- Posty: 1250
- Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
- Auto: Golf V
- Silnik: BKC
- Kontakt:
- Viriss
- Diesel Power
- Posty: 1843
- Rejestracja: czw sty 08, 2009 23:09
- Lokalizacja: Nienacko
- Auto: Audi
- Silnik: 1z
wojtas4589, Sworzen to jest sworzen a gałka to jest to http://allegro.pl/item784657519_koncowk ... rdoba.html
-
- Wamia Mazury
- Posty: 1250
- Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
- Auto: Golf V
- Silnik: BKC
- Kontakt:
Dzieki Panowie za taka szybka pomoc. Niezaleznie od tego o co im chodzilo, widze ze fachowcy troszke mnie z cena naciagnac chcieli. A moze ktos to wymienial i wiecie czy trudno to zrobic samemu?? Znacie moze jakies metody zeby 'chalupniczo' stwierdzic juz bez watpliwosci o ktora "gałke" chodzi? Czyms poruszac, cos zobaczyc?
-
- Wamia Mazury
- Posty: 1250
- Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
- Auto: Golf V
- Silnik: BKC
- Kontakt:
Szczerze to bym sie dwa razy zastanowił co do PROFESJONALNOŚCI tego zakładu jeżeli ludzie w nim pracujący nie potrafią nazwać końcówki kierowniczej
Wymiana nie jest skomplikowana ale jeżeli nie miałeś do czynienia z mechaniką to nie za bardzo bym ci polecał ingerencje w układ kierowniczy na początek - nawet ze względu na własne bezpieczeństwo . Przy wymianie możesz mieć problemy z wyjęciem końcówki ze zwrotnicy ( bez ściągacza a przy użyciu młotka możesz wyrządzić spore szkody) i jeżeli nie nakręcisz jej odpowiednio w miejsce starej ( musisz zachować tę samą długość drążka kierowniczego ) będziesz musiał podjechać gdzieś na ( zbieżność ) geometrię
Wymiana nie jest skomplikowana ale jeżeli nie miałeś do czynienia z mechaniką to nie za bardzo bym ci polecał ingerencje w układ kierowniczy na początek - nawet ze względu na własne bezpieczeństwo . Przy wymianie możesz mieć problemy z wyjęciem końcówki ze zwrotnicy ( bez ściągacza a przy użyciu młotka możesz wyrządzić spore szkody) i jeżeli nie nakręcisz jej odpowiednio w miejsce starej ( musisz zachować tę samą długość drążka kierowniczego ) będziesz musiał podjechać gdzieś na ( zbieżność ) geometrię
musisz ustawic zbieznosc, bo nie jestes w stanie idealnie wkrecic koncowki i skontrowac nakretka, wystarczy ze o 1/4 obrotu za mocno wkrecisz, lub wykrecisz koncowke, kiera moze stac prosto, nie sciagac, a tak i tak opone za jakis czas ci zedrze, wiec po wymianie radzilbym podjechac na fachowe ustawienie zbierznosci
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 379 gości