FALUJĄCE OBROTY GOLF III 1.4i 60KM

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Repeat11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pt sty 09, 2009 23:27
Lokalizacja: Nysa

FALUJĄCE OBROTY GOLF III 1.4i 60KM

Post autor: Repeat11 » sob paź 24, 2009 20:44

Witam. Mam problem z moim Golfikiem, a mianowicie falują mi obroty i gaśnie gdy dojeżdżam do skrzyżowań. Pierwsze co nasuwa mi się myśl że to SONDA LAMBDA. Ale nie wiem. POMOCY. Gdyby to była ona to jak ją w prosty sposób sprawdzić? Dziękuję.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » sob paź 24, 2009 20:47

Witam. Mam problem z moim Golfikiem, a mianowicie falują mi obroty i gaśnie gdy dojeżdżam do skrzyżowań. Pierwsze co nasuwa mi się myśl że to SONDA LAMBDA. Ale nie wiem. POMOCY. Gdyby to była ona to jak ją w prosty sposób sprawdzić? Dziękuję.
Żadne sondy lambda... przepustnicę wyjąc porządnie umyć z tego syfu co tam się zebrał, założyć, lapek w dłoń i jej ponowna adaptacja. Oczywiście o ile masz 1.4 AEX na wielopunkcie w swoim mk3.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Repeat11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pt sty 09, 2009 23:27
Lokalizacja: Nysa

Post autor: Repeat11 » sob paź 24, 2009 20:50

Ale jak odłącze Sonde podczas pracy silnika to nic to nie daje silnik chodzi tak jak chodził.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » sob paź 24, 2009 20:58

Repeat11, pytanie, który rok masz auta i czy silnik masz na jednopunktowym wtrysku czy na wielopunktowym...?? Po za tym vagiem byś sprawdził co mu dolega...


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Repeat11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pt sty 09, 2009 23:27
Lokalizacja: Nysa

Post autor: Repeat11 » sob paź 24, 2009 21:09

Rok 1996. Silnik dokładnie nie wiem ale mi się zdaje że na jednopunkcie. Wiem ze ma 44kW=60KM.

[ Dodano: 24 Paź 2009 21:12 ]
to Będzie AEX



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » sob paź 24, 2009 21:22

Repeat11, AEX to wielopunkt i zacząłbym od spojrzenia na przepustnicę a dopiero później myśleć o sondzie :)


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Repeat11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pt sty 09, 2009 23:27
Lokalizacja: Nysa

Post autor: Repeat11 » sob paź 24, 2009 21:29

Aha. Tzn. Mam ją całkiem zdemontować. i umyć w rospuszczalniku czy benzynie? A i tam jest silniczek krokowy razem z przepustnicą chyba nie?



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » sob paź 24, 2009 21:58

Repeat11, dokładnie.... w benzynce estakcyjnej, albo w benzynie normalnej masz ją umyć. Problem ten jest dość dobrze znany w tych silnikach, niestety odma tak jest zaprojektowana, że cały bałagan się zbiera na tej przepustnicy co powoduje, że zaczyna wariować. Zresztą jak ją zdemontujesz to zobaczysz jak to wygląda od środka. Silniczek krokowy jest zintegrowany z przepustnicą tak jak piszesz i po czyszczeniu przepustnicy należy go adaptować, chociaż czasem nie trzeba. O adaptacji przepustnicy też znajdziesz tutaj na forum wszystko :) .


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Post autor: wolfzan » sob paź 24, 2009 22:03

Można umyć i założyć. Powinno chodzić bez problemu, chociaż zaleca się adaptację. Przy czyszczeniu zwróć szczególnie uwagę na to, żeby dokładnie wyczyścić tę klapkę, która jest w środku przepustnicy. Najlepsza będzie benzyna ekstrakcyjna. Rozpuszczalnik np. Nitro może być za mocny i rozpuścić plastikowe części. Innym sposobem walki z obrotami jest odłączenie na kilka minut akumulatora. Teoretycznie w tych silnikach to nic nie daje, ale praktycznie u mnie w bliźniaczym AEE pomogło.



Repeat11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pt sty 09, 2009 23:27
Lokalizacja: Nysa

Post autor: Repeat11 » sob paź 24, 2009 23:06

A czy adaptacje przepustnicy da sie zrobić domowymi sposobami? czy tylko przez VAG? Czy w ogóle po czyszczeniu jest konieczna adaptacja? A czy przy czyszczeniu idzie cos uszkodzić łatwo?



Awatar użytkownika
fasd
TDI++ 190PS
TDI++ 190PS
Posty: 606
Rejestracja: śr lip 19, 2006 00:34
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: fasd » ndz paź 25, 2009 00:13

panowie a moze czujnik temperatury ? ja bym zaczął od tego sprawdzić to miernikiem to zaden problem


viewtopic.php?f=89&t=241036 MOJ DUPVWóZ
SPRZEDAM ALU SANTA MONICA ORYGINAŁ WIECEJ PW
WIOSNA 2011
PIERWSZY NA POMORZU i PRAWDOPODOBNIE w PL MK IV 2.0 TDI 8V
Lato 2012 ????

Awatar użytkownika
Dodzia_VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 255
Rejestracja: pn mar 31, 2008 20:00
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Dodzia_VW » ndz paź 25, 2009 01:49

Jeśli masz jednopunktowy wtrysk to najprawdopodobniej masz uszkodzoną podstawę gumowo-metalową monowtrysku.

W 1,4 mojego ojca tez falowały obroty i gasł, i okazało się że podstawa wtrysku miała tylko małe wyszczerbienie a po wymianie wszystko wróciło do normy. Ta podstawa kosztuje około 50-60 zł



Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Post autor: wolfzan » ndz paź 25, 2009 09:18

Repeat11 pisze:A czy adaptacje przepustnicy da sie zrobić domowymi sposobami? czy tylko przez VAG? Czy w ogóle po czyszczeniu jest konieczna adaptacja? A czy przy czyszczeniu idzie cos uszkodzić łatwo?
Teoretycznie powinno się zawsze zaadaptować przy pomocy VAG-a, natomiast pisałem Ci już, że ja wyczyściłem, skręciłem wszystko i chodzi bez adaptacji (kolega z forum również tak zrobił). Uszkodzić tam raczej nie ma czego. Ewentualnie przy odkręcaniu zwróć uwagę, aby nie ukręcić śruby, tak samo przy dokręcaniu. Skombinuj sobie dobry pędzelek, trochę benzyny ekstrakcyjnej i ewentualnie jakieś czyściwo nie zostawiające włókienek podczas wycierania na sucho.
Dodzia_VW pisze:ednopunktowy wtrysk to najprawdopodobniej masz uszkodzoną podstawę gumowo-metalową monowtrysku.
Z tym, że mówimy tutaj o silniku 1.4 AEX, a to wielopunktowy wtrysk.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » ndz paź 25, 2009 10:11

fasd pisze:panowie a moze czujnik temperatury ? ja bym zaczął od tego sprawdzić to miernikiem to zaden problem
można sprawdzić, ale ja tutaj wybitnie widzę problem zabrudzonej przepustnicy....
wolfzan pisze:Ewentualnie przy odkręcaniu zwróć uwagę, aby nie ukręcić śruby, tak samo przy dokręcaniu.
dokładnie.... z tego co pamiętam to w AEX ma plastikowy kolektor ssący... bardzo łatwo przy dokręcaniu "przeciągnąć gwint" :)
Ważne jest, żeby z krawędzi przepustnicy zmyć wszystko.... czasem ciężko to schodzi.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 385 gości