MK3 1,6 Ciężko chodzi drążek zmiany biegów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mmksk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: pn sty 23, 2006 11:15
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

MK3 1,6 Ciężko chodzi drążek zmiany biegów

Post autor: mmksk » pt lut 17, 2006 15:18

Jak w temacie, wymieniłem olej i dalej ciężko zmienia się biegi szczególnie 5. Przy ujemnej temp. zjawisko to się nasila. Postawiłem go na 24 h do ciepłego garażu i w sumie troszeczke było lepiej ale nie tak jak powinno być.
Nie wiem co jest grane może coś jest nie tak z drążkiem?
(Urok używanego auta niestety, zawsze z czymś się trzeba bawić) :grin:
Prosze o jakies porady.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Obzik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: śr gru 15, 2004 16:35
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Obzik » pt lut 17, 2006 15:34

Tylko pytanie jaki olej wlałeś rok temu w zime miałem tek samo przy mrozach ciezko chodził i w cale nie były duze mrozy gdy wymieniłem olej nazywał sie cos Divinol czy jakos tak niemieckiej firmy i to był syntetyk to skrzynia miodzio chodziła nawetr jak te mrozy były -20 to lekko tylko cięzęj chodziła ale tylko przez chwile a jak ty wlałes np Hipol to w sumie tak moze sie dziac jak u ciebie



mmksk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: pn sty 23, 2006 11:15
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: mmksk » pt lut 17, 2006 15:36

Wlałem Syntetyk Mobila.



vento2e2

Post autor: vento2e2 » pt lut 17, 2006 17:01

a jaki olej wlales do skrzyni? mialem ten sam problem zmienilem olej w skrzyni na pelen sytetyk mobila i dalej kich pozniej wlalem castrol taf-x i jak rekom odjol



r30q
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:20
Lokalizacja: Warszawa - Bródno
Kontakt:

Post autor: r30q » pt lut 17, 2006 17:19

tez mi sie wydaje ze kwestia oleju, jak jezdzisz dlugo smaochodem i sie nagrzeje silin to nic nie lepiej ?


Inne auto z grupy VAG
___________________________________

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32780
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » pt lut 17, 2006 18:28

A ten olej do skrzynie nie jest jakoś specjalnie drogi...? Np do mojego abd?


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Grzegi Siedlce
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: ndz wrz 25, 2005 18:32
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: Grzegi Siedlce » pt lut 17, 2006 22:08

A jabym zaproponował zdjąć delikatnie mieszek z lewarka od zmiany biegów i dokładnie posmarować jakimś smarem stałym cały drążek wybieraka ( ten pręt co się suwa od lewarka do skrzyni biegów) i jeżeli masz jakiś kanał to zrób to samo na zewnątrz od strony skrzyni biegów. Mnie to pomogło bo też miałem ten sam problem. A oleju nie wymieniałem bo to bez sensu jezeli jest czysty bo z reguły fabrycznie zalewany jest syntetyk. Pozdrawiam.



mmksk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: pn sty 23, 2006 11:15
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: mmksk » pn lut 20, 2006 08:55

W jaki sposób można zdjąć mieszek od lewarka zmiany biegów? Wystarczy go podważyć?



Awatar użytkownika
KAJOJ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: pn kwie 11, 2005 14:36
Lokalizacja: WAWA-TARGÓWEK
Kontakt:

Post autor: KAJOJ » pn lut 20, 2006 10:13

mmksk pisze:W jaki sposób można zdjąć mieszek od lewarka zmiany biegów? Wystarczy go podważyć?
wlasnie tak, podwazasz i odchodzi bez najmniejszych problemow. nie ma mozliwosci zepsucia czegos, no chyba ze ktos jest wybitnie zdolny. Mi przesmarowanie pomoglo, zarowno pod mieszkiem jak i pod maska, ciegien :bigok:

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn lut 20, 2006 11:13 przez KAJOJ, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.imageshack.us/][img]http://img96.imageshack.us/img96/7133/sig4iv1250x1064hs.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
solowa123
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:22
Lokalizacja: Bartoszyce/Olsztyn

Post autor: solowa123 » pn lut 20, 2006 11:00

u mnie nie raz też cieżko chodzi zwłaszcza w te mrozy

ale olej w skrzyni mam chyba oryginalny

jak ostro przychamuje to zaczyna lepiej dźwignia chodzić


______________________________________

mmksk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: pn sty 23, 2006 11:15
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: mmksk » pn lut 20, 2006 11:04

A maska cięgien jak rozumiem znajduje się pod podwoziem? :)



Awatar użytkownika
KAJOJ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: pn kwie 11, 2005 14:36
Lokalizacja: WAWA-TARGÓWEK
Kontakt:

Post autor: KAJOJ » pn lut 20, 2006 11:09

heehee troszke zle zrozumiales to zdanie ale moze i faktycznie tez zle to napisalem :jezor: oczywicie chodzi o ciegna znajdujace sie pod maska :grin:


[url=http://www.imageshack.us/][img]http://img96.imageshack.us/img96/7133/sig4iv1250x1064hs.jpg[/img][/url]

Grzegi Siedlce
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: ndz wrz 25, 2005 18:32
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: Grzegi Siedlce » pn lut 20, 2006 21:32

mmksk pisze:A maska cięgien jak rozumiem znajduje się pod podwoziem?
To ciegno pod maską które mogłbyś przesmarować to ten gruby pręt :) który wychodzi od samego lewarka. A i jeszcze posmaruj te tzw. jabłuszka na dole i górze samego lewarka :bigok:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 80 gości