Zgasł i nie odpali
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 98
- Rejestracja: czw cze 19, 2008 22:22
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Zgasł i nie odpali
Witam
Mam powazny problem z Seatem Ibizą 1.2 12v z roku 2003,mianowicie od 3 miesiecy swieciła sie kontrolka pomaranczowa od silnika,po wpieciu kompa cały czas wywlało błąd 16490 iwymieniłem czujnik w kolektorze ssacym,wywaliłem katalizator,sprawdziłem podcisnienia i wyczysciłem przepustnice i nadal sie swieciła i postanowiłem dac sobie spokuj,w piatek wjechałem do garazu i od tego czasu go niemoge odpalic,iskra jest,swiece zalewa,cos lekko chyta jakby na 1 ale po chwili gasnie,wpiołem waga i wyswietla tylko ten bład 16490,moze to byc to ze przeskoczył łancuch rozrządu????bo ostatnio było go słychac,prosze o pomoc i z góry dzieki za pomoc
Mam powazny problem z Seatem Ibizą 1.2 12v z roku 2003,mianowicie od 3 miesiecy swieciła sie kontrolka pomaranczowa od silnika,po wpieciu kompa cały czas wywlało błąd 16490 iwymieniłem czujnik w kolektorze ssacym,wywaliłem katalizator,sprawdziłem podcisnienia i wyczysciłem przepustnice i nadal sie swieciła i postanowiłem dac sobie spokuj,w piatek wjechałem do garazu i od tego czasu go niemoge odpalic,iskra jest,swiece zalewa,cos lekko chyta jakby na 1 ale po chwili gasnie,wpiołem waga i wyswietla tylko ten bład 16490,moze to byc to ze przeskoczył łancuch rozrządu????bo ostatnio było go słychac,prosze o pomoc i z góry dzieki za pomoc
-
- Mały gagatek
- Posty: 98
- Rejestracja: czw cze 19, 2008 22:22
- Lokalizacja: Nowy Sącz
czyzby to jednak nie winna rozrzadu,ze zalewa swiece mimo tego ze jest iskra a nie odpala????rozbierac rozrząd???
Ostatnio zmieniony ndz paź 18, 2009 21:41 przez lukaszmacher, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mały gagatek
- Posty: 98
- Rejestracja: czw cze 19, 2008 22:22
- Lokalizacja: Nowy Sącz
postaram się odpowiedziec na twoje pytanie"Tłok przesuwa się w dół z górnego (GMP) do dolnego martwego punktu (DMP), wytwarzając we wnętrzu cylindra podciśnienie. W tym czasie zawór ssawny jest otwarty, dzięki temu z kanału dolotowego, znajdującego się za zamykającym go zaworem ssącym, wciągnięta zostaje z gaźnika (lub układu wtryskowego i kanałów powietrznych) mieszanka paliwowo-powietrzna. Trafia ona do wnętrza cylindra, pomiędzy tłok, a głowicę cylindra. Kiedy tylko tłok przekroczy DMP, zawór ssący zostaje zamknięty."stonefree pisze:Dlatego grzecznie pytam. Ty od razu wszystko wiedziałes?edzio pisze:mało wiesz
Jeżeli teraz zawór otwiera się lub zamyka w innym położeniu to to podciśnienie będzie inne i komputer zanotuje to jako błąd.
Ostatnio zmieniony śr paź 21, 2009 01:05 przez edzio, łącznie zmieniany 1 raz.
zazwyczaj w opisie błędu będzie "przerwa -zwarcie do masy",choc nie można wykluczyc ,że niezrozumiała wartośc sygnału też to oznacza,ale nie ma problemu to zidentyfikowac,każde urządzenie diagnostyczne posiada tzw."bloki pomiarowe i tam sprawdzasz wartośc sygnału,ale trzeba znac prawidłą .Czyli dla specjalisty jest to parę minut roboty.Mogę powiedziec jeszcze ,że niższa wartoś podciśnienia od zadanej oznacza przestawiony rozrząd,oczywiście wykluczając "lewe powietrze"stonefree pisze:czy bład "niezrozumiała wartość sygnału moze oznaczac przerwe łub zwarcie?
Bardzo proste.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 117 gości