[mk3]ciekawy temat

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

r32golf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 10:43
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

[mk3]ciekawy temat

Post autor: r32golf » czw lut 16, 2006 23:58

MÓJ temat tak zatytułowałem ponieważ jest dosć ogolny i może wielu dotyczyć
!!!
....NA wstepie dodam ze posiadam GOLFERKA silnik 1,8 ABS (myśle nad zmianą tego silnika , oczywiscie inny z grupy vw-audi)

.Z uwagi na wysokie spalanie w granicach 15 litrów benzyny na 100 kilometrów i to na trasie z predkoscią bardzo ekonomiczną- głownie na panujące warunki na drodze...jako pierwsza przyczyne po konsultacjach zostało postanowione ze trzeba zacząc od kabli zaplonowych , palca zaplonowego (mono-wtrysk) oraz świec....( gdy kupowałem golfika miał nowe niebieskie kable NGK-uważane za bardzo dobre i nie tanie, oraz tez swiece brisk premium)..
PRZEBIEG 178 tyś. Km> AKTUALNIE JEST 225 TYŚ
-- wiec jak sie wydaje po przebiegu nie ma co sie zastanawiac ponieważ jest to raczej wymiana exploatacyjna a nie naprawa... spodziewałem sie "świeżego zastrzyku prądu dla tego silnika " :crazy: -- obecnie auto jest na gaz i chcialem poszukac dobrego rozwiązania poprostu kupic dobry produkt i tak znalazłem swiece BRISK Silver które sa dedykowane do samochodów na instalacje <LPG- >!!
, niestety na zakup po drodze udał sie mój ojciec i kupił świece NGK V-LINE za 70 ZŁotych--- CZY SĄDZICIE????? warto jutro iść i probować wymieniać ?? czy jest jakaś różnica medzy świecami do LPG?? KOLEJNĄ SPRAWA JEST TO ŻE OJCIEC KUPIŁ KABLE WYSOKIEGO NAPIĘCIA firmy LEADER ---i tu mnie głowa troche boli ! poniewaz na opakowaniu są wymienione SEAT -AROSA 1.0 1.4
CORDOBA 1.0
IBIZA
VW - LUPO 1.0
POLO 1.0 1.6

Numer katalogowy :AB 101 -----JAK NA MÓJ ROZUM DO GOLFA 1,8 nie bedzie pasować gdyż wymienione samochodu mają małe pojemności..... jesli sie myle do dobrze!!! FACET W MALEJ BUDCE POWIEDZIAŁ OJCU ŻE BEDĄ PASOWAĆ PODOBNO SPRAWDZAŁ W KATALOGU...ALE MOZE BYC TAK ŻE POWIEDZIAŁ ZE PASUJĄ żeby poprostu sprzedać i zarobić !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!KABLE KOSZTOWAŁY 110 ZŁ I MYŚLE ZE SA NIEZŁE TYLKO NIE DO MOJEGO SAMOCHODU--- CO TO TYM SĄDZICIE.. JAKI MOGE MIEC NIEGATYWNY WPLYW?


PS. WIEM ŻE OJCIEC CHCIAŁ DOBRZE :) [/b][/u]
Ostatnio zmieniony pn lut 20, 2006 12:16 przez r32golf, łącznie zmieniany 1 raz.


VAG

Awatar użytkownika
GTomek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: wt cze 14, 2005 21:54
Lokalizacja: Stolica
Kontakt:

Post autor: GTomek » pt lut 17, 2006 01:07

śiwece jeszcze mogą być ale z kabelkami może być gorzej ponieważ świece mogą nie dostawać odpowiedniego napięcia a co za tym idzie nie będzie ci spalał do końca mieszanki w cylindrach a objawem tego może być zwiększone zużycie paliwa a druga kwestia to to że będzie mułowaty bo kable nie będą podawały w max momęcie odpowiedniego napięcia na świece


[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/vw.gif[/img][/url]

r32golf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 10:43
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: r32golf » pt lut 17, 2006 01:15

RACJA BRACIE TEZ TAK MYSLE !! WIEC JUTRO LECE JE WYMIENIC.. NIKT NIE BEDZIE WCISKAĆ KITU


VAG

Awatar użytkownika
Dragon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1001
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 21:33
Lokalizacja: Jordanów Śląski k. Wrocławia
Kontakt:

Post autor: Dragon » pt lut 17, 2006 01:57

Co do świec to wg firmy Jacky Auto Sport z Wrocławia to firma brisk NIE PRODUKUJE świec do silników LPG. Świece brisk są świecami tuningowo-sportowymi jeśli tak można to nazwać, a widział ktoś rajdówkę na gaz? No a kable jak najbardziej muszą być dedykowane pod konkretny silnik. Inaczej nawet drogie kable to zbędny wydatek. W aucie na gaz bardzo dobrze spisywały mi się świece Bosh 4-elektrodowe, przejechałem na nich 50 tys, a w mkIII mam właśnie briski premiumki, lecz auto niema LPG więc nie wiem jak się zachowują w takich warunkach.


Wyślij głupka po flaszkę, to przyniesie jedną...
Wyślij kobietę po piwo to też przyniesie jedno...
Piąty bieg wrzucony...............................................

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt lut 17, 2006 09:47

GTomek pisze:śiwece jeszcze mogą być ale z kabelkami może być gorzej ponieważ świece mogą nie dostawać odpowiedniego napięcia a co za tym idzie nie będzie ci spalał do końca mieszanki w cylindrach a objawem tego może być zwiększone zużycie paliwa a druga kwestia to to że będzie mułowaty bo kable nie będą podawały w max momęcie odpowiedniego napięcia na świece
Może nie mam racji ale nie bardzo widzę związek kabli z pojemnością silnika. Kable mają przewodzić wys. napięcie. Niezależnie od pojemności silnika te napięcia są zbliżone. Dedykacja do określonego modelu to raczej kwestia długości, końcówek do cewki i aparatu ( bywają różne)

[ Dodano: Pią Lut 17, 2006 08:48 ]
Moi daniem istotna jest firma produkująca kable. Gorsza jakość materiałów to podatność na przebicia, krótsza żywotność.



Awatar użytkownika
Łyskacz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łyskacz » pt lut 17, 2006 12:01

dragon5555 pisze:brisk NIE PRODUKUJE świec do silników LPG
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=84944141
kupiłem je jaskiś czas temu i działają:D


Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]

Awatar użytkownika
Wardek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 02:48
Lokalizacja: Beskid Niski/Bieszczady

Re: ciekawy temat

Post autor: Wardek » pt lut 17, 2006 12:46

r32golf pisze:niestety na zakup po drodze udał sie mój ojciec i kupił świece NGK V-LINE za 70 ZŁotych--- CZY SĄDZICIE????? warto jutro iść i probować wymieniać ?? czy jest jakaś różnica medzy świecami do LPG??

W moim przypadku pośrednikiem odnośnie świec był brat.. :) Założyłem i już jest naklepane 8000km i autko śmiga bez zarzutu, nie ma żadnych objawów aby świece były złe... Dla testu zmieniliśmy świece między moim mk3 1.8LPG a kolegi mk2 1,8LPG(ze świecami pod LPG) po zamianie autka pracowały tak samo... :bajer:

Myśle zatem że o świece możesz sie nie martwić, a kabelki bym dla spokoju wymienił.. :hmm:


Audi A6 C4 2.5 TDI AEL Quattro Avant
VW Golf 1.9 TDI 1Z
było: Passat B5FL AWX, A6 C4 1.9TDI, Mercedes 814 6.0 D, Golf III 1.8, Renault Safrane 2.1TD, Vectra B 2.0, Polonez, Łada, 126P, MZ, WSK..

r32golf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 10:43
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: r32golf » pt lut 17, 2006 18:31

dziś wymieniłem te kable u goscia .. patrzylem w katalogu porducenta i inne kable sa przewidziane do mojego chłopczyka , co zauwazylem ze kable zazwyaczaj do golfa 1.8 pasują i do 2.0 ... natomiast te co ojciec kupil to były do kosiarek..


VAG

Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » pt lut 17, 2006 19:04

r32golf: do kosiarek :?: :> takich 4-cylindrowych :P

Wiele razy slyszalem, ze do LPG zalecane sa swiece 1-elektrodowe, ja u siebie wymienialem na NGK jakis miesiac przed zalozeniem gazu i mechanik zalozyl mi zgodnie z katalogiem 3-elektrodowe. Potem zastanawialem sie czy nie zmienic, ale nie bylem przekonany i tak jezdrze.
Jak to jest z ta iloscie elektrod i LPG :?: :)



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz lut 19, 2006 00:26

r32golf pisze:Z uwagi na wysokie spalanie w granicach 15 litrów benzyny na 100 kilometrów
Ja tak w kwestii informacyjnej...TO częsty przypadek,ze z winy samych kabli lub swiec takie spalanie?Musiał byc chyba mocno zamulony i dużo gazu dawałeś przy miernych efektach?



r32golf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 10:43
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: r32golf » ndz lut 19, 2006 23:50

wlasnie o to chodzi że nie dawalem duzo gazu.. moze minimalnie wiecej bo silnik jakos nie miał tej świeżości


VAG

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pn lut 20, 2006 19:49

Koleżka ma trójeczkę 1,6 8V na jednopunkcie, i też ma problem z dużym zużyciem.Od czego należałoby zacząć?Może sonda?Jakieś kody usterek?Czy złącze to też taka żółta wsówka pod podszybiem?Też trzeba ją zewrzeć do masy a potem diodą odliczać błyski?Czy ktoś mógłby mi objaśnić procedurę odczytu tych kodów?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 487 gości