bongo to zrób ten test dla siebie na jałowym i jadąc przy 1 tys or/min, wynik bedzie taki sam, czepiasz sie bzdurek a nie rozumiesz tego.....
bongo pisze:
A tego to już wogule nie rozumiem-jaka jest różnica w tarciu na zimnym silniku,podczas jazdy, a podczas biegu jałowego?
To jest własnie to czego niektórzy nie mogą tu pojąć, ISTOTA SPRAWY
uczepiłeś sie tego tarcia
Odpowiadam
nie ma zadnej różnicy ale nie o tarcie tu chodzi a o ilosc spalanego paliwa, bo od tego ile silnik spali paliwa zeleży jak szybko sie nagrzeje.....90% energi cieplnej pochodzi od spalania.
I odnosnie tego co piszesz, musisz wiedziec ze duzo duzo wiecej paliwa jest podawane gdy silnik pracuje pod obciązeniem niż na jałowym... zatem, lepiej jechać na jedynce z 1000 obr/min niż stać na jałowym na automatycznym ssaniu.....
Wiadomo ze to nierealne dlatego ludziom mówi sie zeby nie przekraczali 3 tys obr/min, ogólnie sie tak przyjmuje że ta wartośc jest zdrowa na nienagrzanym silniku.....jak ktoś bardziej dba , to np do 30 st nie bedzie przekraczał wartości 1500r/min a do 60 st np 2500 br/min ale to od własnego upodobania zależy.......
[ Dodano: Czw Lut 16, 2006 22:48 ]
bongo pisze:sas_gti pisze:Czynnikiem niszczącym nasze silniki jest oczywiscie TARCIE, i tylko i wylacznie tarcie!!!
Kolejna rzecz z którą sie nie zgodze-Z tarciem masz racje,tylko że zwiększone tarcie jest związane z brakiem smarowania(zaraz po odpaleniu silnika
No i z czym sie tu nie zgadzasz? nie bardzo widze...
Ja mówie "tarcie" a Ty mówisz ze "nie bo brak smarowania", przecież to to samo, jak dzieci w przedszkolu , tak nie bedziemy gadać
Myślałem że wszyscy tu wiedzą że mówiać temperatura silnika ma się na mysli temperaturę oleju , bo to przecież ona jest mierzona a nie tempretura bloku.....cały czas chodzi o to żeby ten olej (czyli czynnik zamniejszający tarcie) jak najszybciej zagrzać do tych 90 st , a najszybciej dzieje się to jak ruszymy chiwlkę po odpaleniu
oczywiscie stanie przez np 10 czy 30 sek też jest uzasadnione, ktoś przed chwilą dobrze napisał o panewkach, ale absoltnie nieuzasadnione jest stanie tak kilka minut bo silnik nagrzewa się wtedy wolno , a zatem dłuzej pracuje w warunkach dla sibie szkodliwych....