Gofr MKII VR6... wzocnienie wycieraczek?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

osbe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:21

Gofr MKII VR6... wzocnienie wycieraczek?

Post autor: osbe » pn paź 19, 2009 22:21

Witam! Mam problem podczas jazdy w deszczu :grin: Gdy rozwine predkosc od ok 150 (oczywiscie w dozwolonych miejscach :hmm: ) w zwyz pojawia sie problem z wycieraczkami... silniczek jest na tyle slaby, ze wycieraczki maja ciezko z powrotem ku dolowi. Czy ktos z was drodzy koledzy probowal cos z tym zrobic? Czy pozostaje hamulec i pogodynka w telefonie :blush: ? Czy mozna go jakos "wzmocnic" lub moze podejdzie od mkIII? Bo z tego co widze jak jade MKIII to wycieraczki chodza o niebo lepiej... Wiem, ze pytanie nieco z gwiazdki urwane, ale przydalby sie na to jakis "przepis". PozdraVWiam :okej:
Ostatnio zmieniony pn paź 19, 2009 22:24 przez osbe, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
barteKKK03
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 15224
Rejestracja: sob mar 12, 2005 15:22

Post autor: barteKKK03 » pn paź 19, 2009 22:24

Speed
Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...
A więc sprawa wycieraczek nijak się do tego ma.
Przenoszą na Techniczny.



osbe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:21

Post autor: osbe » pn paź 19, 2009 22:45

barteKKK03 pisze:
Speed
Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...
A więc sprawa wycieraczek nijak się do tego ma.
Przenoszą na Techniczny.
Hmmm... przepraszam mój błąd... Ale myślę, że jest to dość mocno związane właśnie ze SWAPEM mojego gofra. Po za tym myślę, że właśnie jedynie wśród "SWAPowców" mogę szukać odpowiedzi na to dość nietypowe pytanie... Ale OK, sory za mały OT i pozdraVWiam :pub:



qbanczyk691
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 22:12
Lokalizacja: Grójec

Post autor: qbanczyk691 » wt paź 20, 2009 09:09

Spróbuj rozebrać i przesmarować silniczek i przesmaruj też miejsca w których ramiona przechodzą przez budę.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt paź 20, 2009 09:25

osbe, Myślisz że jakie prędkości osiąga np MK2 16-ka? Zresztą u mnie w Vento też trochę wyciaraczki ciężko wracają przy szybciej jeździe. Zadbaj o to co masz, czyli dobre połączenia elektryczne, przesmarowane i wyczyszczone z korozji ułożyskowanie wycieraczek w podszybiu, przesmarowany sam mechanizm wycieraczek, silniczek. I to na pewno wystarczy.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » wt paź 20, 2009 10:46

Dokładnie jak wyżej chłopaki piszą, szczególnie utlenia się aluminiowa tuleja przechodząca przez nadwozie i osie ramion wycieraczek się tam zacierają. Robiłem to już w kilku golfach, zawsze ciężko było te ośki wyciągnąć z tulei, a po oczyszczeniu i przesmarowaniu wycieraczki mało co się nie urywały na najszybszym biegu :helm: No i przestają się tak "trząść" jak nieraz potrafiły przy wolnym wycieraniu.

Nie trzeba chyba nawet odkręcać silniczka ani wspornika, wystarczy z zewnątrz odkręcić ramiona wycieraczek (nakrętka 13mm pod plastikowym kapturkiem), zdjąć je i z osiek ściągnąć takie sprężyste zawleczki, pod nimi są jeszcze podkładki. Potem można wypchnąć ośki z tulei i trzeba wszystko doprowadzić do ładu. Efekty na prawdę potrafią zaskoczyć :bigok:



osbe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:21

Post autor: osbe » wt paź 20, 2009 16:05

Tak zrobię... nawet nie pomyślałem o tym, a skoro to jest aluminiowe i jest z 87roku no to logiczne, że będzie zaśniedziałe... no i fakt, na wolnych obrotach przy wracaniu się przycinają trochę... jutro zobaczę czy faktycznie pomoże :helm:
Paweł Marek pisze:Myślisz że jakie prędkości osiąga np MK2 16-ka?
No faktycznie nie pomyślałem o tym... chociaż w prawdzie mówiąc nawet jak miałem RP to osiągałem prędkości tego rzędu... ale wiadomo... przy VRkach, 16tkach i g60tkach raczej częściej sie to zdaża :bigok:
Ostatnio zmieniony wt paź 20, 2009 16:08 przez osbe, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » wt paź 20, 2009 19:42

Kolego, a kto jeździ ponad 150 km/h w deszczu?

Spróbuj wszystko przesmarować i może spróbuj zmienić na krótsze pióra wycieraczek...

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 374 gości