obciazenie zacisku DF alternatora

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

michal880913
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: śr mar 11, 2009 15:16
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

obciazenie zacisku DF alternatora

Post autor: michal880913 » wt paź 13, 2009 22:06

witam
mam taki problem, ecu widzi napiecie 11V, i nie uruchamia mi swiec podgrzewania płynu chłodzacego, prosze o pomoc gdzie znajduje sie czujnik ktory informuje o obciazeniu alternatora, do alternatora jest przypinana taka 2 pinowa kostka, alternator 120 A
Ostatnio zmieniony czw paź 15, 2009 08:14 przez michal880913, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
k3fir
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2058
Rejestracja: pt paź 08, 2004 22:24
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: k3fir » czw paź 15, 2009 07:16

nie ma takiego czegos jak czujnik obciazenia, a 2 piny to jeden to obrotomierz a drugi lampka.
Ty masz problem z alternatorem ze nie laduje skoro pokazuje 11V



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw paź 15, 2009 08:22

Ładować ładuje, tylko ECU tego nie widzi ... musisz sprawdzić połączenie z alternatora do ECU , w wolnej chwili postaram się znaleźć do jakiego pinu w ECU idzie sygnał z DF



michal880913
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: śr mar 11, 2009 15:16
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Post autor: michal880913 » czw paź 15, 2009 19:58

damcio151, masz racje, alternator ładuje normalnie tj 14,4 V , lecz ecu widzi 11, ale DF co to jest- nie jest to czujnik, jak bys mógł poszukac do jakiego pinu, byłbym bardzo wdzieczny, ale ecu bierze napiecie z alternatora (pokazuje napiecie alternatora- jak tak to w ktorym miejscu pobiera informacje o napieciu w alternatorze)



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob paź 17, 2009 09:31

do ECU idzie czerwono czarny przewód , pin w ECU 39 ( to będzie do DF)
co do napięcia widzianego przez ECU, to znów musisz się przyjrzeć masie ECU i zasilaniu ECU , niestety tam już dochodzi przekaźnik itd, więc może być sporo strat
z alternatora powinna wychodzić mała wtyczka - to od DF , sprawdź połączenia aż do pinu 39



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » sob paź 17, 2009 10:48

A kontrolka ladowania sie pali bo takie przyczyny powoduje urwany przewod od wzbudzenia koloru niebieskiego kolor czerwono czarny jest to sygnal obrotomierza Sprawdz ten kabel niebieski przy rozruszniku on sie laczy kostka pewnie tam jest urwany



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob paź 17, 2009 11:07

jeryk10 pisze:kolor czerwono czarny jest to sygnal obrotomierza
wg. mojego schematu jest to sygnał idący od alternatora do ECU, nie do zegarów
jeryk10 pisze:A kontrolka ladowania sie pali bo takie przyczyny powoduje urwany przewod od wzbudzenia koloru niebieskiego
co to ma do obciążenia DF ? tym bardziej, że ładowanie jest w porządku :bajer: samo napięcie jakie widzi ECU (zbyt niskie) to wina zasilania ECU



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » ndz paź 18, 2009 08:23

damcio151 to wedlug twojego schematu jaki kolor kabla wchodzi do zegarow na obrotomierz



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz paź 18, 2009 11:07

jeryk10 pisze:damcio151 to wedlug twojego schematu jaki kolor kabla wchodzi do zegarow na obrotomierz
nie mam rozpiski pinout zegarów, tylko pinout ECU i właśnie kabel czerwono czarny wchodzi do ECU z alternatora
w każdym bądź razie przewód od wzbudzenia nie ma nic do obciążenia alternatora , to działa na trochę innej zasadzie



Pyton50
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: wt lut 19, 2008 00:26
Lokalizacja: GCZ

Post autor: Pyton50 » ndz paź 18, 2009 11:30

jeryk10 pisze:to wedlug twojego schematu jaki kolor kabla wchodzi do zegarow na obrotomierz
W TD idzie sygnał z alternatora do zegarów,w TDI o którym ten temat zupełnie inna zasada działania.


VCDS,mozliwość zdiagnozowania.

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » ndz paź 18, 2009 13:08

pyton50 dlatego sie pytam jak to jest w tdi bo nigdy na to nie zwracalem uwagi W TD sie zgadza tam idzie bezposrednio do zegarow bo niema sterownika silnika



Pyton50
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: wt lut 19, 2008 00:26
Lokalizacja: GCZ

Post autor: Pyton50 » pn paź 19, 2009 10:51

W TDI czujnik wału podaje impulsy do ECU a następnie z ECU do zegarów.


VCDS,mozliwość zdiagnozowania.

michal880913
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: śr mar 11, 2009 15:16
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Post autor: michal880913 » wt paź 20, 2009 21:44

damcio151, na pinie 39 we wtyce ecu powinno byc takie samo napiecie jak na akumulatorze, pamietam ze jak kiedys patrzyłem było napiecie 12,1V a akumulator miał 12,7V, czy tak ma byc,czy jest zle i sa straty na kablu



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 355 gości