Cofający się olej do filtra powietrza

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pablos83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 13:19
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Cofający się olej do filtra powietrza

Post autor: pablos83 » ndz paź 18, 2009 18:33

Witajcie,

Mam problem z uciekającym olejem z silnika.
Olej wydostaje się przez komorę filtra powietrza, i coś co znajduje się przy kadłubie silnika :)

Bardzo proszę o wszelkie możliwe sugestie jaka jest przyczyna tej usterki.
Obrazek



Awatar użytkownika
karol2010
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 995
Rejestracja: pn wrz 14, 2009 20:04
Lokalizacja: Szydłowiec
Kontakt:

Post autor: karol2010 » ndz paź 18, 2009 18:36

jaki masz silnik?? i duzo ci go idzie???


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=431207&p=5192875#p5192875 - moje mkIII

pablos83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 13:19
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: pablos83 » ndz paź 18, 2009 18:47

2.0 2e
Schodzi dosyć dużo, trzeba dolewać.



Awatar użytkownika
Rafał 82
...
...
Posty: 218
Rejestracja: śr cze 17, 2009 20:29
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Kontakt:

Post autor: Rafał 82 » ndz paź 18, 2009 19:09

Olej dostaje się do układu dolotowego przez odmę , ma ona ze zadanie odprowadzać szkodliwe gazy z silnika powstałe podczas jego pracy od czasu do czasu daje w nią olejem. Ilość oleju i częstotliwość jego wydobywania zwiększa się proporcjonalnie do zużycia silnika ( jeżeli wszystko z kródżcami w pokrywie zaworów i bloku silnika jest w porządku ) to ja bym obstawiał na słabe pierścienie i uszczelniacze - wszystko zależy od tego jakie ilości oleju ci ubywa



pablos83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 13:19
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: pablos83 » ndz paź 18, 2009 19:28

Jest jeszcze jeden problem. Możliwe że ma to związek.

Gdy silnik jest rozgrzany i nagle wdepnę pedał gazu to słychać zawory (klekotanie), ale tylko przez jakiś czas. Jak silnik łapie większe obroty to klekotanie ustaje. To znaczy podejrzewam, że to są zawory.

Czy może być to powiązane z wyciekiem oleju?
Ostatnio zmieniony ndz paź 18, 2009 19:28 przez pablos83, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz Bis » ndz paź 18, 2009 20:00

Odma służy do wyrównywania ciśnienia wewnątrz silnika , które powstaje w wyniku ruchu tłoków i wału korbowego no i w przypadku zużycia pierścieni itd. przedostaną się spaliny . Na początek sprawdzałeś czy w tych przewodach nie ma szlamu który je zatyka i wpływa na pracę silnika poprzez złe działanie przepływomierza i silniczka krokowego ? W nie których przypadkach zatkana odma prowadzi do wywalenia całego oleju z silnika na zewnątrz .ładnie to wygląda w białym sam. to był 1,3 .
Ostatnio zmieniony ndz paź 18, 2009 20:09 przez Tomasz Bis, łącznie zmieniany 1 raz.


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

pablos83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 13:19
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: pablos83 » ndz paź 18, 2009 20:16

Czyli wystarczy wymienić pierścienie i problem z głowy?



Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz Bis » ndz paź 18, 2009 20:28

Czasem tak , czasem wystarczy zmienić uszczelniacze na zaworach ale to są takie pół środki które czasami wystarczają .Najlepiej oceni ci to mech... na żywo.


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Rafał 82
...
...
Posty: 218
Rejestracja: śr cze 17, 2009 20:29
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Kontakt:

Post autor: Rafał 82 » ndz paź 18, 2009 20:29

Raczej nie masz zatkanej odmy bo w takim przypadku silnik pociłby się z praktycznie każdego możliwego miejsca a u ciebie olej wydobywa się właśnie przez odmę. Takie odgłosy mogą być powiązanie z olejem ( jeżeli będzie go mało , będzie już stary nie będzie miał prawidłowego ciśnienia ) będą dawały o sobie znać szklanki
proponowałbym zmierzyć ciśnienie na cylindrach
Ostatnio zmieniony ndz paź 18, 2009 20:32 przez Rafał 82, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
d.milas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: ndz lip 15, 2007 04:01
Lokalizacja: Głogów / Sława
Kontakt:

Post autor: d.milas » ndz paź 18, 2009 20:34

odpada zatkana odma, wtedy nie byloby wlasnie oleju w filtrze, jaki masz przebieg? mam taki sami silnik... robilem teraz uszczelke pod glowica, mialem troszke tego oleju w filtrze, po wymianie uszczelki, oraz uszczelniaczy mam spokoj, zero oznak oleju w filtrze... dodam, ze mi ogolnie ubywalo od wymiany do wymiany ok 1l. te silniki sa dosc wytrzymale, wiec obstawialbym jedynie na uszczelniacze... Sprawdz moze najpierw kompresje i pozniej decyduj co dalej..


"Jak kraść to miliony, jak "kochać" to księżniczki, jak auto to VW!"

Cały MK3 1.8 i MK3 GTI na czesci:


Pisać na gg, pw ;-)

Awatar użytkownika
wolny83
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 16:17
Lokalizacja: sląsk -SO-

Post autor: wolny83 » ndz paź 18, 2009 20:35

REMONCIK SIE SZYKUJE :hmm:


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images44.fotosik.pl/241/73fd4b95b7dbdc5fmed.gif[/img][/url] www.chuligani.com

Awatar użytkownika
d.milas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: ndz lip 15, 2007 04:01
Lokalizacja: Głogów / Sława
Kontakt:

Post autor: d.milas » ndz paź 18, 2009 20:37

a dziwne dzwieki z silnika sa roznymi przyczynami, u mnie klekot byl tak jak w spalanie stukowe w maluchu sie slyszalo, okazalo sie ze szpilki urwane od kolektora wydechowego :) co wyszlo podczas wymiany uszczelki :) daj komus kumatemu to posluchac..


"Jak kraść to miliony, jak "kochać" to księżniczki, jak auto to VW!"

Cały MK3 1.8 i MK3 GTI na czesci:


Pisać na gg, pw ;-)

pablos83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 13:19
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: pablos83 » ndz paź 18, 2009 20:50

rafal82vr6 pisze:Raczej nie masz zatkanej odmy bo w takim przypadku silnik pociłby się z praktycznie każdego możliwego miejsca a u ciebie olej wydobywa się właśnie przez odmę. Takie odgłosy mogą być powiązanie z olejem ( jeżeli będzie go mało , będzie już stary nie będzie miał prawidłowego ciśnienia ) będą dawały o sobie znać szklanki
proponowałbym zmierzyć ciśnienie na cylindrach
rafal82vr6, ktoś mi już mówił o ciśnieniu na cylindrach. A jeśli chodzi o stukanie i olej, to faktycznie ubywa go, ale był miesiąc temu wymieniany.

[ Dodano: 18 Paź 2009 20:52 ]
Dzięki za informacje. Sprawdzę to u mechanika. Jeśli macie jeszcze jakieś sugestie, to piszcie.

Punkty przyznam po rozwiązaniu problemu.
Dziękuję za odpowiedzi.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 342 gości