Cofający się olej do filtra powietrza
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Cofający się olej do filtra powietrza
Witajcie,
Mam problem z uciekającym olejem z silnika.
Olej wydostaje się przez komorę filtra powietrza, i coś co znajduje się przy kadłubie silnika
Bardzo proszę o wszelkie możliwe sugestie jaka jest przyczyna tej usterki.
Mam problem z uciekającym olejem z silnika.
Olej wydostaje się przez komorę filtra powietrza, i coś co znajduje się przy kadłubie silnika
Bardzo proszę o wszelkie możliwe sugestie jaka jest przyczyna tej usterki.
Olej dostaje się do układu dolotowego przez odmę , ma ona ze zadanie odprowadzać szkodliwe gazy z silnika powstałe podczas jego pracy od czasu do czasu daje w nią olejem. Ilość oleju i częstotliwość jego wydobywania zwiększa się proporcjonalnie do zużycia silnika ( jeżeli wszystko z kródżcami w pokrywie zaworów i bloku silnika jest w porządku ) to ja bym obstawiał na słabe pierścienie i uszczelniacze - wszystko zależy od tego jakie ilości oleju ci ubywa
Jest jeszcze jeden problem. Możliwe że ma to związek.
Gdy silnik jest rozgrzany i nagle wdepnę pedał gazu to słychać zawory (klekotanie), ale tylko przez jakiś czas. Jak silnik łapie większe obroty to klekotanie ustaje. To znaczy podejrzewam, że to są zawory.
Czy może być to powiązane z wyciekiem oleju?
Gdy silnik jest rozgrzany i nagle wdepnę pedał gazu to słychać zawory (klekotanie), ale tylko przez jakiś czas. Jak silnik łapie większe obroty to klekotanie ustaje. To znaczy podejrzewam, że to są zawory.
Czy może być to powiązane z wyciekiem oleju?
Ostatnio zmieniony ndz paź 18, 2009 19:28 przez pablos83, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tomasz Bis
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
- Lokalizacja: lubelskie Bychawa
- Kontakt:
Odma służy do wyrównywania ciśnienia wewnątrz silnika , które powstaje w wyniku ruchu tłoków i wału korbowego no i w przypadku zużycia pierścieni itd. przedostaną się spaliny . Na początek sprawdzałeś czy w tych przewodach nie ma szlamu który je zatyka i wpływa na pracę silnika poprzez złe działanie przepływomierza i silniczka krokowego ? W nie których przypadkach zatkana odma prowadzi do wywalenia całego oleju z silnika na zewnątrz .ładnie to wygląda w białym sam. to był 1,3 .
Ostatnio zmieniony ndz paź 18, 2009 20:09 przez Tomasz Bis, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tomasz Bis
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
- Lokalizacja: lubelskie Bychawa
- Kontakt:
Czasem tak , czasem wystarczy zmienić uszczelniacze na zaworach ale to są takie pół środki które czasami wystarczają .Najlepiej oceni ci to mech... na żywo.
Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Raczej nie masz zatkanej odmy bo w takim przypadku silnik pociłby się z praktycznie każdego możliwego miejsca a u ciebie olej wydobywa się właśnie przez odmę. Takie odgłosy mogą być powiązanie z olejem ( jeżeli będzie go mało , będzie już stary nie będzie miał prawidłowego ciśnienia ) będą dawały o sobie znać szklanki
proponowałbym zmierzyć ciśnienie na cylindrach
proponowałbym zmierzyć ciśnienie na cylindrach
Ostatnio zmieniony ndz paź 18, 2009 20:32 przez Rafał 82, łącznie zmieniany 1 raz.
- d.milas
- Użytkownik
- Posty: 306
- Rejestracja: ndz lip 15, 2007 04:01
- Lokalizacja: Głogów / Sława
- Kontakt:
odpada zatkana odma, wtedy nie byloby wlasnie oleju w filtrze, jaki masz przebieg? mam taki sami silnik... robilem teraz uszczelke pod glowica, mialem troszke tego oleju w filtrze, po wymianie uszczelki, oraz uszczelniaczy mam spokoj, zero oznak oleju w filtrze... dodam, ze mi ogolnie ubywalo od wymiany do wymiany ok 1l. te silniki sa dosc wytrzymale, wiec obstawialbym jedynie na uszczelniacze... Sprawdz moze najpierw kompresje i pozniej decyduj co dalej..
"Jak kraść to miliony, jak "kochać" to księżniczki, jak auto to VW!"
Cały MK3 1.8 i MK3 GTI na czesci:
Pisać na gg, pw ;-)
Cały MK3 1.8 i MK3 GTI na czesci:
Pisać na gg, pw ;-)
- d.milas
- Użytkownik
- Posty: 306
- Rejestracja: ndz lip 15, 2007 04:01
- Lokalizacja: Głogów / Sława
- Kontakt:
a dziwne dzwieki z silnika sa roznymi przyczynami, u mnie klekot byl tak jak w spalanie stukowe w maluchu sie slyszalo, okazalo sie ze szpilki urwane od kolektora wydechowego co wyszlo podczas wymiany uszczelki daj komus kumatemu to posluchac..
"Jak kraść to miliony, jak "kochać" to księżniczki, jak auto to VW!"
Cały MK3 1.8 i MK3 GTI na czesci:
Pisać na gg, pw ;-)
Cały MK3 1.8 i MK3 GTI na czesci:
Pisać na gg, pw ;-)
rafal82vr6, ktoś mi już mówił o ciśnieniu na cylindrach. A jeśli chodzi o stukanie i olej, to faktycznie ubywa go, ale był miesiąc temu wymieniany.rafal82vr6 pisze:Raczej nie masz zatkanej odmy bo w takim przypadku silnik pociłby się z praktycznie każdego możliwego miejsca a u ciebie olej wydobywa się właśnie przez odmę. Takie odgłosy mogą być powiązanie z olejem ( jeżeli będzie go mało , będzie już stary nie będzie miał prawidłowego ciśnienia ) będą dawały o sobie znać szklanki
proponowałbym zmierzyć ciśnienie na cylindrach
[ Dodano: 18 Paź 2009 20:52 ]
Dzięki za informacje. Sprawdzę to u mechanika. Jeśli macie jeszcze jakieś sugestie, to piszcie.
Punkty przyznam po rozwiązaniu problemu.
Dziękuję za odpowiedzi.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 342 gości