Paliwo w silniku, VW Golf II

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Brychu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lut 16, 2006 00:43
Lokalizacja: Bełchatów

Paliwo w silniku, VW Golf II

Post autor: Brychu » czw lut 16, 2006 09:35

Witam jako nowy użytkownik.

Problem mam nastepjący:

VW Golf II 1,3 86' gaźnik, benz.

Do silnika, do oleju dostaje się paliwo. Była wymieniana ponpka jako prawdopodobna przyczyna przedostawania się paliwa do oleju, po czym został wymieniony olej na nowy i w ciągu tygodnia stan oleju z pozycji "środkowej" czyli optymalnej podniosł się o jakieś 8 mm ponad górną granice 'max".
Z silnika czuć neisamowocie palowo i tak samo wewnątrz auta, Samochód czasem też gaśnie.

Czy ktoś z was spotkał sie z podobnym problemem?
Mechanicy "nie wiedzą" za bardzo za co się wziąść i gdzie szukać przyczyny. A ja wiadomo nie chce rozłożyć silnika na czynniki piewsze.

Byłbym wdzięczny za jakaś rade i wskazówkę.

Pozdrawiam



Andrzej1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 10:57
Lokalizacja: Gliwice

Paliwo w oleju

Post autor: Andrzej1 » czw lut 16, 2006 09:52

Witam.
Jeśli masz silnik o dużym przebiegu i jeżdzisz tylko na krótkich odcinkach
tzn. na niedogrzanym silniku to paliwo może Ci się zbierać w misce olejowej.
Jeśli będziesz jeżdził na dobrze zagrzanym silniku to gorący olej będzie
powodował parowanie i spalanie tego paliwa.
Pozdrawiam.Andrzej.



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » czw lut 16, 2006 09:58

Sprawa wydaje się bardzo prosta :mrgreen: poprostu robisz krótkie trasy i samochód lata na ssaniu i nieprzepala paliwa którego nadmiar zbiera sie na ściankach cylndra i pomiędzy pierścieniami i tłokami dostaje sie do miski olejowej.Jak pompka wymieniona zakładam że dobra to tylko ta przyczyna.Jeszcze może być uszkodzone ssanie ale i tak tą samą drogą paliwo leci do silnika.Przyczyna często jeżdzisz ale krótkie trasy na ssaniu .Rada :-k więcej jeżdzić aby silnnik się nagrzewał. sprawdzić ssanie może Ci przelewa paliwo no i świece nowe może dopalać lepiej,Pozdrawiam



Brychu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lut 16, 2006 00:43
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Brychu » czw lut 16, 2006 10:02

Hmm, no nie spodziewałem się tak szybkiej reakcji, i chyba trafnej, bo faktycznie są to krótkie odcinki i częste, a nawet ostatnio nie chciało "zejść" ssanie po nim mimo dogazowania i się też zasnatawiałem dlaczego.

Ale to dziwne, czemu sie takie swinstwo dzieje.. czy moge teraz z tym nadmiarem jezdzic na "długie trasy" ? na starym.. przed wymianaą na takiej byłem, ok 40 km, to załączył sie brzęczyk oleju i dobrego rozsądku przerwałem jazde do ostygnięcia i dopiero wróciłem, boje sę że to sie powtórzy, co dokoładnie radzicie zrobic?

pozdrawiam



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » czw lut 16, 2006 11:31

Brychu pisze: co dokoładnie radzicie zrobic?
Jeśli nadal bedziesz jeździł krótkie "traski" to tak się będzie działo. Jedyne wyjście to częściej "przegonić" auto na dłuższym odcinku. Paliwo z oleju powinno odparować.



Brychu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lut 16, 2006 00:43
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Brychu » czw lut 16, 2006 11:41

A jak sie włączy brzęczyk? jechać dalej? nie przegrzeje auta?



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » czw lut 16, 2006 11:45

Brtzęczyk nie jest od temperatury lecz od ciśnienia oleju (powinna się też zapalać kontrolka).Lepiej nie jechać dalej.Zatrzymaj się, a jak trochę ostygnie możesz jechać. Bez dobrego smarowania możesz zatrzeć silnik.



Brychu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lut 16, 2006 00:43
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Brychu » czw lut 16, 2006 11:48

No właśnie, zapal też się. i dlatego boje się że zatre w ten sposób jadąc



fibolek

Post autor: fibolek » czw lut 16, 2006 11:57

Może spróbuj przed trasą wylać trochę starego oleju i wlać nowego i go przegonić.



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » czw lut 16, 2006 15:44

No jeżeli paliwo jest w oleju to olej niesmaruje tak jak trzeba więc odrazu niezatrzesz ale możesz porysować panewki ,cylindry ,krzywki itp.niepowinno się jeżdzić na takim oleju ale to Twój wybór



golfik-ol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt lut 14, 2006 14:26
Lokalizacja: olkusz

Post autor: golfik-ol » czw lut 16, 2006 16:16

Witam. Mam podobny problem ze swoim golfikiem 1,6 ale wczoraj przegoniłem go na dłuższej trasie i poziom oleju spadł o ok. 0,5l. Wiem że jest to niezgodne ze zdrowym rozsądkiem i szkodzi silnikowi ale chyba trzeba co jakiś czas przejechać dłuższą trasę i będzie ok.Ja również wymieniłem pompkę i ssanie ustawiłem na min. a olej już dwa razy od grudnia wymieniałem ale teraz dam sobie z tym spokój i po prostu poczekam do wiosny. Pozdrawiam.



Brychu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lut 16, 2006 00:43
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Brychu » czw lut 16, 2006 16:18

Tomasz Żaguń pisze:No jeżeli paliwo jest w oleju to olej niesmaruje tak jak trzeba więc odrazu niezatrzesz ale możesz porysować panewki ,cylindry ,krzywki itp.niepowinno się jeżdzić na takim oleju ale to Twój wybór
Hmm mój wybor? ale czy ja mówie że chce tak jeździć? O to chodzi że chce sie tego jak najszybciej pozbyć, tylko że ja wymienie olej a za tydzień będzie to samo? bo pech chce ze potrzbuje jeździć krótkie odcinki, czy to jakaś wrodzona wada golfa? co zrobć, naprawić, wymienić aby można było jeździć swobodnie bez obawy o ponowne dostawanie się paliwa do środka. Czyżbym miał ssanie uszkodzone? To trzeba naprawić? świece? co jeszcze?

pozdrawiam i czekam na konkretne wskazówki naprawcze,



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » czw lut 16, 2006 17:25

golfik-ol, Widzę, że pomogła rada. Cieszę się :)
Pozdrawiam



fibolek

Post autor: fibolek » czw lut 16, 2006 18:34

Bo jeżdżenie na paliwie w oleju może przegrzać a w fazie następnej wygiąć głowice i będzie do roboty.Skoro paliwo się do silnika dostaje to stawiam na gaźnik jeszcze zawory trzeba sprawdzić.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 190 gości