TPS - na zimnym wolne obroty 2000
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
TPS - na zimnym wolne obroty 2000
Witam.
Mam silnik 1,8 8v RP. Gdy silnik jest zimny wolne obroty sięgają 2000 niezależnie od tego czy PB czy LPG (2-gen). Gdy się nagrzeje wszystko ok.
Wymieniony czujnik temp nieb, podciśnienia szczelne i prawidłowo podłączone, świece + wszystko WN nowe TPS sprawdzany miernikiem wszystko ok.
Sprawdzany na 3 nastawnikach przepustnicy objawy te same.
Pewien czas temu zostały uszkodzone 4 przewody od 5 pinowej wtyczki która idzie do TPSu. Nie wiem czy są na 100% dobrze ponownie podłączone nie mogę nigdzie znaleźć rozpiski tego i nie znam nikogo kto ma golfa na mono-jettronicu.
Mam więc prośbę czy ktoś z użytkowników który posiada RPka mógłby zrobić zdjęcie/rozpiskę jakie kolory z wiązki samochodu idą do poszczególnych pinów w tej wtyczce?
Mam silnik 1,8 8v RP. Gdy silnik jest zimny wolne obroty sięgają 2000 niezależnie od tego czy PB czy LPG (2-gen). Gdy się nagrzeje wszystko ok.
Wymieniony czujnik temp nieb, podciśnienia szczelne i prawidłowo podłączone, świece + wszystko WN nowe TPS sprawdzany miernikiem wszystko ok.
Sprawdzany na 3 nastawnikach przepustnicy objawy te same.
Pewien czas temu zostały uszkodzone 4 przewody od 5 pinowej wtyczki która idzie do TPSu. Nie wiem czy są na 100% dobrze ponownie podłączone nie mogę nigdzie znaleźć rozpiski tego i nie znam nikogo kto ma golfa na mono-jettronicu.
Mam więc prośbę czy ktoś z użytkowników który posiada RPka mógłby zrobić zdjęcie/rozpiskę jakie kolory z wiązki samochodu idą do poszczególnych pinów w tej wtyczce?
Z prawej strony wtrysku jest takie cos z wtyczka na dwa kable wchodza do tego dwa wezyki jeden od aparatu zaplonowego drugi o wtrysku Nazywa to sie zawor sterujacy reguluje zmiane wyprzedzenia zaplonu na drodze podcisnieniowej Zobacz czy w te kostce nie sa piny ugnite lub kable Lubia sie w tej kostce kable urywac i pozniej sa takie efekty jakie teraz masz duze obroty
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
to innymi słowy , to ze zarówka swieci to nie znaczy ze jest dobra ?? przeciez napisał ze jest ustawiony ok, wiec powiedz mi w jaki sposób to co jest porawnie ustawione ma nie działac ??toffic pisze:to że sam czujnik jest OK nie znaczy ze jest dobrze ustawiony dlatego pytam
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
ja czytam uwaznie , moim zdaniem jak ktos pisz ze sprawdzal miernikiem TPSa i mówi , ze jest ok , to znaczy ze TPS jest sprawny , inaczej jak miernikiem przeciez nie sprawdzisz TPSa, to miernik Ci powie jakie sa napięcia w stossunku do otwarcia przepustnicy , jakie sa przyrosty i czy sciezki sa całe. nadal nie rozumiem Twojego pytania do kolegi.toffic pisze:czytaj uważnie, napisał "sprawdzany miernikiem" pytanie do autora tematu co miał przez to na myśli czy przejście na ścieżkach czy napięcie do ustawienia
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
co do spekulacji na temat tego jak sprawdziłem TPS. Zrobiłem do w sposób jaki podaje instrukcja biorąc pod uwagę napięcie na akumulatorze i interpretując pomiary z uwzględnieniem błędu pomiarowego z jakim mierzy mój miernik.
Zmienienie położenia przepustnicy (nie koniecznie b duża) przy pracującym silniku po resecie powoduje, że nastawnik wysuwa się maksymalnie (wiem nie powinno się po resecie ruszać przepustnicą).
Odbój przepustnicy względem króćca nastawnika ustawiony jak książka podaje na 0,5 czy 0,8 mm (nie pamiętam teraz ale wiem, że zgodnie z książką).
Mam wrażenie że układ który steruje nastawnikiem nie wie w jakim położeniu znajduje się przepustnica.
W związku z tym ponawiam pytanie czy ma ktoś schemat/zdjęcie kabli wchodzących w poszczególne piny wtyczki do TPS'u. Silnik 1,8 8v RP wtrysk mono jetronic. Niestety schematy od użytkownika duber nie dotarły.
Tak były resety. Po odpaleniu nastawniki przepustnicy (przypominam było ich 3 wszystkie oryginalne boscha w tym 1 nowy) nie chcą się odpowiednio dużo wysunąć przez co obroty są strasznie niskie.oxgen, aa reset byl ECU ?
Zmienienie położenia przepustnicy (nie koniecznie b duża) przy pracującym silniku po resecie powoduje, że nastawnik wysuwa się maksymalnie (wiem nie powinno się po resecie ruszać przepustnicą).
Odbój przepustnicy względem króćca nastawnika ustawiony jak książka podaje na 0,5 czy 0,8 mm (nie pamiętam teraz ale wiem, że zgodnie z książką).
Mam wrażenie że układ który steruje nastawnikiem nie wie w jakim położeniu znajduje się przepustnica.
W związku z tym ponawiam pytanie czy ma ktoś schemat/zdjęcie kabli wchodzących w poszczególne piny wtyczki do TPS'u. Silnik 1,8 8v RP wtrysk mono jetronic. Niestety schematy od użytkownika duber nie dotarły.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 176 gości