Szarpie i zeruje godzine i licznik kilometrów na zimnym siln

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

raczek84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pn lip 21, 2008 22:57
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Szarpie i zeruje godzine i licznik kilometrów na zimnym siln

Post autor: raczek84 » sob paź 17, 2009 14:16

Witam mam poważny problem z moim MK4 od jakiegoś czasu szczególnie gdy jest duża wilgotność powietrza i zimno na dworze mój golf strasznie szarpie dopóki się nie rozgrzeje poza tym kiedy samochód stoi kilkanaście godzin nie odpalany to przy próbie odpalenia go liczniki zerują się (mowa o godzinie i liczniku kilometrów) wskazówki szaleją wtedy (wskazówki od prędkości i obrotów silnika trzęsą się)

Opisałem tak jak umiałem nie jestem mechanikiem mam nadzieje że ktoś będzie w stanie mi pomóc bo wiadomo jacy są mechanicy tym bardziej jak wyczują że się nie znam.

Mój golf to rocznik 98
silnik 1,8 20v
moc 125KM

Proszę o pomoc



Orcio

Post autor: Orcio » sob paź 17, 2009 14:36

1.Rozrusznik do czyszczenia
2.Akumulator slaby niedoladowany
3.pozdro



Awatar użytkownika
Baracus86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: pt sie 03, 2007 10:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Baracus86 » sob paź 17, 2009 15:52

na pewno aku slaby. mój mk3 tez zerował licznik przy odpaleniu ale to zimą :green_fuck: z tym trzęsieniem to jeśli to jest to co myślę czyli nie ruszają się tylko tak drgają jak głupie to może być jakiś nie kontakt na złączu licznika. a co do szarpania to obstawiam kable wysokiego napięcia, chociaż nie wiem czy takowe są czy nie tak jak w BMW ze cewki zaraz na świecach :/ wiec koledzy którzy znają ten silnik to niech się wypowiedzą.


:satan: My DEVIL :satan: juz nie ma :(
Jest e36 M52b25 :)
Obrazek

raczek84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pn lip 21, 2008 22:57
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: raczek84 » sob paź 17, 2009 17:26

Szczerze mówiąc akumulator był sprawdzany i raczej ten wątek bym pominął bo cokolwiek się dzieje z samochodem na pewno nie jest to akumulator.

Co do kabli to była pierwsza myśl która przyszła mi do głowy i tutaj mam do was prośbę:
Jakie kable byście mogli polecić jakiej firmy ??

Co do rozrusznika hmmm kłopotów z odpalaniem nie ma żadnych odpala za pierwszym razem bezproblemowo tyle tylko że przy niskiej temperaturze i dużej wilgotności zeruje liczniki i szarpie dopóki się nie rozgrzeje.

Może jeszcze jakieś sugestie ??



valerio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: czw gru 14, 2006 14:35
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: valerio » sob paź 17, 2009 18:45

witaj
jeżeli zerują Ci się liczniki to znaczy, że napięcie 12V spada do tak niskiej wartości że zegary odczytują zanik napięcia i się zerują, do tego problem z wariującymi zegarami, posprawdzałbym masy przy liczniku, a jeżeli jeszcze jak piszesz szarpie to sprawdź masę od aku do karoserii.


valerio

Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » sob paź 17, 2009 19:42

raczek84 pisze:Jakie kable byście mogli polecić jakiej firmy ??
Beru kolego :bigok:



Awatar użytkownika
Baracus86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: pt sie 03, 2007 10:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Baracus86 » sob paź 17, 2009 20:08

valerio to samo mówiłem, ale kolega mowii ze aku byl sprawdzany, tylko trudno ocenić jak jest z wydajnością tego aku.


:satan: My DEVIL :satan: juz nie ma :(
Jest e36 M52b25 :)
Obrazek

raczek84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pn lip 21, 2008 22:57
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: raczek84 » sob paź 17, 2009 23:21

Dzięki za wszystkie rady w tym temacie w poniedziałek wymienię kable i dam jeszcze raz do sprawdzenia akumulator zobaczymy czy moje problemy znikną



Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » ndz paź 18, 2009 01:19

Kiedy wymieniałeś ostatnio świece? Jeśli dawno to warto przy wymianie kabli także i świece wymienić, czasem wymiana samych kabli może nic nie dać.



raczek84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pn lip 21, 2008 22:57
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: raczek84 » czw paź 22, 2009 23:30

Kable dzisiaj zostały wymienione i niestety problem nadal jest chociaż w mniejszym stopniu to jednak nadal samochód nierówno chodzi i ma to charakterystyczne szarpnięcie mimo 125 KM nie czuć tej mocy.

Kable zostały wymienione na NGK tak samo świece NGK i dodatkowo wymieniłem cały licznik bo on był problemem zerowania (i tutaj mam spokój)

Wybieram się na diagnozę komputerową gdyż nie chce wymienić pół silnika żeby dojść do przyczyny



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 712 gości