Kupilem 2 1,6 diesel

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Nowicjusz2009
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: śr paź 07, 2009 00:52
Lokalizacja: bielsko

Kupilem 2 1,6 diesel

Post autor: Nowicjusz2009 » sob paź 10, 2009 23:01

Witam kupilem sobie golfa 2 1,6 diesel za 2 tysiace. Skladak z 1994. Wiadomo cos trzeba z nim porobic. Zapisalem wszystko co i jak.

Od razu:

osłony przegubów zewnetrznych – są popekane

osłona kolumny kierowniczej- jest peknieta

Czy uwazacie ze zmiana tych uszczelek jest konieczna ?? może da się to jakos skleic bede patrzyl.

Wyregulowac pompe wtryskowa- bylo tak ze jak się trzymalo na obrotach to dlugo z nich schodzil więc postanowilismy zmniejszyc dawke paliwa. Zaczelo trzepotac buda i oslabl i trzeba to jakos wyregulowac. Jak myslicie samemu się da czy są jacys specjalisci. Ile cos takiego może kosztowac. Również zwiekszylismy oborty troche na srobie. Czy wogole źle ze to zrobilismy ??

Wyregulowac sprzeglo- tam na mechaniźmie gdzie jest pokretlo ? Jak to zrobic. Bo bralo od gory. Ale raczej jest juz zuzyte.

Alternator- kiedy trzeba sprawdzic jego stan jak są jakie objawy ??

Sprawdzic olej w skrzyni lub wymienic

Zmienic filtr paliwa

Zmienic filtr powietrza

Z elektryki nie dzialaja swiatla awaryjne, obrotomierz , podswietlenie deski

I kupic 2 opony zimowe.

konserwacja podlogi.

Co jeszcze warto zrobic po kupnie ??

następnie koniecznie trzeba:

2 tarcze przednie, sprawdzic bebny tylne .

Sprezyny

kiedys wymienic tlumik ale to jak pojawia się dziury

na sam koniec:

belka – bylem na geometri pisze ze jest az 1 stopien roznicy w zbieznosci lewej. NA tyle. I kolo jest widocznie blizej krawedzi nadkola niż prawe. Mam pytanie czy to na pewno belka ?? Bo patrzylem na nia itd. Nie dywaje się byc krzywa Co to jeszcze może być ?? Jest tam Piasta ?? może być tak ze w w budzie cos się pokrzywilo przy zlaczeniu z belka ?? Mysle ze ktos walnol kolem.Moze felga skrzywiona ??

Ogolem co warto zrobic o czym zapomnialem ??

Rozrzad wiem kiedy trzeba zrobic i wymienic olej.

Wiem ze trzeba ustawic kat zaplonu. Co tam jeszcze jest do roboty/ustawiania.


Ps. Na samym poczatku caly temat umiescilem w dziale silniki ale juz wiem ze to źle zrobilem i daje tu. Czekam na pomoc. Rady.



mateez
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 21:55
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Kupilem 2 1,6 diesel

Post autor: mateez » sob paź 10, 2009 23:12

Nowicjusz2009 pisze:Witam kupilem sobie golfa 2 1,6 diesel za 2 tysiace. Skladak z 1994. Wiadomo cos trzeba z nim porobic. Zapisalem wszystko co i jak.


osłony przegubów zewnetrznych – są popekane

osłona kolumny kierowniczej- jest peknieta

Czy uwazacie ze zmiana tych uszczelek jest konieczna ?? może da się to jakos skleic bede patrzyl.
Lepiej zmień sobie od razu te osłony przegubów, o to trzeba dbać, bo inaczej za bardzo niedługo będziesz musiał zmieniać całe przeguby.



MarcinWLKP

Post autor: MarcinWLKP » sob paź 10, 2009 23:35

Nowicjusz2009 pisze:Alternator- kiedy trzeba sprawdzic jego stan jak są jakie objawy ??
Sprawdź miernikiem ładowanie, powinno być nieco ponad 14V w zależności od regulatora. Jeśli nie słychać łożysk to alternator będzie ok.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt paź 13, 2009 08:39

Nowicjusz2009 pisze:Sprezyny
po co chcesz wymieniać sprężyny ?



Nowicjusz2009
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: śr paź 07, 2009 00:52
Lokalizacja: bielsko

Post autor: Nowicjusz2009 » wt paź 13, 2009 11:41

Bylem na darmowej diagnostyce. Amory przednie 60-70 %. A buja.

Ogolem.Jakie macie rady itd.



Awatar użytkownika
master13
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 286
Rejestracja: pt gru 05, 2008 13:02
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: master13 » wt paź 13, 2009 12:47

Nowicjusz2009, jak Ci odpala na zimnym z rana? Przed zima przydalo by sie nowe swieczki zarowe zalozyc!! no i podstawa to akumulator!!! plyn chlodniczy itd :chytry:


viewtopic.php?t=202847" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt paź 13, 2009 12:57

Nowicjusz2009 pisze:osłona kolumny kierowniczej- jest peknieta
- mówisz o tym plastiku - czy chodzi o gumy na maglu?
Nowicjusz2009 pisze:Czy uwazacie ze zmiana tych uszczelek jest konieczna ??
- jakich uszczelek?
Nowicjusz2009 pisze:Wyregulowac sprzeglo- tam na mechaniźmie gdzie jest pokretlo ? Jak to zrobic. Bo bralo od gory. Ale raczej jest juz zuzyte.
- zależy, jaką masz linkę - czy z samoregulatorem, czy zwykłą - jak zwykłą, to regulacja jest w na jej końcu, w komorze silnika;
Nowicjusz2009 pisze:Alternator- kiedy trzeba sprawdzic jego stan jak są jakie objawy ??
- odpal silnik, zmierz napięcie na klemach aku. Powinno być coś ok. 14V - 14,5 max. Włącz światła, ogrzewanie szyby, dmuchawę, wycieraczki - zobacz, jakie teraz masz napięcie - jak powiedzmy 13,7 to jeszcze jest ok, jak jest np. 13V to słabo.

Możesz też sprawdzić stan aku - zdejmij wtyczkę z zaworu paliwa i podłącz miernik pod klemy aku. Włącz zapłon, poczekaj, aż świece się nagrzeją, potem zakręć rozrusznikiem przez powiedzmy 5sek. - cały czas obserwuj miernik - jeżeli napięcie podczas grzania świec, lub pracy rozrusznika spadło poniżej 10V to jest kiepsko.
Nowicjusz2009 pisze:Z elektryki nie dzialaja swiatla awaryjne, obrotomierz , podswietlenie deski
- a czy kierunki działają poprawnie, czy kontrolka od kierunków nie podświetla się lekko?
Obrotomierz - sygnał na niego podawany jest z altka - zobacz, czy masz tam dwa przewody cienkie - jeden będzie niebieski, a drugi nie pamiętam jaki, ale to właśnie ten drugi. Zobacz, czy jest podłączony, czy nie jest gdzieś złamany, czy złaczka koło klemy aku dobrze kontaktuje;

Czy reszta podświetlenia też nie działa, czy tylko licznik? Jak tylko licznik, to prawdopodobnie przepalone żarówki - może też być uszkodzona folia na liczniku, albo jakieś mniej typowe usterki;
Nowicjusz2009 pisze:2 tarcze przednie, sprawdzic bebny tylne
- minimalna grubość tarcz to 10 lub 8 mm - zależy jakie tarcze miałeś- czy 10 czy 12mm. Sprawdź też stan klosków - jak dobrze pamiętam, to 7mm to minimum. Sprawdzenie hamulców tylnych - to trzeba bęben ściagnąć, zobaczyć, czy jest duży rant, w jakim stanie są szczęki.
Nowicjusz2009 pisze:Sprezyny
- po co? Chcesz go obniżyć, czy co? Ogólnie sprężyny się nie zużywają.
Nowicjusz2009 pisze:belka – bylem na geometri pisze ze jest az 1 stopien roznicy w zbieznosci lewej. NA tyle. I kolo jest widocznie blizej krawedzi nadkola niż prawe. Mam pytanie czy to na pewno belka ?? Bo patrzylem na nia itd. Nie dywaje się byc krzywa Co to jeszcze może być ?? Jest tam Piasta ?? może być tak ze w w budzie cos się pokrzywilo przy zlaczeniu z belka ?? Mysle ze ktos walnol kolem.Moze felga skrzywiona ??
- sprawdź tą felgę, czy prosta, jak prosta to olej temat. Tył nie ma takiego znaczenia jak przód.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt paź 13, 2009 20:18

Lipek81, tam jest licznik z obrotkiem z BENY :P
Lipek81 pisze:Nowicjusz2009 napisał/a:
belka – bylem na geometri pisze ze jest az 1 stopien roznicy w zbieznosci lewej. NA tyle. I kolo jest widocznie blizej krawedzi nadkola niż prawe. Mam pytanie czy to na pewno belka ?? Bo patrzylem na nia itd. Nie dywaje się byc krzywa Co to jeszcze może być ?? Jest tam Piasta ?? może być tak ze w w budzie cos się pokrzywilo przy zlaczeniu z belka ?? Mysle ze ktos walnol kolem.Moze felga skrzywiona ??
- sprawdź tą felgę, czy prosta, jak prosta to olej temat. Tył nie ma takiego znaczenia jak przód.
przyczyną tego jest prawdopodobnie to ze dostał z tyłu.
olej temat Lipek81, dobrze gada chyba ze masz sporo $$$ by sie z tym bawić



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt paź 13, 2009 21:25

Nie musiał być od razu walony w tył - mój też nie ma z tyłu idealnej geometrii - po tylu latach i tylu dziurach to nic nadzwyczajnego...1 stopień to nie tragedia.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt paź 13, 2009 23:34

Lipek81, nie wiem czy to ze mam 23 lata to temu macie takie podejście do mnie...
czuję sie jakby mnie nikt poważnie nie traktował

stałem koło tego samochodu i oglądałem go.
a troszkę o tym pojęcia mam bo na co dzień się zajmuje :dol: (podpis)
:bigok:



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr paź 14, 2009 08:53

To_mas pisze:ipek81, nie wiem czy to ze mam 23 lata to temu macie takie podejście do mnie...
czuję sie jakby mnie nikt poważnie nie traktował

stałem koło tego samochodu i oglądałem go.
a troszkę o tym pojęcia mam bo na co dzień się zajmuje :dol: (podpis)
- nie uważam, żebym napisał coś, co podważało by twoje doświadczenie i umiejętności, bądź w jakiś sposób mogło Ciebie urazić. Nie wiedziałem, że oglądałeś ten samochód na żywo. W swojej wypowiedzi przyjąłem, że go nie widziałeś, bo zazwyczaj tak to jest na forum, że udziela się porad dotyczących samochodów których nigdy się nie widziało. Wręcz rzadko zdarza się sytuacja, żeby opisać na forum pomoc, której udzieliło się komuś na żywo, widząc macając samochód itp. - choć oczywiście, zdarza się - nawet mi kilka razy zdarzyło się pomóc osobiście (na żywo) osobom z forum.



Nowicjusz2009
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: śr paź 07, 2009 00:52
Lokalizacja: bielsko

Post autor: Nowicjusz2009 » czw paź 15, 2009 07:31

Odpalal dobrze.

Teraz gorzej. Najczesciej za 2 razem. Mysle ze to te ustawienia pompy, kata, wydatku szczetnego ....
Obroty skacza. Telepie buda. Jak sie rozgrzeje ok.
Moze tez od sprzegla. Ale zaczelo telepac od tej pompy. To znaczy na luzie. Moze podwyzszone za bardzo obroty na srubie od gazu. Tzn minimalne obroty.

Świece sa wymeniane.
Guma na maglu i ta pionowa, i oslony przy przegubach

Sprezyny bo amory sa ok, a buja troche buda.
Ostatnio zmieniony czw paź 15, 2009 07:34 przez Nowicjusz2009, łącznie zmieniany 2 razy.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pt paź 16, 2009 16:58

Nowicjusz2009 pisze:Sprezyny bo amory sa ok, a buja troche buda.
jakbyś nie chciał kupować nowyuch to CI mogę sprzedać moje używki :)



Nowicjusz2009
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: śr paź 07, 2009 00:52
Lokalizacja: bielsko

Post autor: Nowicjusz2009 » sob paź 17, 2009 19:13

Zauwazylem ze mam wode na dywaniku. Pojawia sie z okolic pod schowkiem w prawo. Tak jak by cos takiego ze srubka nie wiem co to. Jak by dol od wiatrzaczka dmuchawy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 259 gości