sprzęgło a dokładniej pedał sprzęgła dziwnie działa..

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Damian3942
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
Lokalizacja: okolice krakowa
Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
Silnik: AZM

sprzęgło a dokładniej pedał sprzęgła dziwnie działa..

Post autor: Damian3942 » pn paź 12, 2009 17:53

golf mk2 1,3 NZ skrzynia 4

A wiec patrzyłem ale każdy miał że ciężko chodzi jak się zagrzeje, po części u mnie też...

mam problemik w golfiku coś nawala mi sprzęgło czasami jest tak źle że nie mogę wrzucić wstecznego bo nie wysprzęgli do konca.... a to czasami natomiast zawsze jak łapie temperaturę zaczyna ciężko chodzic sprzęgło i jak by chrupać... kolejna rzecz to jak naciskam pedał przy lekko nagrzanym aucie pod koniec naciskania stuknie coś i jak by przeskoczyło samo (wygląda to tak: schodzi w dół blokuje się i muszę mocniej nacisnąć żeby zeszło do końca samego...) nie wiem co to może być... jutro jedzie do mechanika...

za czym byście obstawiali?
1. linka?
2. docisk?
3. może coś z pedałem sprzęgła?
4. coś innego? tylko pytanie co?

dodam że w aucie wymienione było olej i płyn chłodniczy... no i jakieś 9m-cy temu podobno było robione sprzęgło...


passat b5 115KM AZM 2003r

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » wt paź 13, 2009 08:45

a jak naciskasz sprzęgło to czujesz pod nogą drżenie i pukanie?? najprawdopodobniej będzie to łożysko oporowe... w zależności od tego jaką masz skrzynię łożysko będzie w różnym miejscu. Jak ktoś mówił o wymianie sprzęgła to może nie do końca mówił o kompleksowej naprawie... potocznie mówi się tak o wymianie tarczy - która najczęściej się zużywa - a nie o wymianie kompletu tj. tarcz + docisk + łożysko oporowe + wyregulowanie linki (odpowietrzenie sprzęgła jeśli hydrauliczne).


vwlifestyle.pl
Obrazek

Damian3942
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
Lokalizacja: okolice krakowa
Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
Silnik: AZM

Post autor: Damian3942 » wt paź 13, 2009 17:15

wiesz co tak jak by tarło o cos i dwa centymetry od podłogi się zatrzymuje i jak mocniej nacisne przeskoczy i stuknie.... np teraz bylo ok puki nie dojechałem do domu ;/

[ Dodano: 13 Paź 2009 17:15 ]
ile takie coś może kosztować? mniej wiecej?


passat b5 115KM AZM 2003r

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt paź 13, 2009 17:36

najpierw zobacz czy masz linkę z samoregulacją , czy samoregulacje masz w pedale sprzęgła , niektóre modele miały samoregulację w pedale , czyli segment zębaty , sprężyna i tak dalej , jeśli masz taką samoregulacje , to stawiam na nią

[ Dodano: 13 Paź 2009 17:45 ]
Obrazek


tak to wygląda
Ostatnio zmieniony wt paź 13, 2009 17:37 przez miś fazi, łącznie zmieniany 1 raz.



Damian3942
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
Lokalizacja: okolice krakowa
Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
Silnik: AZM

Post autor: Damian3942 » wt paź 13, 2009 20:08

podobno że ułamuje się coś przy pedale sprzęgła i to jest dość częsta przypadłość w 1,3 ;-/ tyle mi mechanik wstępnie powiedział...


passat b5 115KM AZM 2003r

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt paź 13, 2009 20:22

jak się ułamuje to prawie zawsze segment zębaty



Damian3942
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
Lokalizacja: okolice krakowa
Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
Silnik: AZM

Post autor: Damian3942 » sob paź 17, 2009 16:45

jak się okazało coś się ułamało przy pedale... i już jest ok pospawane :) typowe dla 1,3


passat b5 115KM AZM 2003r

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości