Gibające koło w silniku RP

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Gibające koło w silniku RP

Post autor: grandi » pt paź 16, 2009 00:52

Witam , znajomy ma silnik RP gibało mu się koło na wale korbowym , było słychać takie hrrr- pompa wody , w końcu pompa poleciała (łożysko poszło) lałą się woda . Kupił koło pasowe wału nową pompę wymieniliśmy pompę koło pasowe lecz nadal jest bicie na wale . Zna może ktoś przyczynę wiem że w TD ścina klin na wale , sam tego doświadczyłem ale w benzynie?


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt paź 16, 2009 11:02

Zdejmij osłonę paska rozrządu i zobacz, czy pasek rozrządu idzie równo, czy się nie giba. Możesz mieć uszkodzone koło rozrządu - dolne, albo końcówkę wału korbowego.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pt paź 16, 2009 11:40

A jakie przyczyny mogą być wiesz może ?


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt paź 16, 2009 11:42

Np. nie dokręcona śruba centralna na wale - co powoduje luz, co z kolei powoduje wyrobienie się koła rozrządu, lub gniazda na klin itp.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt paź 16, 2009 11:50

grandi, mnie sie zdarzyło, po tym jak mechanikowi wyjmującemu silnik walnął on kołem o podłużnicę. Tez myślałem że koło, dałem inne i to samo. Minmalne kiwanie było widoczne tez na kółku paska rozrządu na wale, a śróba była dokręcona.
W kacie desperacji walnąłem parę razy przez drewno duzym młotem w koło i naprostowało się, jeźdżę tak już ze 150 tysiięcy i jest ok. Ale wniosek taki ze skrzywiła mi sie końcówka wału
Ostatnio zmieniony pt paź 16, 2009 11:51 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
reanimat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: sob wrz 26, 2009 14:42
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: reanimat » pt paź 16, 2009 12:36

Paweł Marek, miałem podobną sytuację w MK2 bicie powyżej 1mm na strone na kole pasowym wału korbowego, zdemontowałem koło razem z kołem zębatym wału co się okazało mechanik, który mi prostował koło pasowe musiał to robić na przykręconym kole pasowym do wału korbowego, bicie było nadal lecz mniejsze, po demontażu i oględzinach musiałem wymienić koło zębate bo tak mechanik mi je załatwił że były pęknięte 3 zębatki na ów kole.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt paź 16, 2009 12:55

biorąc pod uwagę to co napisałeś musze się więc przyjrzeć jeszcze raz tej zębatce, wtedy ją oglądałem i wydawała się cała


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
reanimat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: sob wrz 26, 2009 14:42
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: reanimat » pt paź 16, 2009 13:37

radze sprawdzić bo naprawde byłem w szoku. Dziś właśnie mam do odbioru i koło zębate wału głównego i koło pasowe , które mi koledzy w robicie wykonali, tylko nie wiem czy jest różnica bo oryginalnie koło pasowe wału jest zrobione z 2 blach o gr ok 2.5-3mm a te, które mi wykonali jest z pełnego stopu stali.


P.S. sprawdź koło na zębach , (jeden ząb pęknięty)i na czole koła, tam były p2 pęknięcia dochodzące do zębów długość pęknięć ok. 3mm, są specjalne środki najczęściej kolorów jaskrawych, które penetrują metal, a przebarwienia dają znać o mikroszczelinach i większych pęknięciach
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony pt paź 16, 2009 13:42 przez reanimat, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pt paź 16, 2009 20:22

Mógłby mi ktoś pomóc i zapodać schemat jak ustawić rozrząd w 1.8 RP nie moge znalesc


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
reanimat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: sob wrz 26, 2009 14:42
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: reanimat » pt paź 16, 2009 21:42

Oto linki do zdjęć jak ustawić rozrząd w MK2 kod silnika: RP
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/752 ... c9600.html -rysunek tech
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e65 ... 2c4ca.html -podjęcie czynności.



piteR-ek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pn sty 19, 2009 19:01

Post autor: piteR-ek » pt paź 16, 2009 21:50

Przyczyna moga byc tez jakies "syfy" pod kolem jezeli ktos nie wyczyscil przed montazem



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pt paź 16, 2009 21:56

Koło zdjęte odpalone zostało auto i było bicie na małym kole od rozrządu odziwo już chyba ktoś coś tam robił bo koło jest założone marki SKF


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
reanimat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: sob wrz 26, 2009 14:42
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: reanimat » pt paź 16, 2009 22:06

grandi Wątpię, wydaje mi się że to są litery kodowe a z drugiej strony powinien być wybity numer seryjny, na moim starym kole jest oznaczenie RWB i 049105263C po drugiej stronie, więc to może być oryginał ale wykonany przez jakąś firmę produkującą dla VW.
Na nowym kole które dziś zamówiłem nie ma nawet oznaczenia ustawienia rozrządu nie wspominając o jakichś nazwach kodowych, więc muszę wzorcować się na starym kole.

[ Dodano: 18 Paź 2009 01:06 ]
Otóż chłopaki, wczoraj znaczy się w sobote wymieniłem to koło pasowe wału korbowego oraz koło zębate wału w mojej EZ-etce, pisałem o biciu, chłopaki wykonali mi koło w firmie teraz zero bicia, zmatowiłem powierzchnię styczną paska klinowego z kołem Alternatora oraz pompy wody, muszę powiedzieć rewelacja, pasek się ślizgał teraz niet, kontrolka ładowania się paliła po odpaleniu silnika i znów się nie pali... to mamy parę problemów z głowy
Ostatnio zmieniony pt paź 16, 2009 22:31 przez reanimat, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 332 gości