blad czujnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

emilos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: wt paź 21, 2008 22:16
Lokalizacja: Sulechów k.Zielonej Góry

blad czujnika

Post autor: emilos » czw paź 15, 2009 18:22

Witam niedawno kolega podpial mojego golfa 3 2.0 gti 8v pod kompa poniewaz mialem problem z odpalaniem go na benzynie na zimnym silniku okazalo sie ze istnieje blad czujnika temp. powietrza zasysanego. Po usunieciu tego bledu atko palilo na strzal natomiast kilka dni pozniej znow ten sam problem. Co mam zrobic zeby blad sie znow nie pojawial ?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw paź 15, 2009 18:25

emilos, jesteś doświadczonym forumowiczem, czemu muszę ci przypominać że trzeba podać typ silnika?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

emilos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: wt paź 21, 2008 22:16
Lokalizacja: Sulechów k.Zielonej Góry

Post autor: emilos » czw paź 15, 2009 18:36

Jest to Silnik 2.0 8v 2e, sorka


Audi A4 - http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?229722-B5-AFN-Projekt-S4D-By-Siwy

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw paź 15, 2009 18:44

Jest w przepływomierzu, mały termistorek w wystającym "cycku" który zobaczysz zaglądając do przepływki po podniesieniu pokrywy filtra powietrza. Mierz mu wartości na bocznych wtykach (1 i 4) wtyczki przepływomierza. Normy identyczne jak do czujnika wody, czyli teraz jak jest zimno będzie miał 4.5 -5 komów oporu. Sprawdź styki we wtyczce, kabelki. Jeśli czujnik padł pozostaje wymiana, może znajdziesz gdzieś rozwaloną przepływkę i wyrwiesz z niej czujnik. Tymczasowo możesz podpiąć opornik około 4 komy zamiast czujnika. Możesz też wytargać termistorek z jakiegoś czujnika cieczy i go tam wlutować.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

emilos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: wt paź 21, 2008 22:16
Lokalizacja: Sulechów k.Zielonej Góry

Post autor: emilos » czw paź 15, 2009 18:49

a czy taki termistor pasowal by od 1.8 ?


Audi A4 - http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?229722-B5-AFN-Projekt-S4D-By-Siwy

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw paź 15, 2009 18:59

emilos, z każdego czujnik temperatury cieczy w mk3 benzynowych bo sa jednakowe, tylko jak masz czteropinowy czujnik to potrzebny jest termistor podłączony do pinów od sterowania ECU a nie licznika, nigdy nie pamiętam które to 1 i 3 albo 2 i 4. Albo bez zbędnej zabawy przymocuj cały czujnik cieczy pod pokrywą filtra i pociąg kabelki od przepływomierza do niego.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
d.milas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: ndz lip 15, 2007 04:01
Lokalizacja: Głogów / Sława
Kontakt:

Post autor: d.milas » czw paź 15, 2009 19:52

emilos, jeśli chcesz to mam uszkodzona przeplywkę sprawdze jak jest z tym czujnikiem i za przysłowiowe piwko mogę oddać, jak coś to na PW pisz :)

[ Dodano: 15 Paź 2009 19:52 ]
A pozatym, czesto ostatnio bywam w Sulechowie. ;-)


"Jak kraść to miliony, jak "kochać" to księżniczki, jak auto to VW!"

Cały MK3 1.8 i MK3 GTI na czesci:


Pisać na gg, pw ;-)

emilos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: wt paź 21, 2008 22:16
Lokalizacja: Sulechów k.Zielonej Góry

Post autor: emilos » czw paź 15, 2009 20:42

koledzy bardzo dziekuje za pomoc ale czy nie bylo by dla was probleme pokazanie mi gdzie ten czujnik sie znajduje na jakiejs fotce? bo szukalem dzis i nie znalazlem



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw paź 15, 2009 20:49

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... d17ce.html widać w dziurze miksera za którym jest przepływka, to czarne podłużne to jego obudowa, grubości ołówka , sam czujniczek zobaczysz wewnątrz tej obudowy, przez szpary w niej jest maleńki ja główka szpilki
Ostatnio zmieniony czw paź 15, 2009 20:54 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
d.milas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: ndz lip 15, 2007 04:01
Lokalizacja: Głogów / Sława
Kontakt:

Post autor: d.milas » czw paź 15, 2009 21:14

Można to nazwać "drucikiem". ;)

[ Dodano: 15 Paź 2009 21:16 ]
Paweł Marek, a do Ciebie jeszcze takie pytanko, czy przez ten czujnik 2E moze miec dziwne obroty?? :) tylko i wylacznie przez ten czujnik...


"Jak kraść to miliony, jak "kochać" to księżniczki, jak auto to VW!"

Cały MK3 1.8 i MK3 GTI na czesci:


Pisać na gg, pw ;-)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw paź 15, 2009 21:23

Nie umiem odpowiedzieć, bo nie robiłem takich doświadczeń


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 75 gości