Sprezyny z diesla do benzyny

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
GTomek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: wt cze 14, 2005 21:54
Lokalizacja: Stolica
Kontakt:

Sprezyny z diesla do benzyny

Post autor: GTomek » śr lut 15, 2006 16:03

Panowie mam do was takie pytanie chciałbym usztywnić sobie troszke zawieche mam na myśli delikatnie żeby minimalnie zredukować przechyły na zakrętach.
A kłopot jest tego typu że wszystkie springi jakie dotychczas spotkałem na rynku obniżają o minimum 30mm co mnie wcale nie cieszy gdyż nie chce obniżać auta.
Więc przyszła mi taka myśl do głowy żeby założyć springi od wersji diesel gdyż napewno są one minimalnie twardsze ze względu na wage jednostki napędowej ale znowu nachodzi mnie pytanie czy będą pasowały do benzyniaka???.
A może już ktoś z was próbował takich metod jeżeli tak to prosiłbym o informacje czy pasują
a jeżeli tak to czy faktycznie jest odczuwalne sztywniejsza praca czy nie ma żadnej różnicy???

Dzięki pozdrawiam :pub:
Ostatnio zmieniony wt sie 21, 2007 11:43 przez GTomek, łącznie zmieniany 2 razy.


[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/vw.gif[/img][/url]

fibolek

Post autor: fibolek » śr lut 15, 2006 16:15

A probowałeś juz z wymianą kól na większe i szersze niskoprofilówki.Mozesz mi wierzyć lub nie ale u mnie w Mk2 pomogło.



Awatar użytkownika
GTomek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: wt cze 14, 2005 21:54
Lokalizacja: Stolica
Kontakt:

Post autor: GTomek » śr lut 15, 2006 16:18

pożyczyłem kiedyś od kumpla 15 tki właśnie żeby zbadać ale to niewiele pomogło i dltego zastanawiam sie nad springami od diesla


[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/vw.gif[/img][/url]

pieko
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: czw sty 05, 2006 00:23
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Re: Czy to będzie pasowało ???

Post autor: pieko » śr lut 15, 2006 16:37

GTomek pisze:Panowie mam do was takie pytanie chciałbym usztywnić sobie troszke zawieche mam na myśli delikatnie żeby minimalnie zredukować przechyły na zakrętach.
A kłopot jest tego typu że wszystkie springi jakie dotychczas spotkałem na rynku obniżają o minimum 30mm co mnie wcale nie cieszy gdyż nie chce obniżać auta.
Więc przyszła mi taka myśl do głowy żeby założyć springi od wersji diesel gdyż napewno są one minimalnie twardsze ze względu na wage jednostki napędowej ale znowu nachodzi mnie pytanie czy będą pasowały do benzyniaka???.
A może już ktoś z was próbował takich metod jeżeli tak to prosiłbym o informacje czy pasują
a jeżeli tak to czy faktycznie jest odczuwalne sztywniejsza praca czy nie ma żadnej różnicy???

Dzięki pozdrawiam :pub:
Niektórzy zakładają na sprezyny gumy które delikatnie usztywniają i powoduja ze amory nie dobijaja do konca przy wiekszym obciązeniu.(to jest bowiem najtanszy patent szczególnie jak są padniete sprezyny i nie chce sie za bardzo inwestowac)ale apropo tych gum zdania sa podzielone .Ja osobiscie załozyłem do siebie z ciekawosci po dwie gumy na sprezyne na tył i moge powiedziec ze nawet troche auto jest sztywniejsze.Nie mówie ze jest super ale myslałem ze bedzie gorzej. koszt jednej gumy to 3zł czyli praktycznie zadne pieniądze ale cos jednak dają.Tak wiec decyzja nalezy do ciebie .Pozdro



Awatar użytkownika
GUPETTO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 272
Rejestracja: czw lut 10, 2005 20:41
Lokalizacja: LUBLIN CITY
Kontakt:

Post autor: GUPETTO » śr lut 15, 2006 16:44

Własnie, gumy te to dobra sprawa = popieram :okej:
Sam mam po 2 na sprezynce z tylu na kapciach 195 i jest ok :bajer:



fibolek

Post autor: fibolek » śr lut 15, 2006 19:22

Rozumiem.u mnie akurat pomogło ale to nie reguła.U mnie normal rozmiar to 13-stki.



Awatar użytkownika
pw524
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: pt lut 18, 2005 17:22
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pw524 » śr lut 15, 2006 22:21

Dieslowskie są miększe od benzyny poszukaj lepiej od GTI i jakieś regulowane amortyzatory. Najwięcej zyskasz zakładając twarde amortyzatory np: KONI SPORT.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr lut 15, 2006 22:57

Nie muszą być od razu KONI SPORT. Można poszukać BILSTEIN B6, a jak chcesz same sprężyny zmienić to zakładaj z GT lub GTi. Obniżają one o 15mm lub 20mm i są dużo sztywniejsze.



Awatar użytkownika
GTomek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: wt cze 14, 2005 21:54
Lokalizacja: Stolica
Kontakt:

Post autor: GTomek » czw lut 16, 2006 14:38

TAZ pisze:Obniżają one o 15mm lub 20mm i są dużo sztywniejsze.
wszystko extra tylko panowie mnie zależy na tym żeby nie obniżać tylko zostać przy standardowym prześwicie
pw524 pisze:Dieslowskie są miększe od benzyny
tu bym z tobą negocjował że są miększe gdyż diesel ma cięższą jednostke napędową niż benzyna a co za tym idzie powinno być troche sztywniejsze zawieszenie żeby nosem nie tarł przy hamowaniu
pw524 pisze:Najwięcej zyskasz zakładając twarde amortyzatory np: KONI SPORT.
tu nie jestem pasjonatem max sztywnych zawiech bo nie mam zamiaru dorabiać stomatologów na wstawianie nowych plomb :bigok:
GUPETTO pisze:Własnie, gumy te to dobra sprawa = popieram :okej:
Sam mam po 2 na sprezynce z tylu na kapciach 195 i jest ok :bajer:
tu nie chce wywoływać wilka z lasu ale poczakm jak długo sprężyny ci wytrzymają
kiedyś spróbowałem i niestety musiał 2 razy wymieniać springi bo popękały
a powodem było to że sprężyna nie mogła sie dobrze ugiąć dokładnie nie znam teorii na ten temat ale gdzieś w necie i w prasie pisali na ten temat i dokładnie wypowiedzieli sie że przez to właśnie pękają że siła na sprężyne jakoś działa i coś tam jeszcze dokładnie nie pamiętam dlatego z tej opcji rezygnuje


[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/vw.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw lut 16, 2006 16:28

nie pakuj tych gum.....Trzeba być na prawdę mało inteligentnym żeby gościowi który chce sobie zafundować troche bardziej sportowe zawiesznie polecac gumy,
Te gumy wsadzają emeryci którzy nie mają kasy na nowe springi a życia im już niewiele zostało i dlatego są w stanie podjąc ryzyko jazdy na tym gófnie....
LUDZIE TO WASZE BEZPIECZEŃSTWO takze zastanówcie się porządnie......



r32golf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 10:43
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: r32golf » pt lut 17, 2006 00:43

GŁOWNIE POLECAM Ci założenie z GT najlepszy kompromis... jesli nie chcesz obniżać drastycznie ..sam mam czerwone springi obnizające o 40 mm do tego krótkie amorki gazowe SASH i jestem zadowolony z trakcji , lecz drogi w polsce sa kiepskie i malo kiedy wykorzystuje ten autut !!! częściej cierpie z tego powodu... cierpi podwozie, przedni zderzak..z tyłu mam założone po jeden Gumie usztywniającej... ze wzgledu na to że że przy jeździe powyżej 3 osob na dobijaniu ocierały mi opony o ranty nadkoli !!! OPONY 195 Z FELAMI O sporyt odstawieniu ( et) ZAZNACZAM ZE NA RÓWNEJ DRODZE PROBLEM TEN NIE WYSTEPUJE I MOZNA Z PRZEPISÓW DROGOWYCH ROBIĆ SOBIE JAJA :rotfl:


VAG

Awatar użytkownika
VINC
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt lip 10, 2007 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: VINC » wt sie 21, 2007 10:38

Witam
Mam w swoim mk3 Variant 1.9D założone żółte sprężyny i o dziwo czarne amory (chyba oryginały).
Autko zglebowane pięknie wygląda lecz przy naszych drogach to tylko dentysta sie wzbogaci.
Chciałbym zmienić an oryginały i tutaj jest pytanie. Koleś chce sprzedać kpl od benzyniaka 1,8 który defakto silnik ma lżejszy o ok 50kg. Czy sprawdzą się te sprężyny zwłaszcza na przodzie bo na tyle to raczej nie powinno być problemów.
Z góry dzięki za info.



Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » sob sie 25, 2007 09:15

VINC pisze:Witam
Mam w swoim mk3 Variant 1.9D założone żółte sprężyny i o dziwo czarne amory (chyba oryginały).
Autko zglebowane pięknie wygląda lecz przy naszych drogach to tylko dentysta sie wzbogaci.
Chciałbym zmienić an oryginały i tutaj jest pytanie. Koleś chce sprzedać kpl od benzyniaka 1,8 który defakto silnik ma lżejszy o ok 50kg. Czy sprawdzą się te sprężyny zwłaszcza na przodzie bo na tyle to raczej nie powinno być problemów.
Z góry dzięki za info.

ja mam 1.9TD i springi od 1.8GT (10mm niżej względem seri) i powiem że go buja na zakrętach (amory w bdb stanie), lepiej poszukać od GTI, niby te 50 kg ale to zawsze coś


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 256 gości