Gaźnik

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

miszkiel12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr kwie 01, 2009 21:58
Lokalizacja: Siemiatycze/Białystok
Kontakt:

Gaźnik

Post autor: miszkiel12 » śr paź 14, 2009 14:11

Słuchajcie mam taki problem z moim golfem, kiedy odpalam go na benzynie jest jednym słowem ciężko kręci kręci i nie może zaskoczyć, jak jest ciepło to jakoś pójdzie, ale jak jest zimno tak jak dzisiaj już to tragedia z 10 min się męczyłem puki zaskoczył. W moim golfie jest gaźnik 2ee pierburg, tylko że nie ma w nim jakiegoś wspomagacza czy coś takiego, przynajmniej mi tak powiedział jakiś mechanik, ale powiedział też że on jest do robienia automatycznego ssania, ale jak sam gazem bede pompował to to samo i bedzie git. No ale git nie jest, i tu moje pytanie czy przyczyna tkwi tylko w tym wspomagaczu czy może być w czymś innym??



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » śr paź 14, 2009 14:42

kolego oczywiście że twój mechanik ma trochę racji... Bo niestety gaźniki 2ee są dosyć uparte kiedy uszkodzone, ale kiedy są sprawne to są bardzo ekonomiczne i mało problemowe w eksploatacji... po pierwsze to najapierw sprawdź czy paliwo nie schodzi ci z układu grawitacyjnie... masz w bloku pompkę przeponową od której idzie wąż wyżej do akumulatora paliwa i potem dopiero do gaźnika. Być może zawory w pompce nie trzymają i paliwo schodzi z niej w dół z powrotem do zbiornika.

a odnośnie gaźnika 2EE polecam lekturę na forum i dokształcenie się na temat niedomagań PNki z tym silnikiem.


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr paź 14, 2009 14:59

miszkiel12 pisze:ale jak sam gazem bede pompował to to samo i bedzie git.
- nie będzie git, po gaźnik ten nie ma pompki przyspieszającej - która włąśnie reaguje na naciskanie pedału gazu. W polonezach, dużych fiatach, to ok, ale nie w tym silniku. Za wzbogacanie mieszanki odpowiada tutaj przesłona wstępna - jak przekręcisz kluczyk, ale nie odpalisz, to słychać brzęczenie? Druga sprawa to może masz uszkodzony podgrzewacz obejścia w gaźniku, albo podgrzewacz kolektora dolotowego (tzw. jeż).



Awatar użytkownika
reanimat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: sob wrz 26, 2009 14:42
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: reanimat » śr paź 14, 2009 15:32

to jest gaźnik sterowany podciśnienem może jakiś przewód(wężyk plastikowy) sterowania podciśnieneim nie jest podłączony, ostatnio montowałem gaz, pipole w warsztacie nie podpieli jednego głupiego węża w zaworze sterowania podciśnieniem i na benzynie nie chciał odpalać, odpalał dopiero po rozgrzaniu :crazy:
Ostatnio zmieniony śr paź 14, 2009 18:53 przez reanimat, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » śr paź 14, 2009 15:46

reanimat pisze:to jest gaźnik sterowany podciśnienem może jakiś przewód(wężyk plastikowy) sterowania podciśnieneim nie jest podłączony
to nie jest gaźnik sterowany podciśnieniem tylko nastawnikiem elektrycznie... auto ma kata i sterownik.


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
reanimat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: sob wrz 26, 2009 14:42
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: reanimat » śr paź 14, 2009 18:46

Możliwe że masz rację tylko powiedz mi skąd masz przypuszczenia jakiego rodzaju jest gaźnik skoro kolega nie podał nam kodu silnika podał tylko typ gaźnika a co do typu ja mam ten sam typ a sterowanie podciśnieniem



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr paź 14, 2009 20:06

reanimat, masz rację że kolega miszkiel12, powinien napisać typ silnika w profilu i tytule tematu, nie zrobił tego, ale napisał to jak byk w pierwszym poście że ma 2EE. Czytaj uważnie skoro odpowiadasz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

miszkiel12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr kwie 01, 2009 21:58
Lokalizacja: Siemiatycze/Białystok
Kontakt:

Post autor: miszkiel12 » czw paź 15, 2009 00:43

Dzięki, a orientujecie się czy ciężko jest dostać taki wspomagacz i ile on może pln mnie kosztować, ale to i tak raczej ze szrotu bo z tego co słyszałem to nowy kosztuje koło tysia no chyba że mnie wkręcano.



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » czw paź 15, 2009 09:43

no może tysiac to nie koniecznie bo po regeneracji to chyba znajdziesz cały gaźnik za 500 PLN z gwarancją... ja sam używany z auta sprzedałem za 200 :/

na te gaźniki trzeba mieć sposób i wiedzieć co jest od czego... nie chciałbym cie zniechęcać, ale byś musiał podjechać autem do dobrego gaźnikowca, bo samemu bez odpowiedniego doświadczenia ciężko będzie stwierdzić co jest nie tak...


vwlifestyle.pl
Obrazek

grymek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr sie 05, 2009 20:09
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: grymek » czw paź 15, 2009 10:02

http://moto.allegro.pl/item769877637_ga ... ancja.html

Tu jest gaźnik regenerowany za 400 z roczną gwarancją. :grin:



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » czw paź 15, 2009 10:09

a jeszcze znalazłem taki post tutaj niedaleko w dziale LPG... przejrzyj... http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269128


vwlifestyle.pl
Obrazek

miszkiel12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr kwie 01, 2009 21:58
Lokalizacja: Siemiatycze/Białystok
Kontakt:

Post autor: miszkiel12 » czw paź 15, 2009 11:42

Byłem już u gaźnikowca, tylko nie wiem czy dobrego :p i ogólnie gaźnik jest ponoć dobry tylko nie ma w nim tego wspomagacza (nie wiem jak to fachowo się nazywa) jak myślicie jest możliwość kupienia samego wspoma coś tam ??

[ Dodano: 15 Paź 2009 11:59 ]
Obrazek

Nie mam tej części zaznaczonej strzałką na zdjęciu



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw paź 15, 2009 12:00

to jest nastawnik przepustnicy - on służy do ustawienia wolnych obrotów - masz wolne obroty w ogóle? Nie rozumiem, jak to może bez tego działać...
Ostatnio zmieniony czw paź 15, 2009 12:01 przez Lipek81, łącznie zmieniany 1 raz.



miszkiel12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr kwie 01, 2009 21:58
Lokalizacja: Siemiatycze/Białystok
Kontakt:

Post autor: miszkiel12 » czw paź 15, 2009 12:16

nie wiem jak może bez tego działać, ale działa, wolne obroty też mam, ale czy ta część odpowiada również za odpalania, i czy może być przyczyną własnie tego że mi on nie chce za bardzo odpalać ?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 384 gości