Mały alternator?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Mały alternator?

Post autor: marcin999 » wt paź 13, 2009 22:12

Mam pytanie poniewaz wydaje mi sie dziwne ze w moim golfie jest az tak maly alternator tylko 70A. Mimo ze jest pełne wyposażenie.
Mam passata b5 w którym jest to samo wyposazenie i bliźniaczy silnik (110KM) a alternator jest 120A.
Czy to normalne ze jest taki mały? Wyprzedzę odpowiedzi niektórych, nie nie był zmieniany bo w kodach wyposazenia jest tak podane.

Jaki w tym momencie zastosowac akumulator większość jazdy to sa krótkie odcinki 3-5 km i tak kilka razy w ciagu dnia. Mam teraz 75Ah i wydaje mi sie ze go nie doładowywuje.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » wt paź 13, 2009 22:35

Mam z elektryki wszystko poza grzaniem siedzeń, silnik 1Z więc też TDI-k i altek jest 120A; jeśli taki jest w zestawieniach, to trudno, ale powiedziałbym że masz to o 50 A za mało...
Ogólnie to zestaw akumulator-alternator jest dobrany do siebie dobrze ale do auta nie! Takie zestawy to tylko w... benzynce!
Akumulator o tej wielkości jest odpowiednio ładowany takim alternatorem, tylko że tak w ogóle to w zimie może prądu brakować.
Przy jakiejś okazji powymieniać i spoko!
Ostatnio zmieniony wt paź 13, 2009 22:40 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: Mały alternator?

Post autor: PinkFloyd » wt paź 13, 2009 23:08

marcin999 pisze:Mam pytanie poniewaz wydaje mi sie dziwne ze w moim golfie jest az tak maly alternator tylko 70A. Mimo ze jest pełne wyposażenie.
Mam passata b5 w którym jest to samo wyposazenie i bliźniaczy silnik (110KM) a alternator jest 120A.
Czy to normalne ze jest taki mały? Wyprzedzę odpowiedzi niektórych, nie nie był zmieniany bo w kodach wyposazenia jest tak podane.

Jaki w tym momencie zastosowac akumulator większość jazdy to sa krótkie odcinki 3-5 km i tak kilka razy w ciagu dnia. Mam teraz 75Ah i wydaje mi sie ze go nie doładowywuje.
W instrukcji jest tak, chyba masz altek z benzyny:

Obrazek



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » wt paź 13, 2009 23:56

były pakowane 70 ah,zależało to od nr nadwozia :dol:
Obrazek



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr paź 14, 2009 00:05

jaszczur pisze:były pakowane 70 ah,zależało to od nr nadwozia :dol:
[url=http://img124.imageshack.us/img124/6725 ... 5f6.th.jpg]Obrazek[/URL]
To była chyba jakas kpina ze strony VW lub kryzysowa wersja :panna:



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » śr paź 14, 2009 00:06

PinkFloyd pisze:To była chyba jakas kpina ze strony VW lub kryzysowa wersja :panna:
ano widzisz



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » śr paź 14, 2009 00:24

...A pamiętacie "zubożone" Fiaty 125p czy Polonezy, ale żeby VW [-o<



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » śr paź 14, 2009 08:37

Może ma to jakies znaczenie, że auto jest z Włoch. Tylko w VW nie pomyśleli, że to auto i tak trafi do PL prędzej czy później:)
Założę akumulator jakieś 55Ah o duzym pradzie rozruchowym i powinno grać, a jak nie to zmienie na 120.

Jakie macie akumulatory w swoich TDI-kach?

[ Dodano: 14 Paź 2009 08:39 ]
Jednak okazuje się że mam 90Ah pomyliło mi się z akumulatorem który fabrycznie był 70Ah. To nie zmienia faktu ze 90 to nie 120 wiec 30 jeszcze brakuje. Może dali mniejszy bo brakuje 2 drzwi w samochodzie :grin:


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

carollo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn lis 17, 2008 11:19
Lokalizacja: WA-WA

Post autor: carollo » śr paź 14, 2009 09:32

też mam autko z włoch ...silnik 1.6 AKL i umnie jest altek 90A i tak też wynika z tabliczki kodowej ( 8GD: alternator 90A, J1L: akumulator280 A (60 Ah) )



Awatar użytkownika
daruhe
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: sob lip 11, 2009 11:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: daruhe » śr paź 14, 2009 10:19

ja mam w swoim 74Ah i 680A , i pali mi od cyknięcia, bo na mniejszym nie chciał..czytałem ze taki jest odpowiedni;)
pozdr


Golf mk4 1.9 TDI 110PS
[img]http://lkt.pl/images/signatures/18796199314b30b4644d799.jpg[/img]
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=265310[/url]

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » śr paź 14, 2009 12:26

daruhe pisze:ja mam w swoim 74Ah i 680A
Też mam teraz taki. Dokładnie to centra jest futura chyba.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
daruhe
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: sob lip 11, 2009 11:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: daruhe » śr paź 14, 2009 22:39

marcin999 pisze:Też mam teraz taki. Dokładnie to centra jest futura chyba.
dokładnie tez centry;)
z tego co wiem 320zł kosztował,wiec nie jest tak drogo. :bigok:


Golf mk4 1.9 TDI 110PS
[img]http://lkt.pl/images/signatures/18796199314b30b4644d799.jpg[/img]
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=265310[/url]

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr paź 14, 2009 23:00

marcin999 pisze:Może ma to jakies znaczenie, że auto jest z Włoch. Tylko w VW nie pomyśleli, że to auto i tak trafi do PL prędzej czy później:)
Założę akumulator jakieś 55Ah o duzym pradzie rozruchowym i powinno grać, a jak nie to zmienie na 120.

Jakie macie akumulatory w swoich TDI-kach?

[ Dodano: 14 Paź 2009 08:39 ]
Jednak okazuje się że mam 90Ah pomyliło mi się z akumulatorem który fabrycznie był 70Ah. To nie zmienia faktu ze 90 to nie 120 wiec 30 jeszcze brakuje. Może dali mniejszy bo brakuje 2 drzwi w samochodzie :grin:
Jak auto z Włoch to nie masz opcji podgrzewania płynu chłodniczego, bez niego tylko szły VW na ciepłe kraje i stad ten słaby altek, przy podgrzewaczach musi byc pewnie duży. Ja tez mam 2 drzwi i mam 120A i podgrzewacze tez mam :grin:
Ostatnio zmieniony śr paź 14, 2009 23:01 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » śr paź 14, 2009 23:56

PinkFloyd pisze:Jak auto z Włoch to nie masz opcji podgrzewania płynu chłodniczego
To akurat chyba dobrze. Znaczy sie ze nie zabije szybko aku na malych dystansach:)


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 240 gości