smarowanie mk III

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

arek gaz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr lis 02, 2005 22:26
Lokalizacja: lubelskie
Kontakt:

smarowanie mk III

Post autor: arek gaz » śr lut 15, 2006 11:07

Ten trup mnie już rozbraja.Migało i piszczało mi smarowanie po rozgrzaniu przy 2000-2500 obr.Wymieniłem dwa czujniki przy filtrze i nadal to samo.Silnik to 1,8 ABS.Może ktoś wcześniej założył złe,u mnie są:biały i niebieski.Mogli byście sprawdzić jakie macie i napisać.Z góry dzięki.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » śr lut 15, 2006 11:31

to nie musi być wina czujnka, a jak stary olej już masz?, jężeli masz już stary olej i jeżdzisz tylko krótkie(na krótkich odcinkach nie zdąży Ci odparować woda co się gromadzi w oleju) odcinki to możesz mieć już za żadki olej(nie trzyma parametrów)


:-k ...

arek gaz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr lis 02, 2005 22:26
Lokalizacja: lubelskie
Kontakt:

Post autor: arek gaz » śr lut 15, 2006 12:15

Dzienny przebieg to ko. 150 km,a olej ma 8000.Patrzyłem teraz u kolegi też ABS ma biały i brązowy.Chyba u mnie ktoś strzelił pomyłke. Kupie brązowy i sprawdze.



Awatar użytkownika
pkirylcz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
Lokalizacja: Wolfsburg
Kontakt:

Post autor: pkirylcz » śr lut 15, 2006 12:25

To uwazaj, moze ci pompa przepuszcza i masz zle smarowanie.
Sprawdz olej, jesli masz srebrzanke w oleju, to ci nie smaruje. Tylko ze wtedy na jalowym by ci swiecilo caly czas.

FIAT ma w swojej instrukcji obsl. ze na biegu jalowym dopuszczone jest swiecenie sie lampki smarowania. PARANOJA.

Koles co zastosowal sie do tej reguly, odstawil auto do znajomego zeby mu pompe zrobil. Pokazywal mi olej, jest wlasnie taki lekko srebrzysty.


Pozdrawiam,
Piotrek

Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » śr lut 15, 2006 12:27

kolego a filtr oleju jak dawno temu wymieniałes???


ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6

Awatar użytkownika
pkirylcz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
Lokalizacja: Wolfsburg
Kontakt:

Post autor: pkirylcz » śr lut 15, 2006 12:36

No wydaje mi sie ze kolega wymienil przy wymianie oleju, ale tez moze byc.

Jest jeszcze jedna sprawa, zebys dopilnowal, czy to jest dobry filtr.
Mechanicy patrza tylko czy gwint pasuje. To jest jednak troche bardziej skomplikowane jak im sie wydaje, bowiem w srodku sa sprezynki, filtry, filterki i zeby olej przepchnac przez to wszystko tez musi byc odpowiednie cisnienie.
Moze byc za duze tlumienie w filtrze(np dostales filtr od traktora :hmm: ) i cisnienie pada na calym ukladzie.


Pozdrawiam,
Piotrek

arek gaz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr lis 02, 2005 22:26
Lokalizacja: lubelskie
Kontakt:

Post autor: arek gaz » śr lut 15, 2006 12:50

Wiem chodzi o odpowiednią przepustowość oleju ale ja mam dobry knechta VW-Audi i wymieniałem go razem z olejem to chyba normalne



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » śr lut 15, 2006 13:50

Panewki kaput ! pompa oleju kaput ! Nain elektriken und czujniken [-X


=-Pinhead-=

arek gaz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr lis 02, 2005 22:26
Lokalizacja: lubelskie
Kontakt:

Post autor: arek gaz » śr lut 15, 2006 23:08

Pinhead co ty pier....sz,chyba nieznasz sie na mechanice albo czytać nie umiesz ze zrozumieniem czu...u.Wkręciłem brązowy i jest wszystko ok.
[/b]



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » śr lut 15, 2006 23:25

LOL co się tak pobudziłeś ? :rotfl: Czarna wizja remontu przeraziła ? :helm: Pojeździj troche potem oceń. Ja po wymianie czujnika też miałem spokój, pojechałem w trase 40km w jedną strone i 40 w drugą. Niby wszystko było OK, za pare dni kolejna jazda i po wygrzaniu już nie było ok. A czujnik niebieski i brązowy są do tego samego ciśnienia 0.3 bara, to jest dokładnie ten sam czujnik.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr lut 15, 2006 23:27

No tak, niebieski ma za niskie ciśnienie i dlatego się kontrolka świeciła. U znajomego też w ABS jest brązowy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw lut 16, 2006 00:45

czujniki w ABS mają być biały(przewód żólty - ciśnienie rozłączania 0,18 MPa) oraz brązowy(przewód niebieskoczarny - ciśnienie 0,03Mpa). i widze w serwisowce że nawet czujniki o tych samych kolorach moga być różne, więc nie taka całkiem błacha sprawa.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

arek gaz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr lis 02, 2005 22:26
Lokalizacja: lubelskie
Kontakt:

Post autor: arek gaz » czw lut 16, 2006 18:24

Dzięki ale po wymianie na brązowy jest w porządku.Poza tym wymiana silnika mnie nie przeraża,to i tak był 1,6ABU teraz jest 1,8ABS a w zapasie mam od IV 1,6 AKS



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 216 gości