[Mk3] Kontrolka cisnienia oleju mruga na wolnych obrotach

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kulbros
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt paź 04, 2005 14:37
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

[Mk3] Kontrolka cisnienia oleju mruga na wolnych obrotach

Post autor: Kulbros » śr lut 15, 2006 01:31

Rzadko się pojawiam, ale jak zwykle z ciekawym tematem ;)
Ale po kolei:
1. W moim Golfie (1,6AEE) pojawił się znaczny wyciek oleju "gdzieś z tyłu bloku silnika".
Diagnoza fachowca: uszczelniacze puszki odmy (1 oring + 1 uszczelniacz w kształcie "D").
Przy okazji (zalecenie fachowca) wymienione zostały uszczelniacze wałka rozrządu i wału korbowego. Wyciek ustąpił. :grin:

(tu moja uwaga: wiem, że to wałkowany temat, ale potwierdzam: zwłaszcza przed zimą warto sprawdzić i oczyścić węże i puszkę odmy - w mojej było ponoć ok. 1/2l wody :shock: )

2. Również przy okazji za radą fachowca wymieniłem czujnik ciśnienia oleju - wszystko było ok, ale ponoć warto go wymienić (autko ma 10 lat), bo zdarzają się w tym miejscu nagłe wycieki oleju. Nie ma sprawy - koszt to jedyne 12pln, czujnik dobrany "kolorystycznie" do wymaganego zakresu pomiarowego (niskiego ciśnienia, "niebieski").

3. Teraz najciekawsze: po wymianie czujnika zaczęła mi nieregularnie migać kontrolka ciśnienia oleju w konkretnych okolicznościach: tylko przy rozgrzanym silniku (ok. 25 min jazdy miejskiej) i tylko na biegu jałowym - wystarczy zwiększyć minimalnie obroty i kontrolka natychmiast gaśnie. Wyraźnie widać zależność między rozgrzaniem oleju i długością mrugnięć lampki - im cieplejszy silnik, tym na dłużej się zapala.

4. Zaniepokojony jadę do fachowca - ten robi najprostszy test: wkręca manometr zamiast czujnika ciśnienia. Ponieważ przed wymianą czujnika wszystko było ok, więc byłem pewien, że kupiłem trefny czujnik. Niestety, manometr pokazał ok. 0,04-0,05 MPa na obrotach biegu jałowego. Wg fachowca to zbyt mało - powinno być ok. 0,1 MPa. Przy obrotach ok. 2500/min pokazuje 0,18 Mpa - powinno być chyba 0,2 MPa.
Mechanik podaje dwie możliwe przyczyny:
- zabrudzony smok pompy olejowej;
- niesprawna sama pompa.

Jak myślicie? Czy to tylko zbieg okoliczności, że objaw wystąpił po wymianie czujnika?
Może warto wymienić czujnik na inny?
Wiem, wiem - manometr nie kłamie... :?
Ale może "moje" wartości mieszczą się w dopuszczalnych przedziałach?

Z góry dzięki za pomoc i wszelkie opinie :-)


/// Movie Edition FlashRot ///

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » śr lut 15, 2006 05:21

raczej musisz pompe wymienic kolego

wszystko na to wskazuje



Kaktus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: wt sty 25, 2005 22:29
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Kaktus » śr lut 15, 2006 08:46

Napisz jeszcze kiedy wymieniłes olej, jaki jest wlany i jaki przebieg ma to auto ?


VW- da weiss mann, was mann hat.

Awatar użytkownika
Kulbros
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt paź 04, 2005 14:37
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Kulbros » śr lut 15, 2006 10:21

Kaktus pisze:Napisz jeszcze kiedy wymieniłes olej, jaki jest wlany i jaki przebieg ma to auto ?
Sorry, już uzupełniam dane :)
- przebieg aktualny = 152.000 km;
- olej = VAT półsyntetyk (10w40), w Niemczech jeździł też na półsyntetyku (kupiony z przebiegiem 132.000 km);
- ostatnia wymiana przy 145.000 km.

Hmmm, pompa oleju do wymiany? Mam nadzieję, że nie :crazy:
Ale jeśli tak, to czemu objawy się pojawiły zaraz po wymianie czujnika?
Czyżby poprzedni czujnik był trafiony lub zmęczony wiekiem? Na moje oko kontrolka zachowywała się normalnie...
Czy Ktoś zna wartości ciśnienia, jakie powinno być na czujniku w głowicy w silniku AEE?


/// Movie Edition FlashRot ///

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 259 gości