Problem z luzami na łożysku amortyzatora

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

cordoba_2004
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: czw lis 02, 2006 21:07
Lokalizacja: tarnow

Problem z luzami na łożysku amortyzatora

Post autor: cordoba_2004 » pn paź 12, 2009 21:39

Witam samochodzik to golf III 97 rok 1.6.
Problem to ciągły stukot przy wjechaniu nawet w małą górkę dół.
Podniesiony na podnośniku wykazuje luz przy łożysku amortyzatora, wymieniono łożysko na nowe, luz jest nadal widoczny między górnym gniazdem amora a blaszką zewnętrzną widoczną na zdjęciach.

Na zdjęciach pokazałem taką niby prowizoryczną uszczelkę tłumiącą te drgania, oczywiście nie zamierzam z nią jeździć chodziło mi o zoobrazowanie problemu.

Napisze mi ktoś co jest tam nie tak, że ten luz jest tak duży ? Ten luz to 0.5 cm w pionie



Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


nie ma

luzur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: sob gru 27, 2008 02:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: luzur » pn paź 12, 2009 22:40

Temat nie raz poruszany, ten luz będzie zawsze, ten typ tak ma :chytry:

Stukanie musi być spowodowane czym innym...

Żeby koło Ci całkiem opadło w trakcie jazdy do dotknięcia górnego grzybka to musiał byś mocno pofrunąć :)

Zobacz podnosząc podnośnikiem przy jakiej wysokości dotknie górny grzybek do kielicha.

Pozdr.



cordoba_2004
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: czw lis 02, 2006 21:07
Lokalizacja: tarnow

Post autor: cordoba_2004 » wt paź 13, 2009 07:26

no a gdyby dać tam taką podkładkę dla ograniczenia stuków
jazda próbna z taką podkłądką wykazała redukcję stuków


nie ma

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » wt paź 13, 2009 08:23

cordoba_2004 pisze:Witam samochodzik to golf III 97 rok 1.6.
a po tabliczce znamionowej widać że to SEAT :D

to jest łożysko oporowe więc ono zawsze będzie miało luz pionowy... inne... to pukanie może być spowodowane czymś innym... może łącznik od stabilizatora, może jakaś tulejeczka przy wahaczu.


vwlifestyle.pl
Obrazek

cordoba_2004
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: czw lis 02, 2006 21:07
Lokalizacja: tarnow

Post autor: cordoba_2004 » wt paź 13, 2009 08:35

Nie to nie łącznik stabilizatora,
ani żaden z silintblocków wszystko posprawdzane .
Sam luz to nic, tylko wjedziesz w małą dziurkę i słyszysz takie puk puk puk ale ta podkładka gumowa rozwiązała sprawę z góry dziękuję za pomoc.

[ Dodano: 13 Paź 2009 08:40 ]
-=ren=- pisze:
cordoba_2004 pisze:Witam samochodzik to golf III 97 rok 1.6.
a po tabliczce znamionowej widać że to SEAT :D

tak ale to forum w porównaniu do forum seata to niebo a tamto seatowskie to denko
PIsze tu bo tu ludzie mają wiedzę doświadczenie i zawsze mi pomogli zawsze, i lepsze to niż każdy mechanik, na forum seata nigdy mi nie udzielili dobrej odpowiedzi.
A bałem się ze mnie zrąbią tu że pisze o seacie....


nie ma

luzur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: sob gru 27, 2008 02:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: luzur » wt paź 13, 2009 09:37

Właśnie piszesz o Golfie a pokazujesz Seata :)

Te podkładki mogą powodować że kolumna będzie miała opory przy skręcaniu.
Ostatnio zmieniony wt paź 13, 2009 09:45 przez luzur, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » wt paź 13, 2009 10:51

cordoba_2004 pisze:A bałem się ze mnie zrąbią tu że pisze o seacie....
w końcu jak by nie było koncern VAG z odrobina temperamentu...
cordoba_2004 pisze:ak ale to forum w porównaniu do forum seata to niebo a tamto seatowskie to denko
PIsze tu bo tu ludzie mają wiedzę doświadczenie i zawsze mi pomogli zawsze, i lepsze to niż każdy mechanik, na forum seata nigdy mi nie udzielili dobrej odpowiedzi.
a za takie słodzenie to ja nie wiem... :bigok:

może problem tkwi w samym ułozyskowaniu w gnieździe i nie chodzi mi o łożysko ioporowe, tylko tą gumę która od spodu wchodzi w kielich... byc może ona juz jest wypracowana i stąd bierze sie luz??


vwlifestyle.pl
Obrazek

luzur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: sob gru 27, 2008 02:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: luzur » wt paź 13, 2009 11:51

Jak założysz nóweczki te gumy i masz lekki silnik to luz się skasuje...

na jakies dwa tygodnie :)



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » wt paź 13, 2009 11:52

luzur pisze:Jak założysz nóweczki te gumy i masz lekki silnik to luz się skasuje...

na jakies dwa tygodnie :)
ha ha zapamiętam... czyżbyś zeswapował coś w tej ibizie że podkreśliłeś"lekki" silnik??


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt paź 13, 2009 12:16

cordoba_2004, przerwa która zanznaczyłes jest za duża, może z tego wynikac stukanie, a do wymiany jest górne ułożyskowanie amortyzatora.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 274 gości