Mono-jetronic z 1,8 RP - potrzebny schemat i pomoc.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn paź 12, 2009 22:49

Lipek81 pisze:Czujniki temperatury określa się w zasadzie kolorami, także trzeba by znać kolor tego czujnika - którego niestety nie pamiętam.
sa 3 czujnikii na wezu od chłodzenia, czarny , czerwony, niebieski.


czerwony odpowiada za właczanie jeza w kolektorze ssacym ( jak jest ciecz ponizej 70 stopni, to wysyła sygnał do ECU , ten daje znac przkaznikowi nr 1 i nastepuje podgrzewanie jeza :) po osiagnieciu 70 stopni jezu sie wylacza.



niebieski odpowiada za automatyczne ssanie :) jak jest walniety to silnik pracuje na ssaniu nawt jak jest ciepły, stac problmy moga byc na z odpalaniem gorącego silnika


czarny jest od wskazan wskazówki na desce rozdzielczej :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

aldi666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt cze 26, 2007 00:03
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Post autor: aldi666 » pn paź 12, 2009 22:50

Ten powrót może zrób na próbę aby szedł do jakiejś bańki bo w ten sposób jak masz teraz zrobione i będziesz miał powietrze w przewodzie to będzie się kręciło się w kółko i się nie odpowietrzy. Co do kolorów czujników to do wtrysku boscha praktycznie wszystkie działają tak samo tylko różnią się kolorem który zazwyczaj oznacza sposób instalacji np. jaki gwint, średnica.
Ostatnio zmieniony pn paź 12, 2009 22:52 przez aldi666, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn paź 12, 2009 22:57

aldi666 pisze:jaki gwint, średnica.
a jaki gwint widziales w czujniku niebieskim np ?


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

aldi666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt cze 26, 2007 00:03
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Post autor: aldi666 » pn paź 12, 2009 23:12

guti pisze:
aldi666 pisze:jaki gwint, średnica.
a jaki gwint widziales w czujniku niebieskim np ?
To odnosiło się do innych aut grupy VW np. w Audi są czujniki dla ECU które różnią się gwintem, kumplowi kiedyś przegwintowywałem króciec wody bo miał czujnik z białym plastykiem i drobnym gwintem. Poszedł do sklepu tylko z numerem części i sprzedali mu z niebieskim plastikiem i grubym gwintem. Nie wiedziałem że w golfach szły tylko wciskane z zapinką.
Ostatnio zmieniony pn paź 12, 2009 23:36 przez aldi666, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt paź 13, 2009 08:12

hifibeliver, czyli potrzebujesz niebieskiego czujnika montowanego w króciec płynu chłodniczego.
guti pisze:jak jest ciecz ponizej 70 stopni, to wysyła sygnał do ECU , ten daje znac przkaznikowi nr 1 i nastepuje podgrzewanie jeza :) po osiagnieciu 70 stopni jezu sie wylacza.
- sterowanie jeżem odbywa się bez pośrednictwa ECU, a poza tym to tak, jak piszesz.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt paź 13, 2009 16:26

Lipek81 pisze:- sterowanie jeżem odbywa się bez pośrednictwa ECU, a poza tym to tak, jak piszesz.
a tak , sorka :)


a co do powrotu wpietego w zasilanie to głupi pomysł :)
zasilanie ma swoje cisnienie, odpływ juz nie :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 123 gości