Problem z skrzynią biegów/sprzęgłem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z skrzynią biegów/sprzęgłem
Witam,
Mam VW Golfa IV Variant TDI 90KM (ALH) 1999r. Od pewnego czasu mam problem z wbijaniem biegów, szczególnie, gdy przejadę dłuższy odcinek. Problem dotyczy głównie biegów 1, 3, 5, a przy wbijaniu wstecznego zawsze zazgrzyta. Na zimnym biegi wchodzą bez większych oporów, tylko 4 bieg przy puszczaniu sprzęgła, słychać skrzypnięcie. Sprzęgło bierze mi na samym początku.
Przejrzałem podobne problemy na forum. W niektórych przypadkach pomagała wymiana oleju w skrzyni biegów. Byłem u mechanika, który stwierdził, że sprzęgło jest do wymiany (koszt: 2200zl u nich). Nie wykluczył, że skrzynia może też być do naprawy lub wymiany. Dlatego chciałbym wykluczyć inne przyczyny, które mogą powodować takie zachowanie. Czy regulacja sprzęgła mogłaby w takim przypadku jeszcze pomóc? Czy może to coś z poduszkami pod skrzynią lub silnikiem, bo takie opcje też znalazłem na tym forum?
Czekam na Wasze rady.
Pozdrawiam
Mam VW Golfa IV Variant TDI 90KM (ALH) 1999r. Od pewnego czasu mam problem z wbijaniem biegów, szczególnie, gdy przejadę dłuższy odcinek. Problem dotyczy głównie biegów 1, 3, 5, a przy wbijaniu wstecznego zawsze zazgrzyta. Na zimnym biegi wchodzą bez większych oporów, tylko 4 bieg przy puszczaniu sprzęgła, słychać skrzypnięcie. Sprzęgło bierze mi na samym początku.
Przejrzałem podobne problemy na forum. W niektórych przypadkach pomagała wymiana oleju w skrzyni biegów. Byłem u mechanika, który stwierdził, że sprzęgło jest do wymiany (koszt: 2200zl u nich). Nie wykluczył, że skrzynia może też być do naprawy lub wymiany. Dlatego chciałbym wykluczyć inne przyczyny, które mogą powodować takie zachowanie. Czy regulacja sprzęgła mogłaby w takim przypadku jeszcze pomóc? Czy może to coś z poduszkami pod skrzynią lub silnikiem, bo takie opcje też znalazłem na tym forum?
Czekam na Wasze rady.
Pozdrawiam
Re: Problem z skrzynią biegów/sprzęgłem
Rzeczywiście tak jak piszesz ,może być to wina oleju, ale stawiam na sprzęgło..boniek00 pisze:Witam,
Mam VW Golfa IV Variant TDI 90KM (ALH) 1999r. Od pewnego czasu mam problem z wbijaniem biegów, szczególnie, gdy przejadę dłuższy odcinek. Problem dotyczy głównie biegów 1, 3, 5, a przy wbijaniu wstecznego zawsze zazgrzyta. Na zimnym biegi wchodzą bez większych oporów, tylko 4 bieg przy puszczaniu sprzęgła, słychać skrzypnięcie. Sprzęgło bierze mi na samym początku.
Przejrzałem podobne problemy na forum. W niektórych przypadkach pomagała wymiana oleju w skrzyni biegów. Byłem u mechanika, który stwierdził, że sprzęgło jest do wymiany (koszt: 2200zl u nich). Nie wykluczył, że skrzynia może też być do naprawy lub wymiany. Dlatego chciałbym wykluczyć inne przyczyny, które mogą powodować takie zachowanie. Czy regulacja sprzęgła mogłaby w takim przypadku jeszcze pomóc? Czy może to coś z poduszkami pod skrzynią lub silnikiem, bo takie opcje też znalazłem na tym forum?
Czekam na Wasze rady.
Pozdrawiam
Jednak po 1 .. napisz jaki masz przebieg.. bo może się okazać ,że np docisk lub inna rzecz jest do wymiany a nie cały dwumas.
Poza tym ja na Twoim miejscu- na początku właśnie zacząłbym od wymiany oleju-- na pełen syntetyk .. pojeździj trochę i napisz co się dzieje. Koszta niewielkie a może pomóc
Co do mechaników i ceny jaką podałeś 2200zł ... to wg mnie trochę za dużo i do tego jeszcze sobie skrzynię chcą robić... zmień mechaników. Bo możesz założyć 1-masa do siebie i koszta będą dużoooo niższe. Skrzynią zaś niech zajmie się ktoś kto potrafi np regulować wodziki (linki) ,które odpowiadają za zmianę biegów.,, i może od razu sprawdzić stan poduszek pod silnikiem i samą skrzynią.
Pozdro z Wrocka
Ostatnio zmieniony ndz paź 11, 2009 23:19 przez Haki, łącznie zmieniany 1 raz.
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
-
- Mały gagatek
- Posty: 106
- Rejestracja: pn lut 27, 2006 13:18
- Lokalizacja: kielce
- Kontakt:
skrzynia biegów
witam nan poczatek przeprowadz mały tescik jak zaczna ci biegi cięzko wchodzic to zatrzymaj auto i na zgaszonym silniku wrzucaj po kolej wszystkie biegi oczywisci wciskajac sprzegło 1 poscic sprzegło 2 .. 3.. 4... 5.. i wsteczny .. jesli biegi beda wchodzic dobrze to trzeba to powtórzyc na zapalonym silniku na postoju jesli tu sie zaczna opory i zgrzyty to znaczy ze skrzynia raczej jest dobra tylko sprzegło lipa moze pomóc odpowietrzenie a moze wymiana mozna spróbowac jeszcze troszke wydłużyc popychac od wysprzeglika i jaeszxcze jakis czas posmiga
pozdrawiam
pozdrawiam
Re: skrzynia biegów
U mnie zrobilem taki test i niestety nie ma roznicy ale wiekszy problem mam z biegiem wstecznym. Wypada jak sie cofa wiecej niz kilka metrow i musze cofac na raty, wciskac sprzeglo po chiwli i znowu cofac. Ostatnio bylo nawet gorzej bo bylo tak ze blokowalo mi kola i auto jakby przode sie unosilo. MASAKRA wiecie moze jaki jest problem z moim wstecznym?tiktaczek1 pisze:witam nan poczatek przeprowadz mały tescik jak zaczna ci biegi cięzko wchodzic to zatrzymaj auto i na zgaszonym silniku wrzucaj po kolej wszystkie biegi oczywisci wciskajac sprzegło 1 poscic sprzegło 2 .. 3.. 4... 5.. i wsteczny .. jesli biegi beda wchodzic dobrze to trzeba to powtórzyc na zapalonym silniku na postoju jesli tu sie zaczna opory i zgrzyty to znaczy ze skrzynia raczej jest dobra tylko sprzegło lipa moze pomóc odpowietrzenie a moze wymiana mozna spróbowac jeszcze troszke wydłużyc popychac od wysprzeglika i jaeszxcze jakis czas posmiga
pozdrawiam
POZDRO
[img]http://www.bicker.republika.pl/av.gif[/img]
Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]
Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]
-
- Mały gagatek
- Posty: 106
- Rejestracja: pn lut 27, 2006 13:18
- Lokalizacja: kielce
- Kontakt:
Re: skrzynia biegów
bicker83 pisze:U mnie zrobilem taki test i niestety nie ma roznicy ale wiekszy problem mam z biegiem wstecznym. Wypada jak sie cofa wiecej niz kilka metrow i musze cofac na raty, wciskac sprzeglo po chiwli i znowu cofac. Ostatnio bylo nawet gorzej bo bylo tak ze blokowalo mi kola i auto jakby przode sie unosilo. MASAKRA wiecie moze jaki jest problem z moim wstecznym?tiktaczek1 pisze:witam nan poczatek przeprowadz mały tescik jak zaczna ci biegi cięzko wchodzic to zatrzymaj auto i na zgaszonym silniku wrzucaj po kolej wszystkie biegi oczywisci wciskajac sprzegło 1 poscic sprzegło 2 .. 3.. 4... 5.. i wsteczny .. jesli biegi beda wchodzic dobrze to trzeba to powtórzyc na zapalonym silniku na postoju jesli tu sie zaczna opory i zgrzyty to znaczy ze skrzynia raczej jest dobra tylko sprzegło lipa moze pomóc odpowietrzenie a moze wymiana mozna spróbowac jeszcze troszke wydłużyc popychac od wysprzeglika i jaeszxcze jakis czas posmiga
pozdrawiam
POZDRO
a jaki to silnik i który rok produkcji ??
-
- Mały gagatek
- Posty: 106
- Rejestracja: pn lut 27, 2006 13:18
- Lokalizacja: kielce
- Kontakt:
to masz uszkodzony tryb od wstecznego biegu njapewniej wczesniej tykał ci na wstecznym a ty jeżdziłes dalej teraz uszkodziło przesówke i wałek sprzegłowy a na koniec wogóle nie bedzie wstecznego. Przy spószczaniu oleju ze skrzyni beda widoczne opiłkii i moze kawałki zebów z wstecznego biegu .bicker83 pisze:Silnik 1.6 SR/AKL rok 1999tiktaczek1 pisze:a jaki to silnik i który rok produkcji ??
Boniek00 - miałem podobny problem - zacząłem od wymiany oleju w skrzyni - nie pomogło. Później było podejrzenie, że to wysprzęglik (wyglądało na to że cieknie). Ostatecznie stanęło na wymianie sprzęgła i to rozwiązało problem. Wymieniłem tylko docisk, tarczę i łożysko (nie wymieniałem koła dwumasowego). Koszt materiałów, robocizny, wymiana płynu hamulcowego + ustawienie zbieżności kosztowało mnie 1100PLN.
Problem, który miałem to kłopoty z włożeniem wszystkiego, co było do przodu, czyli R,1,3,5. Największy problem był z R,1,5. W końcowej fazie moich męczarni przy manewrach na parkingu przy zmianie 1->R i R->1 musiałem gasić silnik, bo nie dawało się zmieniać w ogóle biegów.
Problem, który miałem to kłopoty z włożeniem wszystkiego, co było do przodu, czyli R,1,3,5. Największy problem był z R,1,5. W końcowej fazie moich męczarni przy manewrach na parkingu przy zmianie 1->R i R->1 musiałem gasić silnik, bo nie dawało się zmieniać w ogóle biegów.
Ostatnio zmieniony pn paź 12, 2009 22:50 przez zq_lbn, łącznie zmieniany 1 raz.
W sumie to nie slyszalem tykania ale slysze teraz. Czyli co skrzynia do wymiany? Slyszalem cos o jakichs ''kamieniach'' od wstecznego...to tez moze byc powodem? Dzieki wielkie za fachowa poradetiktaczek1 pisze:to masz uszkodzony tryb od wstecznego biegu njapewniej wczesniej tykał ci na wstecznym a ty jeżdziłes dalej teraz uszkodziło przesówke i wałek sprzegłowy a na koniec wogóle nie bedzie wstecznego. Przy spószczaniu oleju ze skrzyni beda widoczne opiłkii i moze kawałki zebów z wstecznego biegu .
POZDRO
[img]http://www.bicker.republika.pl/av.gif[/img]
Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]
Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]
-
- Mały gagatek
- Posty: 106
- Rejestracja: pn lut 27, 2006 13:18
- Lokalizacja: kielce
- Kontakt:
W tych skrzyniach nie ma kamieni czy piesków na wstecznym biegu a co do wymiany skrzyni to albo wymiana albo remont to juz zależy od ciebiebicker83 pisze:W sumie to nie slyszalem tykania ale slysze teraz. Czyli co skrzynia do wymiany? Slyszalem cos o jakichs ''kamieniach'' od wstecznego...to tez moze byc powodem? Dzieki wielkie za fachowa poradetiktaczek1 pisze:to masz uszkodzony tryb od wstecznego biegu njapewniej wczesniej tykał ci na wstecznym a ty jeżdziłes dalej teraz uszkodziło przesówke i wałek sprzegłowy a na koniec wogóle nie bedzie wstecznego. Przy spószczaniu oleju ze skrzyni beda widoczne opiłkii i moze kawałki zebów z wstecznego biegu .
POZDRO
Tak myslalem. No to trzeba zaczac sie rozgladac za skrzynia. Dziekitiktaczek1 pisze:W tych skrzyniach nie ma kamieni czy piesków na wstecznym biegu a co do wymiany skrzyni to albo wymiana albo remont to juz zależy od ciebie
POZDRO
[img]http://www.bicker.republika.pl/av.gif[/img]
Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]
Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]
Fajnie i cieszę się ,że nasze uwagi na coś się przydały. Po to jakby nie było jest Forumboniek00 pisze:Jestem właśnie po wymianie kompletu sprzęgła, a dwumas został zastąpiony jednomasówka. Biegi wchodzą jak w masło . Teraz tylko pozostaje mi przyzwyczaić się do nowego sprzęgła, bo na starym brało mi już przy podłodze. Dzięki za pomoc. Diagnoza trafiona w 100%
Pozdr
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 321 gości