Problem z skrzynią biegów/sprzęgłem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

boniek00
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz paź 11, 2009 20:02
Lokalizacja: Wrocław

Problem z skrzynią biegów/sprzęgłem

Post autor: boniek00 » ndz paź 11, 2009 20:24

Witam,

Mam VW Golfa IV Variant TDI 90KM (ALH) 1999r. Od pewnego czasu mam problem z wbijaniem biegów, szczególnie, gdy przejadę dłuższy odcinek. Problem dotyczy głównie biegów 1, 3, 5, a przy wbijaniu wstecznego zawsze zazgrzyta. Na zimnym biegi wchodzą bez większych oporów, tylko 4 bieg przy puszczaniu sprzęgła, słychać skrzypnięcie. Sprzęgło bierze mi na samym początku.

Przejrzałem podobne problemy na forum. W niektórych przypadkach pomagała wymiana oleju w skrzyni biegów. Byłem u mechanika, który stwierdził, że sprzęgło jest do wymiany (koszt: 2200zl u nich). Nie wykluczył, że skrzynia może też być do naprawy lub wymiany. Dlatego chciałbym wykluczyć inne przyczyny, które mogą powodować takie zachowanie. Czy regulacja sprzęgła mogłaby w takim przypadku jeszcze pomóc? Czy może to coś z poduszkami pod skrzynią lub silnikiem, bo takie opcje też znalazłem na tym forum?

Czekam na Wasze rady.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Problem z skrzynią biegów/sprzęgłem

Post autor: Haki » ndz paź 11, 2009 23:17

boniek00 pisze:Witam,

Mam VW Golfa IV Variant TDI 90KM (ALH) 1999r. Od pewnego czasu mam problem z wbijaniem biegów, szczególnie, gdy przejadę dłuższy odcinek. Problem dotyczy głównie biegów 1, 3, 5, a przy wbijaniu wstecznego zawsze zazgrzyta. Na zimnym biegi wchodzą bez większych oporów, tylko 4 bieg przy puszczaniu sprzęgła, słychać skrzypnięcie. Sprzęgło bierze mi na samym początku.

Przejrzałem podobne problemy na forum. W niektórych przypadkach pomagała wymiana oleju w skrzyni biegów. Byłem u mechanika, który stwierdził, że sprzęgło jest do wymiany (koszt: 2200zl u nich). Nie wykluczył, że skrzynia może też być do naprawy lub wymiany. Dlatego chciałbym wykluczyć inne przyczyny, które mogą powodować takie zachowanie. Czy regulacja sprzęgła mogłaby w takim przypadku jeszcze pomóc? Czy może to coś z poduszkami pod skrzynią lub silnikiem, bo takie opcje też znalazłem na tym forum?

Czekam na Wasze rady.
Pozdrawiam
Rzeczywiście tak jak piszesz ,może być to wina oleju, ale stawiam na sprzęgło..
Jednak po 1 .. napisz jaki masz przebieg.. bo może się okazać ,że np docisk lub inna rzecz jest do wymiany a nie cały dwumas.
Poza tym ja na Twoim miejscu- na początku właśnie zacząłbym od wymiany oleju-- na pełen syntetyk .. pojeździj trochę i napisz co się dzieje. Koszta niewielkie a może pomóc :helm:
Co do mechaników i ceny jaką podałeś 2200zł ... to wg mnie trochę za dużo :grrr: i do tego jeszcze sobie skrzynię chcą robić... zmień mechaników. Bo możesz założyć 1-masa do siebie i koszta będą dużoooo niższe. Skrzynią zaś niech zajmie się ktoś kto potrafi np regulować wodziki (linki) ,które odpowiadają za zmianę biegów.,, i może od razu sprawdzić stan poduszek pod silnikiem i samą skrzynią.


Pozdro z Wrocka
Ostatnio zmieniony ndz paź 11, 2009 23:19 przez Haki, łącznie zmieniany 1 raz.


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

boniek00
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz paź 11, 2009 20:02
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: boniek00 » pn paź 12, 2009 09:24

Przebieg mam 177 tys., ale mógł być przekręcony. Jeżdżę nim od niedawna, 4 miesiące temu go kupiłem. Spróbuje na początek z tym olejem w skrzyni.

Odnośnie mechaników we Wrocku, masz może jakiegoś godnego polecenia?
Pozdr



tiktaczek1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: pn lut 27, 2006 13:18
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

skrzynia biegów

Post autor: tiktaczek1 » pn paź 12, 2009 22:26

witam nan poczatek przeprowadz mały tescik jak zaczna ci biegi cięzko wchodzic to zatrzymaj auto i na zgaszonym silniku wrzucaj po kolej wszystkie biegi oczywisci wciskajac sprzegło 1 poscic sprzegło 2 .. 3.. 4... 5.. i wsteczny .. jesli biegi beda wchodzic dobrze to trzeba to powtórzyc na zapalonym silniku na postoju jesli tu sie zaczna opory i zgrzyty to znaczy ze skrzynia raczej jest dobra tylko sprzegło lipa moze pomóc odpowietrzenie a moze wymiana mozna spróbowac jeszcze troszke wydłużyc popychac od wysprzeglika i jaeszxcze jakis czas posmiga
pozdrawiam



Awatar użytkownika
bicker83
KIEROVWNIK
KIEROVWNIK
Posty: 418
Rejestracja: pt mar 13, 2009 02:34
Lokalizacja: GSL / IRL
Kontakt:

Re: skrzynia biegów

Post autor: bicker83 » pn paź 12, 2009 22:30

tiktaczek1 pisze:witam nan poczatek przeprowadz mały tescik jak zaczna ci biegi cięzko wchodzic to zatrzymaj auto i na zgaszonym silniku wrzucaj po kolej wszystkie biegi oczywisci wciskajac sprzegło 1 poscic sprzegło 2 .. 3.. 4... 5.. i wsteczny .. jesli biegi beda wchodzic dobrze to trzeba to powtórzyc na zapalonym silniku na postoju jesli tu sie zaczna opory i zgrzyty to znaczy ze skrzynia raczej jest dobra tylko sprzegło lipa moze pomóc odpowietrzenie a moze wymiana mozna spróbowac jeszcze troszke wydłużyc popychac od wysprzeglika i jaeszxcze jakis czas posmiga
pozdrawiam
U mnie zrobilem taki test i niestety nie ma roznicy :( ale wiekszy problem mam z biegiem wstecznym. Wypada jak sie cofa wiecej niz kilka metrow i musze cofac na raty, wciskac sprzeglo po chiwli i znowu cofac. Ostatnio bylo nawet gorzej bo bylo tak ze blokowalo mi kola i auto jakby przode sie unosilo. MASAKRA wiecie moze jaki jest problem z moim wstecznym?
POZDRO


[img]http://www.bicker.republika.pl/av.gif[/img]

Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]

tiktaczek1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: pn lut 27, 2006 13:18
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Re: skrzynia biegów

Post autor: tiktaczek1 » pn paź 12, 2009 22:41

bicker83 pisze:
tiktaczek1 pisze:witam nan poczatek przeprowadz mały tescik jak zaczna ci biegi cięzko wchodzic to zatrzymaj auto i na zgaszonym silniku wrzucaj po kolej wszystkie biegi oczywisci wciskajac sprzegło 1 poscic sprzegło 2 .. 3.. 4... 5.. i wsteczny .. jesli biegi beda wchodzic dobrze to trzeba to powtórzyc na zapalonym silniku na postoju jesli tu sie zaczna opory i zgrzyty to znaczy ze skrzynia raczej jest dobra tylko sprzegło lipa moze pomóc odpowietrzenie a moze wymiana mozna spróbowac jeszcze troszke wydłużyc popychac od wysprzeglika i jaeszxcze jakis czas posmiga
pozdrawiam
U mnie zrobilem taki test i niestety nie ma roznicy :( ale wiekszy problem mam z biegiem wstecznym. Wypada jak sie cofa wiecej niz kilka metrow i musze cofac na raty, wciskac sprzeglo po chiwli i znowu cofac. Ostatnio bylo nawet gorzej bo bylo tak ze blokowalo mi kola i auto jakby przode sie unosilo. MASAKRA wiecie moze jaki jest problem z moim wstecznym?
POZDRO

a jaki to silnik i który rok produkcji ??



Awatar użytkownika
bicker83
KIEROVWNIK
KIEROVWNIK
Posty: 418
Rejestracja: pt mar 13, 2009 02:34
Lokalizacja: GSL / IRL
Kontakt:

Post autor: bicker83 » pn paź 12, 2009 22:43

tiktaczek1 pisze:a jaki to silnik i który rok produkcji ??
Silnik 1.6 SR/AKL rok 1999


[img]http://www.bicker.republika.pl/av.gif[/img]

Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]

tiktaczek1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: pn lut 27, 2006 13:18
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Post autor: tiktaczek1 » pn paź 12, 2009 22:47

bicker83 pisze:
tiktaczek1 pisze:a jaki to silnik i który rok produkcji ??
Silnik 1.6 SR/AKL rok 1999
to masz uszkodzony tryb od wstecznego biegu njapewniej wczesniej tykał ci na wstecznym a ty jeżdziłes dalej teraz uszkodziło przesówke i wałek sprzegłowy a na koniec wogóle nie bedzie wstecznego. Przy spószczaniu oleju ze skrzyni beda widoczne opiłkii i moze kawałki zebów z wstecznego biegu .



zq_lbn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr lip 08, 2009 23:29
Lokalizacja: Chełm/Lublin

Post autor: zq_lbn » pn paź 12, 2009 22:49

Boniek00 - miałem podobny problem - zacząłem od wymiany oleju w skrzyni - nie pomogło. Później było podejrzenie, że to wysprzęglik (wyglądało na to że cieknie). Ostatecznie stanęło na wymianie sprzęgła i to rozwiązało problem. Wymieniłem tylko docisk, tarczę i łożysko (nie wymieniałem koła dwumasowego). Koszt materiałów, robocizny, wymiana płynu hamulcowego + ustawienie zbieżności kosztowało mnie 1100PLN.
Problem, który miałem to kłopoty z włożeniem wszystkiego, co było do przodu, czyli R,1,3,5. Największy problem był z R,1,5. W końcowej fazie moich męczarni przy manewrach na parkingu przy zmianie 1->R i R->1 musiałem gasić silnik, bo nie dawało się zmieniać w ogóle biegów.
Ostatnio zmieniony pn paź 12, 2009 22:50 przez zq_lbn, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bicker83
KIEROVWNIK
KIEROVWNIK
Posty: 418
Rejestracja: pt mar 13, 2009 02:34
Lokalizacja: GSL / IRL
Kontakt:

Post autor: bicker83 » pn paź 12, 2009 22:51

tiktaczek1 pisze:to masz uszkodzony tryb od wstecznego biegu njapewniej wczesniej tykał ci na wstecznym a ty jeżdziłes dalej teraz uszkodziło przesówke i wałek sprzegłowy a na koniec wogóle nie bedzie wstecznego. Przy spószczaniu oleju ze skrzyni beda widoczne opiłkii i moze kawałki zebów z wstecznego biegu .
W sumie to nie slyszalem tykania ale slysze teraz. Czyli co skrzynia do wymiany? Slyszalem cos o jakichs ''kamieniach'' od wstecznego...to tez moze byc powodem? Dzieki wielkie za fachowa porade :D
POZDRO


[img]http://www.bicker.republika.pl/av.gif[/img]

Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]

tiktaczek1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: pn lut 27, 2006 13:18
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Post autor: tiktaczek1 » pn paź 12, 2009 22:59

bicker83 pisze:
tiktaczek1 pisze:to masz uszkodzony tryb od wstecznego biegu njapewniej wczesniej tykał ci na wstecznym a ty jeżdziłes dalej teraz uszkodziło przesówke i wałek sprzegłowy a na koniec wogóle nie bedzie wstecznego. Przy spószczaniu oleju ze skrzyni beda widoczne opiłkii i moze kawałki zebów z wstecznego biegu .
W sumie to nie slyszalem tykania ale slysze teraz. Czyli co skrzynia do wymiany? Slyszalem cos o jakichs ''kamieniach'' od wstecznego...to tez moze byc powodem? Dzieki wielkie za fachowa porade :D
POZDRO
W tych skrzyniach nie ma kamieni czy piesków na wstecznym biegu a co do wymiany skrzyni to albo wymiana albo remont to juz zależy od ciebie



Awatar użytkownika
bicker83
KIEROVWNIK
KIEROVWNIK
Posty: 418
Rejestracja: pt mar 13, 2009 02:34
Lokalizacja: GSL / IRL
Kontakt:

Post autor: bicker83 » wt paź 13, 2009 00:05

tiktaczek1 pisze:W tych skrzyniach nie ma kamieni czy piesków na wstecznym biegu a co do wymiany skrzyni to albo wymiana albo remont to juz zależy od ciebie
Tak myslalem. No to trzeba zaczac sie rozgladac za skrzynia. Dzieki
POZDRO


[img]http://www.bicker.republika.pl/av.gif[/img]

Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]

boniek00
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz paź 11, 2009 20:02
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: boniek00 » czw paź 15, 2009 19:49

Jestem właśnie po wymianie kompletu sprzęgła, a dwumas został zastąpiony jednomasówka. Biegi wchodzą jak w masło :grin: . Teraz tylko pozostaje mi przyzwyczaić się do nowego sprzęgła, bo na starym brało mi już przy podłodze. Dzięki za pomoc. Diagnoza trafiona w 100% :grin:

Pozdr



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » czw paź 15, 2009 20:34

boniek00 pisze:Jestem właśnie po wymianie kompletu sprzęgła, a dwumas został zastąpiony jednomasówka. Biegi wchodzą jak w masło :grin: . Teraz tylko pozostaje mi przyzwyczaić się do nowego sprzęgła, bo na starym brało mi już przy podłodze. Dzięki za pomoc. Diagnoza trafiona w 100% :grin:

Pozdr
Fajnie i cieszę się ,że nasze uwagi na coś się przydały. Po to jakby nie było jest Forum :pub:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 435 gości