[Mk3]Piszczący pasek...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

[Mk3]Piszczący pasek...

Post autor: lolo_golf » wt lut 14, 2006 14:45

Witam

Mam taki problem bo cos mi ciągle świszczy pod maską.Ale co ciekawe jak odpale rano auto to wlasnie tak świszczy(to jest taki świst-nie pisk tak jak paski piszcza, ale z drugiej strony tez nie szum łozyska)a jak przejade tak ze 20km to przestaje i potem jak dlugo postoi to znowu to samo.Z początku bylem przekonany ze to pasek od wspomagania bo jak jak go popuscilem to na jakis czas byla cisza ale potem znowu! Az sie zdenerwowalem kupilem nowy(Goodyeara)i jak zalozylem to nie świszczal ale na drugi dzien znowu to samo :grrr: NIe wiem juz czemu tak sie dzieje :panna:

ps. moge zrobic tak ze sciagne ten pasek tak na jeden dzien zeby zobaczyc czy to on? chodzi mi oto czy nic sie nie stanie z pompą od wspomagania jak nie bedzie napedzana?



Awatar użytkownika
solowa123
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:22
Lokalizacja: Bartoszyce/Olsztyn

Post autor: solowa123 » wt lut 14, 2006 14:52

z pompą nic sie nie stanie tylko nie bedziesz miał wspomagania

może masz za mocno naciągnięty pasek.

u mnie też świszczy i moim zdaniem to łożysko na alternatorze, tyle ze
narazie działa i nic nie robie w tym kierunku (stawiam na łozysko w alternatorze)

możesz na chwile ściągnać pasek z alternatora i zobaczysz


______________________________________

Awatar użytkownika
adas01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: wt lut 15, 2005 20:13
Lokalizacja: Poznań

Post autor: adas01 » wt lut 14, 2006 15:01

lolo_golf, czy ty masz oddzielny pasek od wspomagania? u mnie (1.9D) jest wszystko chyba na jednym pasku, czyli pompa wody też. sprawdź, zanim coś uszkodzisz.



Awatar użytkownika
Pabloss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 224
Rejestracja: sob lut 05, 2005 22:08
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: Pabloss » wt lut 14, 2006 15:03

Ale napęcie, naciągnięcie tego paska kontroluje sprzężyna pod alternatorem, więc nie powinieneś mieć za mocno naciągnięty - no chyba za mechanik co ci to wymienial wywalił tą sprzeżynę !!!!! U mnie tak zrobił i jak sie zorientowałem to pojechałem do niego i zakładał ją na nowo. Mówił że mu wypadła i nie chciało mu sie jej zakładać. Nie wiedział że ona kontroluje napięcie paska.



Awatar użytkownika
solowa123
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:22
Lokalizacja: Bartoszyce/Olsztyn

Post autor: solowa123 » wt lut 14, 2006 15:05

ja do wspomagania mam osobny pasek


______________________________________

Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » wt lut 14, 2006 15:29

solowa123 pisze:ja do wspomagania mam osobny pasek
Dokłanie i ja tez mam oddzielny a pasek od alternatora to juz inna sprawa(inny pasek).Jeszcze ktory pasek do czego jest to wiem :hmm: W niektorych sa dwa a w niektorych jeden :grin: Co do napieca paska to napina sie go recznie-on nie ma samonapinacza, ale nie w tym rzecz bo ustawialem go na wiele sposobow i dalej to samo :chytry:



Awatar użytkownika
solowa123
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:22
Lokalizacja: Bartoszyce/Olsztyn

Post autor: solowa123 » wt lut 14, 2006 19:05

to może łożysko dociskowe zaczyna piszczeć (już różnie trzeba patrzyć)


______________________________________

greg

Post autor: greg » wt lut 14, 2006 19:22

zacznijmy po kolei - 1 pasek który da się zdjąć to pasek wspomagania - napinany jest ręcznie tak jak piszesz - jak go zdejmiesz nic się złego nie stanie po za brakiem wspomagania - ale pompy nie uszkodzisz. 2 pasek to pasek od pompy wodnej i alternatora i on MUSI być. Napinany jest na 2 sposoby albo przez sprężynę pod alternatorem - wystarczy poluzować alternator i znowu dokręcić albo przez napinacz z kółkiem i tu już nic nie robisz. Masz jeszcze pasek rozrządu pod pokrywą i może piszczeć napinacz - jeśli to on to MUSISZ go wymienić, bo skończy się uszkodzeniem napinacza a wkonsekwenci utratą paska rozrządu a wkonsekwencji zawory spotkają się z tłokami. Jednym słowem nie ma co bagatelizować tylko musisz ustalić co piszczy.



piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » wt lut 14, 2006 21:48

na bank łożysko alternatora,u mnie w mkIII i mkII jest tak samo jak wyciągam ktores auto z garazu



Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » wt lut 14, 2006 23:17

greg pisze:zacznijmy po kolei - 1 pasek który da się zdjąć to pasek wspomagania - napinany jest ręcznie tak jak piszesz - jak go zdejmiesz nic się złego nie stanie po za brakiem wspomagania - ale pompy nie uszkodzisz. 2 pasek to pasek od pompy wodnej i alternatora i on MUSI być. Napinany jest na 2 sposoby albo przez sprężynę pod alternatorem - wystarczy poluzować alternator i znowu dokręcić albo przez napinacz z kółkiem i tu już nic nie robisz. Masz jeszcze pasek rozrządu pod pokrywą i może piszczeć napinacz - jeśli to on to MUSISZ go wymienić, bo skończy się uszkodzeniem napinacza a wkonsekwenci utratą paska rozrządu a wkonsekwencji zawory spotkają się z tłokami. Jednym słowem nie ma co bagatelizować tylko musisz ustalić co piszczy.
Rozrząd odpada na 100%.Albo piszczy łożysko na alternatorze albo cos na tym pasku od wspomagania...(albo pasek albo lozysko na pompie :crazy: )



Awatar użytkownika
kristo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: czw lut 09, 2006 10:19
Lokalizacja: Pasłęk

Post autor: kristo » śr lut 15, 2006 09:25

Mam podobny przypadek ale tylko w okresie letnim kiedy jest gorąco. Mechanior który wymieniał mi paski stwierdził, że jest to wina (no może nie wina) paska. Powiedział, że niektóre paski się "kleją" i z tad ten gwizd szczególnie słyszalny na niskich obrotach. Byłem zdziwiony i zapytałem go czy wymienić pasek. Powiedział, że nie trzeba. Pokazał mi ciekawostę, mianowicie na pasek kapnął troszkę płynu chłodzącego i faktycznie do czasu odparowania płynu to jest ok. 10 min. świst przestał być słyszalny. Dodam, że sprawdził wszyskie łożyska itp. Raczej mam zaufanie do tego człowieka, ponieważ mojego ojca Astre naprawia już od kilku ładnych lat i jest wszystko ok.
Co myślicie o tym "klejeniu" się paska ?



Awatar użytkownika
Kevin_mkII
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 768
Rejestracja: sob lis 20, 2004 02:09
Lokalizacja: Worthersee
Kontakt:

Post autor: Kevin_mkII » czw lut 16, 2006 00:36

a ja mam takie pytanie...bo znalazłem ten temat w wyszukiwarce.... jak sciagnac pasek wspomagania??

w golfie mk2 silnik 1.8 bo mam osobny do wspomy i osobny do alternatora i ten własnie cche zmienic


Pozdrawiam
Kevin

http://www.facebook.com/ksystem1 - K-system Car Detailing

Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » czw lut 16, 2006 09:09

Musisz wejsc pod auto.Z góry nie da rady.Na pompie od wspomagania(bardziej na dole)zobaczysz śrubę 13 z taka jakby podkładka jak koło zębate(wlasnie tą srubą reguluje sie napiecie paska)i tak samo z drugiej strony musisz popuscic lekko srube(też 13)zeby cala pompa zaczeła chodzic(jakby na takim zawiasie)i wtedy spokojnie sciagasz pasek.Pamietaj do odkrecenia masz tylko te 2 srubki :grin:



Awatar użytkownika
SAMO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: pt lis 18, 2005 14:48
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Kontakt:

Post autor: SAMO » pt lut 17, 2006 16:46

mała dygresja: tvn turbo było własnie wymienia sie wszystkie paski jak sie zdejmuje i na przykładzie mk3 zreszta chyba dalej to jest i golfik w roli głównej :metal:


http://inos.int.pl/zanim-napiszesz/
PAY ATTENTION WHEN YOU'RE DRIVE!!
http://www.youtube.com/watch?v=dMXkinfyV8k

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 426 gości