[mk3]zwarcie na czujniku zasysu temperatury

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

beamish
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob sty 28, 2006 17:56
Lokalizacja: czernica

[mk3]zwarcie na czujniku zasysu temperatury

Post autor: beamish » wt lut 14, 2006 09:40

Witam,

Byłem w ASO na komputerowej diagnostyce mojego golfa 3 1,4. Wyskoczyło, że jest zwarcie czyjnika temperatury zasysu powietrza. To takie ustrojstwo pod kopułką gażnika. Rzeczywiście, kiedy sciągnałem kopułkę, to okazało się, że czujnik jest zabryzgany olejem.
Podejrzewam, że to zwarcie, ma zgubny wpływ na wielkość spalanego paliwa (bierze mi ok 10 l / 100 km).
Zastanawiałem się, nad wymianą tego czujnika, zle doszedłem do wniosku, że najrozsądniej byłoby wyeliminować przyczyne dostawania się oleju pod kompułkę. Nie wiem tylko, czym może być spowodowany taki "przeciek". POMÓŻCIE....
Ostatnio zmieniony wt lut 14, 2006 11:50 przez beamish, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt lut 14, 2006 09:49

1. Gaźnika to Ty nie masz
2. Najpierw sprawdź sam czujnik miernikiem, bo może sie kabelki zwierają a wszystko pozatym jest ok
3. Jakie ilości tego oleju masz w kolektorze dolotowym?


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
GEORG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 255
Rejestracja: śr gru 22, 2004 10:55
Lokalizacja: TYCHY
Kontakt:

Post autor: GEORG » wt lut 14, 2006 09:58

Adamtd pisze:1. Gaźnika to Ty nie masz
2. Najpierw sprawdź sam czujnik miernikiem, bo może sie kabelki zwierają a wszystko pozatym jest ok
3. Jakie ilości tego oleju masz w kolektorze dolotowym?
4. Powyciraj cały kolektor ssący do sucha i pojezdzij i obseruj spalanie
5. Sprawdz czy masz tą siateczke i w jakim stanie w rurce od pokrywy do obudowy
Pozdro :pub:


VW RULEZ :)

beamish
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob sty 28, 2006 17:56
Lokalizacja: czernica

cd...

Post autor: beamish » wt lut 14, 2006 13:15

3. Jakie ilości tego oleju masz w kolektorze dolotowym?[/quote]

4. Powyciraj cały kolektor ssący do sucha i pojezdzij i obseruj spalanie
5. Sprawdz czy masz tą siateczke i w jakim stanie w rurce od pokrywy do obudowy
Pozdro :pub:[/quote]

Powycierałem tak jak radziłeś w pkt 4., co do punktu 5. to powiedz, czy rozchodzi się o rurę od filtra powietrza, czy tą mniejszą odchodzącą od pokrywy do silnika? (laik ze mnie w tych sprawach). Bo jesli o tą dużą od filtra, to nie ma zadnej siateczki, a przy w locie do tej mniejszej jest cos na wzór jakby membrany, albo czegos takiego, ale napewno nie jest to siateczka.
Co do ilości oleu na czujniku, to nie ma go za wiele. Raczej brudne od oleju a nie ociekajace olejem.

wiem, że opisałem to amatorsko, ale jeszcze sie na tym nie znam. mam nadzieję, że dzieki Wam poszerze swoje horyzonty....

z góry dzięki za okazaną pomoc



Awatar użytkownika
andrus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 13:00
Lokalizacja: Łódź

Post autor: andrus » wt lut 14, 2006 15:04

Witam slady oleju w rurze dolotowej to normalne.Jak masz strasznie duzo ilosc i jest to olej dosyc swiezy(nie taki przyschniety) to wskazywaloby ze masz niezle przedmuchy.



beamish
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob sty 28, 2006 17:56
Lokalizacja: czernica

cd...

Post autor: beamish » wt lut 14, 2006 15:39

tak jak pisalem wyzej, nie sa to duże ilości oleju, raczej brud, stary brud. pytanie czy to moze miec wplyw na zwarcie na czuniku i w konskwencji większe spalamnie?



Awatar użytkownika
andrus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 13:00
Lokalizacja: Łódź

Post autor: andrus » wt lut 14, 2006 17:21

Niewiadomo moglo miec ale mysle ze to nie powinno miec wplywu na spalanie a przeplywomierz sprawdziles?Lambde?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 216 gości