wyciek płynu chłodniczego
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
wyciek płynu chłodniczego
problem jest z znikającym płynem w układzie chłodzenia. w ciągu 2 miesięcy dolałem około 3,5litra wiec coś jest nie tak...
czujnik małej ilości płynu dwukrotnie zapalił się gdy jechałem po autostradzie mniej więcej raz 200km/h dziś 170km/h... zapala się ja dolewam... przy normalnej jeździe po mieście i okolicach tak do 130km/h nic się nie dzieje... płyn dolałem w ciągu 2 miesięcy z trzy razy po 1l.
pytanie: czy przy np 170 km/h ciśnienie jest większe w układzie chłodzenia niz np przy 130km? temperatura zawsze jest na środku czyli 90*C i jest ok
auto było oglądane kilka razy od dołu i od góry wycieków nie widać węzę niby ok i obejmy. korek zbiorniczka trzyma dobrze a przy korku oleju (tzn pod nim) tez nie widać płynu...
niby pod zbiorniczkiem było mokro prawdopodobnie ten zaworek co upuszcza ciśnienie to przez niego mogło wywalić ten płyn... nie wiem co jeszcze mogę sprawdzić. mówią (nie wiem czy dobrze pamiętam) ale ze uszczelka pod głowica mogla pójść lub pęknięta głowica a dodam ze auto nie dymi na żaden kolor nic nie zauważyłem
co możecie doradzić i podpowiedzieć? jakie sa koszty wymiany tej uszczelki? penie dużo bo to trzeba rozrząd rozbierać tak? do tego dochodzą dodatkowe uszczelki.....
oj ten mój golfik zawsze musi sprawiać problemy ciągle coś...
czujnik małej ilości płynu dwukrotnie zapalił się gdy jechałem po autostradzie mniej więcej raz 200km/h dziś 170km/h... zapala się ja dolewam... przy normalnej jeździe po mieście i okolicach tak do 130km/h nic się nie dzieje... płyn dolałem w ciągu 2 miesięcy z trzy razy po 1l.
pytanie: czy przy np 170 km/h ciśnienie jest większe w układzie chłodzenia niz np przy 130km? temperatura zawsze jest na środku czyli 90*C i jest ok
auto było oglądane kilka razy od dołu i od góry wycieków nie widać węzę niby ok i obejmy. korek zbiorniczka trzyma dobrze a przy korku oleju (tzn pod nim) tez nie widać płynu...
niby pod zbiorniczkiem było mokro prawdopodobnie ten zaworek co upuszcza ciśnienie to przez niego mogło wywalić ten płyn... nie wiem co jeszcze mogę sprawdzić. mówią (nie wiem czy dobrze pamiętam) ale ze uszczelka pod głowica mogla pójść lub pęknięta głowica a dodam ze auto nie dymi na żaden kolor nic nie zauważyłem
co możecie doradzić i podpowiedzieć? jakie sa koszty wymiany tej uszczelki? penie dużo bo to trzeba rozrząd rozbierać tak? do tego dochodzą dodatkowe uszczelki.....
oj ten mój golfik zawsze musi sprawiać problemy ciągle coś...
Ostatnio zmieniony sob paź 10, 2009 14:52 przez danek.dmc, łącznie zmieniany 2 razy.
- kamska
- Użytkownik
- Posty: 425
- Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:26
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Skoda Karoq Sportline FL 2.0 TDI, Suzuki Bandit 650N, Renault Premium 270dci, Kangoo 1,5 DCI
Mi to wygląda na przemuchy uszczelki pod głowicą, musisz to zrobic, to uszczelka juz przepuszcza a za chwile moze peknąć i cały płyn chlodzacy wleci Tobie to komory spalania badz wymiesza sie z oelejem. Jeśli uszczedla dopiero puszcza- *#cenzura#*, to obr silnika mogą miec na to wpływ.
No własnie a ciecz chłodzącą masz czystą? olej też ok? nic sie nie wymieszało. Przy wysokich obr nie kopci na biało?
Co do samej usterkii, to normalne zajwisko, po prostu predzej badz pozniej musi sie skonczyć.
Głowice raczej nie pękają w tych 100konnych motorach, bynajmniej ja jeszcze sie nie spotkałem, wiec to pewnie banał- uszczelka
Jesli chodzi o koszta naprawy, to uszczelka pewnie ze 100zł moze troche wiecej,, a robocizna 200-400zł, nie wiem dokladnie co trzeba w TDI zdemontować, ale w 500zł powiniennes sie zmiescic, zalezy gdzie bedziesz to robił.
Jakie masz oznaczenie motory i jaki przebieg?
No własnie a ciecz chłodzącą masz czystą? olej też ok? nic sie nie wymieszało. Przy wysokich obr nie kopci na biało?
Co do samej usterkii, to normalne zajwisko, po prostu predzej badz pozniej musi sie skonczyć.
Głowice raczej nie pękają w tych 100konnych motorach, bynajmniej ja jeszcze sie nie spotkałem, wiec to pewnie banał- uszczelka
Jesli chodzi o koszta naprawy, to uszczelka pewnie ze 100zł moze troche wiecej,, a robocizna 200-400zł, nie wiem dokladnie co trzeba w TDI zdemontować, ale w 500zł powiniennes sie zmiescic, zalezy gdzie bedziesz to robił.
Jakie masz oznaczenie motory i jaki przebieg?
'kamska'' chyba miales problemy z ortografi
Ostatnio zmieniony sob paź 10, 2009 16:48 przez wolny83, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images44.fotosik.pl/241/73fd4b95b7dbdc5fmed.gif[/img][/url] www.chuligani.com
- kamska
- Użytkownik
- Posty: 425
- Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:26
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Skoda Karoq Sportline FL 2.0 TDI, Suzuki Bandit 650N, Renault Premium 270dci, Kangoo 1,5 DCI
No włąsne nie mam- pokaż mi bład ortograficzny, ktory popelnilem.wolny83 pisze:'kamska'' chyba miales problemy z ortografi
A moze myslisz ortografie z pospiechem, z polknietymi literkami i brakiem PL znakow?
Bo z tym mam problem- przyznaje sie i sorry Wam za to ))
Ostatnio zmieniony sob paź 10, 2009 17:18 przez kamska, łącznie zmieniany 1 raz.
Podepnę sie pod temat.
Jaki zapach ma płyn uciekający poprzez układ w nagrzewnicy?
Trochę ubywa mi płynu (5mm w zbiorniku na 3000km). W aucie śmierdzi mi tak jakby octem albo świerzym silikonem a ja nic ostatnio nie kleiłem....
Jaki zapach ma płyn uciekający poprzez układ w nagrzewnicy?
Trochę ubywa mi płynu (5mm w zbiorniku na 3000km). W aucie śmierdzi mi tak jakby octem albo świerzym silikonem a ja nic ostatnio nie kleiłem....
Ostatnio zmieniony sob paź 10, 2009 19:20 przez Seru79, łącznie zmieniany 1 raz.
oznaczenia na silniku i tylniej klapie sa dwie czerwone literki czyli 130KM ale ponoć rożnie to w VW jest zalezy jaki rok z fabryki roznie wypuszczali tak sie dowiedziałem...
ja mam silnik ATD czyli 100KM
co do oleju to jest normalny a płyn tez wygląda na czysty trochę zbiorniczek ma osad ale naprawdę nie duży...
obroty nie szaleją nie ma z tym problemów
auto nie kopci na żaden kolor
temperatura tez jest ok do 90 dochodzi i pięknie trzyma nic sie nie waha ani nie rosnie więcej...
ja mam silnik ATD czyli 100KM
co do oleju to jest normalny a płyn tez wygląda na czysty trochę zbiorniczek ma osad ale naprawdę nie duży...
obroty nie szaleją nie ma z tym problemów
auto nie kopci na żaden kolor
temperatura tez jest ok do 90 dochodzi i pięknie trzyma nic sie nie waha ani nie rosnie więcej...
Ostatnio zmieniony sob paź 10, 2009 22:50 przez danek.dmc, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 258 gości