pompka spryskiwacza w MK2

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jarek_1313
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr gru 22, 2004 16:22
Lokalizacja: Zielonka k/Warszawy
Kontakt:

Post autor: jarek_1313 » pn sty 03, 2005 20:08

no włąsnie nie mam aparatu cyfrowego



Awatar użytkownika
jarek_1313
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr gru 22, 2004 16:22
Lokalizacja: Zielonka k/Warszawy
Kontakt:

Post autor: jarek_1313 » pn sty 03, 2005 20:36

szwagra ściągnołem z aparatem i zrobiliśmy te fotki tylko musieliśmy zbiorniczek odkrecić bo nie widac tego było

ale widze ze ta twoja fotka się pojawiła i to chyba to samo
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



siwik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: sob lis 27, 2004 16:15
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: siwik » pn sty 03, 2005 21:04

TACYK .. rozwiazales swoj problem ???? bo u mnie jest identycznie ..... raz na 20 razy spryskiwacz przedniej szyby zadziala ....z tylem nie mam problemow



Deacon
Kalinowa Mad Driver
Kalinowa Mad Driver
Posty: 580
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 23:09
Lokalizacja: Radzionków
Kontakt:

Post autor: Deacon » wt sty 04, 2005 00:12

oooo dzieki bardzo :pub: ale widze ze u ciebie kabelki wchodza w taka czarna kosteczke i dopiero potem w pompke wiec moze ta kosteczka odpowiada za zmiane biegunowosci?? u mnie kabelki wchodza bezposrednio na styki pompki. a te dwa kabelki to ci biegna od manetki?? cholera juz sam nie wiem. moze ktos jeszcze zobaczy w swoim golfiku jak to u niego wyglada.


Klub Miłośników Fiata Pandy www.pandaclubpolska.pl

Awatar użytkownika
yaroz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 14:10
Lokalizacja: SZO
Kontakt:

Post autor: yaroz » wt sty 04, 2005 00:18

ta czarna kosteczka to zwykla wtyczka i nie ma nic wspolnego ze zmiana biegunowosci :grin:



Awatar użytkownika
jarek_1313
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr gru 22, 2004 16:22
Lokalizacja: Zielonka k/Warszawy
Kontakt:

Post autor: jarek_1313 » wt sty 04, 2005 09:11

dokładnie ta czarna kostka to zwykła kostka i nie ma nic wspólnego z biegunowością ale czy biegnie wprost do manetki cieżko stwierdzić trzeba by cała instalacj próć by to sprawdzić ale zrób inny test podłacz dwa przewody z boku pod akumulator i do pompki bezpośrednio i zobacz czy dziaął odwróc biegóny i zobacz czy drógi układ dziaa jak tak to sprawa jest w elektryc jak nie to w mechanice



Awatar użytkownika
jarek_1313
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr gru 22, 2004 16:22
Lokalizacja: Zielonka k/Warszawy
Kontakt:

Post autor: jarek_1313 » wt sty 04, 2005 09:13

dokładnie ta czarna kostka to zwykła kostka i nie ma nic wspólnego z biegunowością ale czy biegnie wprost do manetki cieżko stwierdzić trzeba by cała instalacj próć by to sprawdzić ale zrób inny test podłacz dwa przewody z boku pod akumulator i do pompki bezpośrednio i zobacz czy dziaął odwróc biegóny i zobacz czy drógi układ dziaa jak tak to sprawa jest w elektryc jak nie to w mechanice



Awatar użytkownika
king66
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: pt lis 26, 2004 11:56
Lokalizacja: chełmno, kuj-pom
Kontakt:

Post autor: king66 » wt sty 04, 2005 10:48

no wiec jest tak ze moze siasc manetka...
zwlaszcza ta na okragle kostki tj ta do 89'
oczywiscie nie jest to regula bo ja tez mialem niezle szopki w moim bolidzie i choc buda jest 90' to wlasnie mam takie do 89'
(witam deacon w klubie :pub: )
wymienialem manetke i jest kijowo pomyslana ...bo blaszka [(+) od spryskiwacza] ma tendencje do wypadania z plastiku powoduje to brak spryskow badz zwarcie badz sprysk jednoczesnie przod i tyl...
u mnie skonczylo sie wymiana manetki zreszta i tak byla juz cudowana bo komus sie ulamala dzwignia...
zamiennik w sklepie (oczywiscie not VW) kosztuje 60zl na szrocie proponowali mi za 50zl bez gwarancji ze jutro sie nie rozleci...
poza tym sciagnij sobie schematy elektryczne sa na http://www.volkswagen.msk.ru/index.php?p=page09 po angielsku ale idzie je rozgrysc jakbys mial problem to moge ci dac opis oznaczen
zobacz co idzie na kostke od wlacznika... potem sprawdz czy masz napiecie na niej i bedziesz juz wiedzial czy to manetka czy silniczek
poza tym w razie czego mozesz sobie pociagnac sam instalacje...
kabel w zaleznosci od koloru i grubosci kosztuje moze z 65gr za mb
wtyki miedziane do laczenia po 20gr za szt., kostki musisz miec pod kierownica bo bys nie mial wycieraczek
troche zabawy jest ale chyba taniej wyjdzie niz dac do elektryka ktory za podejscie wezmie 50zl i wymieni ci przy okazji niepotrzebnie pol instalacji
powodzenia
pozdro :helm:


tak naprawdę to tylko M-B W114280CE albo carrera911 72' ...oba mnie kręcą (MB, VAG, PORSCHE... reszta to podróba)

Deacon
Kalinowa Mad Driver
Kalinowa Mad Driver
Posty: 580
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 23:09
Lokalizacja: Radzionków
Kontakt:

Post autor: Deacon » wt sty 04, 2005 16:16

dzieki bardzo za pomoc :pub:
posprawdzalem i jest tak: od manetki wychodza mi dwa kabelki - nazwijmy je 1 i 2. podlaczam 1 oraz mase z akumulatora do pompki, 2 sobie wisi. naciskam manetke na sprysk przodu (wajcha do mnie) - dziala. teraz odpinam kabelek 1 podpinam kabelek 2. masa dalej przpieta. naciskam manetke na sprysk tyl (wajcha ode mnie) - dziala... ale pryska na przod :) podpiecie kabelkow 1 i 2 razem do pompki np. 1 jako plus 2 jako masa i na odwrot powoduje ze dziala tylko przod. wnioskuje ze manetka nie zmienia mi biegunowosci. ehh. mam nadzieje ze nie namieszalem znowu :)


Klub Miłośników Fiata Pandy www.pandaclubpolska.pl

Awatar użytkownika
king66
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: pt lis 26, 2004 11:56
Lokalizacja: chełmno, kuj-pom
Kontakt:

Post autor: king66 » wt sty 04, 2005 16:54

zladuje w domu to zerkne jak co u mnie i napisze pod wieczor co i jak
pozdro :helm:


tak naprawdę to tylko M-B W114280CE albo carrera911 72' ...oba mnie kręcą (MB, VAG, PORSCHE... reszta to podróba)

Awatar użytkownika
TACYK
Vw master
Vw master
Posty: 178
Rejestracja: pt gru 31, 2004 15:15
Lokalizacja: Tarnogród
Kontakt:

Post autor: TACYK » wt sty 04, 2005 20:57

No wlasnie Siwik nie rozwiazalem tego problemu jesli cos z tym zrobie napisze Ci a jesli Ty naprawisz to u siebie byl bym wdzieczny jesli tez bys mnie powiadomil Pozdrawiam :pub: :pub:



Awatar użytkownika
epiotr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 03:23
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: epiotr » wt sty 04, 2005 23:39

a u mnie jest troche inny cyrk,pompka ma tylko jedno wyjście na wężyk i dwa kabelki prądowe,jak spryskuję przód to jest ok.a jak tył to leje na tył i na przód jednocześnie(no *#cenzura#* mozna dostać)co to może być???
(golf2 1.6 benz. prod.88")



Deacon
Kalinowa Mad Driver
Kalinowa Mad Driver
Posty: 580
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 23:09
Lokalizacja: Radzionków
Kontakt:

Post autor: Deacon » śr sty 05, 2005 01:37

a masz podlaczone do tego jednago wyjsca dwa wezyki czy masz druga pompke z tylu?? jak to pierwsze to zmien pompke na ta z dwoma wyjsciami i powinno byc ok a jak to drugie to cos pogrzebane w instalacji :)


Klub Miłośników Fiata Pandy www.pandaclubpolska.pl

Awatar użytkownika
king66
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: pt lis 26, 2004 11:56
Lokalizacja: chełmno, kuj-pom
Kontakt:

Post autor: king66 » śr sty 05, 2005 03:44

no wiec pompka jest podlaczona w ten sposob dla modeli 88' :
na pompce sa 2 kable:ziel-bial,ziel-czerw (z-b i z-cz) te kable ida z manetki (nozki na manetce oznaczenie T i L)
kabel z-b = nozka T i jest to (+) na sprysk przod
kabel z-cz = nozka L jest to (+) na sprysk tyl
...teraz jak na kostce z manetki zewrzesz kabel z-cz i brazowy tj ten co na nozke 31 idzie (-) to powiniesz miec sygnal na sprysk przod a jak zewrzesz kabel z-b i brazowy z nozki 31 i masz sygnal na sprysk tyl
do zwierania najlepiej probnik albo kawalek kabelka drutu miedzianego
jezeli wszystko chodzi to masz manetke walnieta do wymiany (raczej nieremontowalna chalupniczo)

dalej jest tak z kablami z manetki:
z-cz idzie na przekaznik od wycieraczek przednich
przekaznik ten jest w gniezdzie nr 1 (w skrzynce bezpiecznikow gorny rzad pierwszy z lewej)
kabel z-cz wchodzi na nozke przekaznika T = w gniezdzie wtyk nr 4 a potem leci na pomke

z-b idzie z manetki na przekaznik od tylnej wycieraczki ten jest w gniezdzie nr 5 (gorny rzad piaty od lewej) kabel z-b wchodzi na nozke przekaznika L wtyk w gniezdzie nr 25 a potem na pompke

i to cala filozofia w zaleznosci od tego ktory przekaznik podaje napiecie to masz sprysk tyl lub przod

na zdjeciu pompki w postach widac kabel z-cz i drugi w zaleznosci od rocznika moga sie roznic kolorami

powodzenia w walce z pradem :grin:
pozdro :helm:


tak naprawdę to tylko M-B W114280CE albo carrera911 72' ...oba mnie kręcą (MB, VAG, PORSCHE... reszta to podróba)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 389 gości