Nie działa tylna wycieraczka

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pawelcz2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 16:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Nie działa tylna wycieraczka

Post autor: pawelcz2 » czw paź 08, 2009 15:11

Mam problem z tylna wycieraczką, do silniczka nie dochodzi w ogole napięcie. Z tego co wiem jest jeden bezpiecznik od przednich i od tylniej wycieraczki, jak i jeden przekaźnik. Jeśli z przodu działają to te części muszą być w porządku. Problem w takim razie pewnie leży w przełączniku. W ogóle u mnie te wycieraczki jakoś dziwnie działają. Tzn. samo wycieranie działa poprawnie (w dół tryb wolny, w góre raz tryb szybszy, dwa razy najszybszy), ale spryskiwanie działa mi i jak ciągnę rączkę do siebie, i jak dam od siebie, z tą różnicą, że jak ciągnę do siebie to na chwilę włączają sie mi przednie wycieraczki żeby zmyć płyn od spriskiwaczy. Mam schemat, ale ciężko ten przełącznik na nim rozszyfrować. Może ktoś posiada chociaż fragment schematu w dobrej jakości, albo wie jak to ma tam być dokładnie podłączone? Zdejmując plastikową osłonę widać, że raczej jest to tam dobrze podłączone. Może jakieś kabelki są tam zamienione i zamiast włączać tylną wycieraczkę, przełącznik uruchamia spryskiwanie?

Dodam jeszcze, że spryskiwacze u mnie działaja zarówno z przodu jak i z tyłu w tym samym czasie, a z tego co jest narysowane na przełączniku powinno być osobno (do siebie - przód, od siebie - tył).
Ostatnio zmieniony czw paź 08, 2009 15:22 przez pawelcz2, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
wasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: sob lis 24, 2007 12:18
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: wasiak » czw paź 08, 2009 15:19

jak ci nie dziala tylna wycieraczka to pierw sprawdz kable bo to najczęstsza dolegliwosc
wycieraczek

najczesciej kable padaja w okolicach przejscia z budy do klapy w tycz przelotkach badz kilka cm od nich


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190127 MOJE MK2 2E ZAPRASZAM

psik31
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: śr wrz 02, 2009 16:21
Lokalizacja: Krosno
Kontakt:

Post autor: psik31 » czw paź 08, 2009 15:23

Podzielam zdanie kolegi "wasiak", ja tak mialem, a juz prawie kupilem nowy silniczek .. :bigok:


Zapraszam do oceny mojego Golfa mk2 GT Special : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=270204

Kupie nakladki na progi + nadkola od Golf mk2 GTi

Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » czw paź 08, 2009 15:51

pawelcz2 pisze:Dodam jeszcze, że spryskiwacze u mnie działaja zarówno z przodu jak i z tyłu w tym samym czasie, a z tego co jest narysowane na przełączniku powinno być osobno (do siebie - przód, od siebie - tył).
Jeśli chodzi o to, to może to być wina pompki. ma ona w sobie zaworek który w zależności jak spolaryzowane jest zasilanie otwiera na tył lub na przód. Moim zdaniem pompka do wymiany.
pawelcz2 pisze:Z tego co wiem jest jeden bezpiecznik od przednich i od tylniej wycieraczki, jak i jeden przekaźnik. Jeśli z przodu działają to te części muszą być w porządku
W nowej instalacji jest jeden bezpiecznik bodajże 5, ale w starej są dwa 11 - przód
12 - tył. Do tego jest osobny przekażnik na wycieraczki z przodu i z tyłu ale nie pamiętam teraz numerów


Obrazek Obrazek

d4c3k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob wrz 26, 2009 15:52
Lokalizacja: białystok

Post autor: d4c3k » czw paź 08, 2009 16:10

sprawdz jeszcze sam przelacznik ja w 2 moich mk2 mialem problem z przednim spryskiwaczem problem tkwi w przelaczniku jak dogne troszke blszke to jest ok. Proponuje zdjac kierownice i sprawdzic sam przelacznik czy wszystko dochodzi moze masz gdzies zwarcie i temu wlaczaja sie 2 wycieraczki na raz



Damian3942
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
Lokalizacja: okolice krakowa
Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
Silnik: AZM

Post autor: Damian3942 » czw paź 08, 2009 16:18

pawelcz2, http://www.google.pl/custom?domains=for ... %3A1&hl=pl

tysiące razy było.....

[ Dodano: 08 Paź 2009 16:24 ]
ps. to że działa w obie strony znaczy że masz zły silniczek powinieneś mieć dwu stronny... bądź już jest nieszczelna pompa odepnij rurki i zobacz co będzie tzn rurki od silniczka raz na jedną rurkę będzie mocniej psikać raz na drugą.... a żeby sprawdzić możesz jeszcze sprawdzić napięcie na kablach co są przy nim raz w jednym będzie plus a raz w drugim

[ Dodano: 08 Paź 2009 16:27 ]
silniczek taki kosztuje chyba coś ok 20zł ... ja kupiłem taki i działa wsio ładnie (sprawdz sobie jeszcze rurkę od spryskiwacza idzie ona pod tapicerką od strony kierowcy do klapy tylnej. bądź odepnij łączenie koło tylnego światła od pasażera i dmuchnij w nią powinno ładnie lecieć powietrze, odepnij jeszcze przy pompie rurkę bo tak to nie bedzie lecieć :crazy: )


passat b5 115KM AZM 2003r

pawelcz2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 16:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: pawelcz2 » czw paź 08, 2009 18:48

No silniczek mam z jednym wyjściem i mam to podłączone od razu za pompką trójnikiem przód z tyłem, także musiałbym zmienić pompkę, żeby mieć osobne spryskiwacze, ale to akurat nie jest duży problem. Jeśli chodzi o kable do wycieraczki to wyglądają na dobre.
W nowej instalacji jest jeden bezpiecznik bodajże 5, ale w starej są dwa 11 - przód
12 - tył. Do tego jest osobny przekażnik na wycieraczki z przodu i z tyłu ale nie pamiętam teraz numerów
Spróbuje, w takim razie, sprawdzić jeszcze czy faktycznie mam jeden bezpiecznik (na klapce od bezpieczników mam napisane właśnie, że pod 5 jest bezpiecznik od wycieraczek, ale może być ta klapka z innego golfa) i czy przekaźnik jest dobry.
Ostatnio zmieniony czw paź 08, 2009 18:49 przez pawelcz2, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » czw paź 08, 2009 20:25

Przekaźnik przekaźnikiem, włącznik włącznikiem, ale na jednym z kabli silniczka powinno być ciągle napięcie po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Nie pamiętam już koloru, ale jakiś czas temu jeszcze pamiętałem :P i gdzieś to jest opisane w moich postach. Na pewno na brązowym powinna być masa, a na jednym przewodzie napięcie pojawia się tylko po naciśnięciu dźwigni albo w chwili załączenia przekaźnika.

[ Dodano: Czw Paź 08, 2009 8:40 pm ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=216764



Andrzej132
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: czw maja 22, 2008 10:48
Lokalizacja: Opole

Post autor: Andrzej132 » czw paź 08, 2009 21:48

Nowa pompka w IC kosztuje ok. 38 zł - na jeden wylot czy dwa prawie taka sama cena.



pawelcz2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 16:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: pawelcz2 » pt paź 09, 2009 17:14

No więc problem na pewno leży na gdzieś na kablu. Dzisiaj wymontowałem silniczek, jest sprawny. Przy włączaniu tylnej wycieraczki słychać przekaźnik (naciskając raz przekaźnik włącza się tylko na sekundę, przytrzymując dłużej - na kilka sekund), więc przełącznik też raczej jest dobry, a jeśli bezpiecznik, przekaźnik, silnik i przełącznik są w porządku to pozostaje tylko przerwany kabel. Ewentualnie może być jeszcze tak, że przekaźnik dostaje napięcie na cewkę, ale nie zwiera dokłanie (dlatego go słychać bo cewka działa), ale tak czy siak nie mam napięcia na tym kablu co powinno być od razu po włączeniu zapłonu więc to musi być wina kabli :( Pod kierownicą też nie widać, że by jakiś przewód był urwany, czy coś. Wszystkie dochodzą do kostek elegancko. Coś czuję, że dużo zabawy z tym będzię :(



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pt paź 09, 2009 19:03

pawelcz2, na 99% przerwał się kabel przy klapie. Trzeba ściągnąć nieco tą gumową harmonijkę po lewej stronie klapy bagażnika którą idą przewody i pociągać kolejno za każdy z kabelków. W moim pierwszym golfie też miałem taką awarię (tyle że był to kabel od grzania tylnej szyby) i pęknięcie kabla znajdowało się wewnątrz nadwozia i na oko po ściągnięciu harmonijki też nie było nic podejrzanego widać. Musiałem ściągnąć tylny wewnętrzny plastikowy słupek, żeby wyprowadzić kabelek na zewnątrz. Jak już znajdziesz winowajcę to najlepiej jakby udało się wyciągnąć obie końcówki przerwanego kabla i wtedy należałoby wlutować między nie nowy odcinek.



pawelcz2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 16:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: pawelcz2 » pt paź 09, 2009 23:53

Tak, to już sprawdzałem, tylko pod tą gumą idą przewody w pancerzu ;/ Chyba będę musiał odkręcić tą "tapicerkę" na słupkach tylnych od wewnątrz ;)



Awatar użytkownika
paffciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 297
Rejestracja: pn sie 24, 2009 04:31
Lokalizacja: TSK, Bliżyn
Kontakt:

Post autor: paffciu » ndz paź 11, 2009 03:32

ja moze się tu podłącze mam podobny problem tylko że napewno napięcie dochodzi bo jak włączę wycieraczkę to słyszę pompkę od spryskiwaczy ale nie leci mi płyn ani nie chodzi wycieraczka. czy to może być spalony silniczek ??on jest jakoś połączony z tą pompką od płynu??



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » ndz paź 11, 2009 10:13

pawcio1989999 pisze:czy to może być spalony silniczek ??on jest jakoś połączony z tą pompką od płynu??
Nie jest, co więcej w większości golfów pompka jest tylko jedna wspólna dla szyby przedniej i tylnej i znajduje się w komorze silnika. Masz oddzielny zbiorniczek na płyn w bagażniku?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 260 gości