GOLF IV 1998 1.6
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
GOLF IV 1998 1.6
Mam pytanko, a mianowicie przy odpalaniu samochodu czasem słychać przez sekundę jakiś zgrzyt pod maską, nie wiem sąd to się bierze. Drugie pytanie dotyczy odgłosu jaki pochodzi z filtru węglowego, jakieś takie ciche tykanie, może to tak ma być??? Natomiast jeśli chodzi o trzecie to kiedy wymienić filtr np: paliwa, powietrza teraz ma przejechane 145000 i nie wiem czy było coś robione wcześniej.
Re: GOLF IV 1998 1.6
Możliwe, że wyrobiona jest jakaś zębaka w silniczku od sterowania obiegiem powietrza. Łatwo można to sprawdzić, ściągnij osłonę i wyciągnij filtr przeciwpyłkowy i włącz nawiew, ustaw najpierw żeby pobierało powietrze z wewnątrz, wtedy klapka pod filtrem powinna być poziomo ustawiona, czyli zamknięty obieg, a jak wyłaczysz obieg wewnętrzny to powinna być otwarta, jeśli zauważysz, że klapka sie nie porusza to silniczek lub któreś z cięgien plastikowych, chociaż z to raczej rzadziej się łamie.kaszus pisze:Drugie pytanie dotyczy odgłosu jaki pochodzi z filtru węglowego, jakieś takie ciche tykanie, może to tak ma być???
Jeśli nie wiesz kiedy były wymieniane to wymień wszystkie filtry (paliwa, powietrza, oleju i przeciwpyłkowy), jak filtr oleju to także olej, chłodniczy też bym wymienił.kaszus pisze:Natomiast jeśli chodzi o trzecie to kiedy wymienić filtr np: paliwa, powietrza teraz ma przejechane 145000 i nie wiem czy było coś robione wcześniej.
Najważniejsza sprawa to rozrząd.
GOLF IV 1998 1.6
W trakcie jazdy wychodzi więcej pytań:
- wczoraj jechałem i było wszystko ok, następnego dnia zasiadam za golfa i sprzęgło mi "pyrka", jak je naciskam to jest delikatny opór w postaci strzelania, przeskakiwania...
- mam mokro pod nogami, suszyłem dywanik sprawdzałem czy mam jakieś dziury w podwoziu i nic, dalej jest wilgotny dywanik,
- po przejechaniu pewnego odcinka i zostawieniu golfa na biegu jałowym (samochód stoi bez ruchu) obroty wzrastają i następnie spadają i tak się powtarza (praca nie jest równa), a gdy chcę ruszyć często potem mi gaśnie
POMOCY
- wczoraj jechałem i było wszystko ok, następnego dnia zasiadam za golfa i sprzęgło mi "pyrka", jak je naciskam to jest delikatny opór w postaci strzelania, przeskakiwania...
- mam mokro pod nogami, suszyłem dywanik sprawdzałem czy mam jakieś dziury w podwoziu i nic, dalej jest wilgotny dywanik,
- po przejechaniu pewnego odcinka i zostawieniu golfa na biegu jałowym (samochód stoi bez ruchu) obroty wzrastają i następnie spadają i tak się powtarza (praca nie jest równa), a gdy chcę ruszyć często potem mi gaśnie
POMOCY
Co do tych zgrzytów przy odpalaniu,to możliwe że jest to wina rozrusznika-wypada go przeczyścić albo wymienić-ogólnie raczej nic poważnego.
Wilgoć pod dywanikiem->temat wielokrotnie wałkowany na forum,więc nie będę powtarzał opinii innych tylko zachęcam do lektury
Skaczące obroty->kolejna typowa dolegliwość,najrawdopodobniej przepustnica. również dużo informacji na ten temat znajdziesz na forum.
Na temat sprzęgła się nie wypowiem bo nie wiem ocb... W każdym razie też mam Golfa 1.6 98r i w zeszłym roku padło mi sprzęgło.A najlepsze że nic na to nie wskazywało,dojechałem z punktu A do punktu B bez problemu,a jak chciałem wrócić to okazało się że jak wrzuciłem wsteczny to samochód ruszał do przodu , a pozostałe biegi nie działały.Skończyło się na wymianie całego sprzęgła :/ A niedawno chyba gdzieś na forum wyczytałem,że sprzęgło też lubi się popsuć.
A tym tykaniem się nie przejmuj, to normalka
Wilgoć pod dywanikiem->temat wielokrotnie wałkowany na forum,więc nie będę powtarzał opinii innych tylko zachęcam do lektury
Skaczące obroty->kolejna typowa dolegliwość,najrawdopodobniej przepustnica. również dużo informacji na ten temat znajdziesz na forum.
Na temat sprzęgła się nie wypowiem bo nie wiem ocb... W każdym razie też mam Golfa 1.6 98r i w zeszłym roku padło mi sprzęgło.A najlepsze że nic na to nie wskazywało,dojechałem z punktu A do punktu B bez problemu,a jak chciałem wrócić to okazało się że jak wrzuciłem wsteczny to samochód ruszał do przodu , a pozostałe biegi nie działały.Skończyło się na wymianie całego sprzęgła :/ A niedawno chyba gdzieś na forum wyczytałem,że sprzęgło też lubi się popsuć.
A tym tykaniem się nie przejmuj, to normalka
Ostatnio zmieniony śr paź 07, 2009 22:51 przez dabek, łącznie zmieniany 1 raz.
Szukam kogoś kto ma golfa IV 1.9 SDI Variant, silnik AQM, skrzynia DUS i podałby mi wartości prędkości na poszczególnych biegach przy określonych obrotach silnika. Mój brat kiedy był jeszcze właścicielem tego auta musiał wymienić skrzynię-sprzedano mu jako do 1.9 SDI ale po założeniu okazało się, że jest nie taka. Źle liczy kilometry np. kiedyś 170km teraz 142km. Wcześniej na 5 biegu przy 3 tys. obrotów licznik wskazywał 120km/h a teraz 100km/h. Chcę zmienić tę skrzynię na oryginalną i dlatego chcę znać prędkości na poszczególnych biegach przy określonych obrotach, np. 1 bieg 2500 obrotów 40km/h, 2 bieg 2000 50km/h , itd. Proszę o pomoc.
kaszus pisze:SZUKAM I SZUKAM O TYCH WILGOTNYCH DYWANIKACH I NIC NIE MOGĘ ZNALEŹĆ ;/
JEŻELI JUŻ TYLE RAZY O TYM BYŁO TO CZY KTOŚ MOŻE MI PODAĆ LINKA DO TEGO TEMATU ???
- wczoraj jechałem i było wszystko ok, następnego dnia zasiadam za golfa i sprzęgło mi "pyrka", jak je naciskam to jest delikatny opór w postaci strzelania, przeskakiwania...
Być może pompa sprzęgła Ci leje.
be quick or be dead..
wilgotne dywaniki:kaszus pisze:SZUKAM I SZUKAM O TYCH WILGOTNYCH DYWANIKACH I NIC NIE MOGĘ ZNALEŹĆ ;/
JEŻELI JUŻ TYLE RAZY O TYM BYŁO TO CZY KTOŚ MOŻE MI PODAĆ LINKA DO TEGO TEMATU ???
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269122
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=263342
obroty:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=265283
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261324
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=42114
przeciek....
Ok, to teraz pytanie z innej beczki....
- czy po rozkręceniu boków i wyciagnięciu dywanika można zdjąć jeszcze ta blache/stopke, czy to jest na zatrzasku i nic nie da sie z tym zrobic???
- czy może już ktoś zamieścił na forum jak krok po kroku wszystko zdemontować + foty???
- poodpadały mi zaślepki wewnątrz, pod dywanikiem (widocznie od wody) te co od spodu samochodu są zatkane gumkami, czy da sie to jakoś zastąpić????
[ Dodano: 10 Paź 2009 21:08 ]
czy wystarczy mi ten kabelek do diagnozy silnika
http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=103
????
- czy po rozkręceniu boków i wyciagnięciu dywanika można zdjąć jeszcze ta blache/stopke, czy to jest na zatrzasku i nic nie da sie z tym zrobic???
- czy może już ktoś zamieścił na forum jak krok po kroku wszystko zdemontować + foty???
- poodpadały mi zaślepki wewnątrz, pod dywanikiem (widocznie od wody) te co od spodu samochodu są zatkane gumkami, czy da sie to jakoś zastąpić????
[ Dodano: 10 Paź 2009 21:08 ]
czy wystarczy mi ten kabelek do diagnozy silnika
http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=103
????
Ostatnio zmieniony sob paź 10, 2009 20:33 przez kaszus, łącznie zmieniany 1 raz.
starczy, mam ten samkaszus pisze:[ Dodano: 10 Paź 2009 21:08 ]
czy wystarczy mi ten kabelek do diagnozy silnika
http://www.viaken.pl/skle...at=5&prodid=103
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 140 gości