Vento 1.8 ABS - nie jedzie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Vento 1.8 ABS - nie jedzie

Post autor: Pim » śr paź 07, 2009 10:20

Bry

Borykamy się z kumplem problemem z jego ventylem - z brakiem mocy. Mianowicie :

-Zrobiony remont głowicy(co dało dużą poprawę w zakresie wyższych obrotów),
-wymienione świece i przewody
- kata wycięty (a był czysty;f )

podmienialiśmy wtrysk(co nie dało nic)
kombinowaliśmy z zapłonem(aktualnie jest seria), co też nie wiele dało.

a samochód dalej nie jedzie tak jak powinien. O ruszaniu 'z kapcia' to w ogóle można zapomnieć.

Przed remontem góry ciężko było go rozpędzić nawet do 120 km/h .

Przy gwałtownym dodaniu gazu silnik po prostu dusi się (coś jak przy za dużej gardzieli na gaźnikowym silniku :) ) zamiast jechać. Przy przyśpieszaniu czuć delikatne szarpanie.

Znajomy parę razy był na diagnostyce, kilku powiedziało mu że wszystko ok, jeden zauważył że "prąd gubi się"(nie wiem co miał na myśli) gdzieś i nie dociera czasem do wtrysku( :) ) . Niestety szaman ów ma najbliższy termin wolny dopiero za parę tygodni.


Czy aparat zapłonowy może mieć na to wpływ? Palec zmienialiśmy , luzów na palcu nie ma(wymienialiśmy pierścienie łożyskujące) - choć czasem słychać stukanie palca o kopułkę.

Co innego sprawdzić?
Ostatnio zmieniony śr paź 07, 2009 10:23 przez Pim, łącznie zmieniany 2 razy.


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » śr paź 07, 2009 11:35

sądzę że aparat zapłonowy jest głównym winowajcą, mam taki sam motor ale u mnie nic nie stuka o kopułkę


Obrazek

Awatar użytkownika
flatron316
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: flatron316 » śr paź 07, 2009 11:48

Rozrzad dobrze ustawiony?



Awatar użytkownika
bicker83
KIEROVWNIK
KIEROVWNIK
Posty: 418
Rejestracja: pt mar 13, 2009 02:34
Lokalizacja: GSL / IRL
Kontakt:

Post autor: bicker83 » śr paź 07, 2009 12:06

flatron316 pisze:Rozrzad dobrze ustawiony?
Walsnie!!! mialem spytac o to samo :P


[img]http://www.bicker.republika.pl/av.gif[/img]

Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]

lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Post autor: lwlw » śr paź 07, 2009 14:31

Jeżeli góra silnika jest ok, rozrząd dobrze ustawiony, zapłon nieprzestawiony, to może po prostu należałoby filtr paliwa wymienić albo moze pompa paliwa nie domaga.



Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Pim » śr paź 07, 2009 20:45

lwlw pisze:Jeżeli góra silnika jest ok, rozrząd dobrze ustawiony, zapłon nieprzestawiony, to może po prostu należałoby filtr paliwa wymienić albo moze pompa paliwa nie domaga.
Filtr paliwa, powietrza nowy,

rozrząd ok.

Na wysokich obrotach silnik chodzi jak talala(pedał w podłoge - muli do 3k obrotów a potem jedzie jak należy, wiec IMO nie pompa).
Ostatnio zmieniony śr paź 07, 2009 20:46 przez Pim, łącznie zmieniany 1 raz.


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr paź 07, 2009 21:20

Pim pisze:Na wysokich obrotach silnik chodzi jak talala(pedał w podłoge - muli do 3k obrotów a potem jedzie jak należy
stawiam jednak na rozrząd lub zapłon. Warto sprawdzić ustawienia jeszcze raz. Wygląda że albo rozrząd z jeden ząbek przestawiony, albo zapłon za bradzo przyśpieszony

[ Dodano: Sro Paź 07, 2009 9:21 pm ]
Jeszcze bym upewnił się czy aparat zapłonowy właściwie jest włożony, też może być o ząbek przestawiony i palec nie trafia w styki kopułki w momencie podawania iskry


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Pim » śr paź 07, 2009 21:27

Paweł Marek pisze:
Pim pisze:Na wysokich obrotach silnik chodzi jak talala(pedał w podłoge - muli do 3k obrotów a potem jedzie jak należy
stawiam jednak na rozrząd lub zapłon. Warto sprawdzić ustawienia jeszcze raz. Wygląda że albo rozrząd z jeden ząbek przestawiony, albo zapłon za bradzo przyśpieszony

[ Dodano: Sro Paź 07, 2009 9:21 pm ]
Jeszcze bym upewnił się czy aparat zapłonowy właściwie jest włożony, też może być o ząbek przestawiony i palec nie trafia w styki kopułki w momencie podawania iskry
Sprawdzimy, dzięki.


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » śr paź 07, 2009 21:40

Jak sciagniesz kopulke z aparatu to sie przyjrzy dokladnie na obwodzie apartu masz wciecie Jezeli ustawisz rozrzad na znakach to palec w aparacie musi sie pokrywac razem z tym wcieciem Wtedy masz idealnie rozrzad ustawiony Nie raz to wciecie slabo widac proponuj poczyscic obwod aparatu To wciecie wskazuje ze palec patrzy na pierwszy celinder



Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Pim » pt paź 09, 2009 04:59

Jest na znacznikach - ale okazało się że palec się wyrobił i ma luzy jak cholera. Najprawdopodobniej mamy przyczynę - wymienimy aparat i się odezwę.


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt paź 09, 2009 08:13

palec sie wyrobił?? Czy oś aparatu?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Pim » ndz paź 11, 2009 12:17

Po problemie.

Okazało się że wyrobiła się (znowu) oś aparatu. Palec starł styki kopułki i przez to były problemy.

Nie wiem czy po prostu występowało bicie na osi aparatu czy problem jest w tym że podmieniliśmy tuleje łożyskujące z innego aparatu(dolna się mniej wyrabia z reguły więc daliśmy dwie dolne) . (po jakichś 2-3 miechach wyrobiło się na tyle że luzy były paru milimetrowe)

Najważniejsze że już wszystko jeździ jak należy, szampan na tą okazję był :helm:


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz paź 11, 2009 12:37

cóż jest tam jakiś myk ze smarowaniem, przy górnym końcu osi ma być taka miedziana siateczka co olej trzyma i chyba pomaga wprowadzić go pod górną tulejkę. Ja włożyłem tam pasek filcu i na razie dział to znaczy już 50 tysięcy po naprawie


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 304 gości