[Mk IV] Wydech - zgłupiałem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Mosart
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pt mar 25, 2005 12:48
Lokalizacja: Sosnowiec

[Mk IV] Wydech - zgłupiałem

Post autor: Mosart » wt sty 10, 2006 11:24

Ostatnio coś trzaska mi się w podwoziu. Wiachałem na kanał, i okazało się że jest urwany zaczep od tłumika środkowego i coś tłucze się w środku trzeciej bańki od końca. Co to jest?
Katalizator? Ile tłumików ma golf IV 1,4, 2 czy 3?

A zgłupiałem dlatego:

http://allegro.pl/show_item.php?item=79324471 - to jest katalizator,

i to tez jest katalizator:)
http://allegro.pl/show_item.php?item=79154122

Co ja tak naprawdę mam zepsute???

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
moment
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 847
Rejestracja: pn paź 17, 2005 13:56
Lokalizacja: grudziądz
Kontakt:

Post autor: moment » wt sty 10, 2006 11:28

nie pamietam stronki ale ostatnio znalazłem w necie układy wydechowe wszystkich mk. tam napewno bys znalazł wpisałem co prawda golf III ale były tam układy wszystkich pozdro


adptery, dystanse info PW
S4B5 2,7 biturbo--- http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=363667

Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » wt sty 10, 2006 12:51

skorzystaj z etki bo te na allegro to to i to katalizator ale wszystko zalezy od rocznika i rodzaju silnika a katalizator zawsze jest pierwszy od kolektora wydechowego - jesli jest

pozdrawiam



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » wt sty 10, 2006 13:17

Na oko to te katalizatory z allegro są razem w jednym kawałku z kolektorem wydechowym, tylko od różnych wersji.
Pierwszy do 1.4 16V (przynajmniej tak pisze ten co wystawia)
Drugi od 1.8 20V 125 KM, 1.8 20V turbo 150 KM??? Tylko V5 wpisał, więc czy na pewno chodzi o 5 zaworów na cylinder?
Trzeba sprawdzić, co siedzi w aucie, musi mieć wytłoczone numery katalogowe, porównać z etką i tym co na aukcji.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

waldekkkkk

Post autor: waldekkkkk » wt sty 10, 2006 16:24

tez tak miałem poprosu pusciły spawy i trzesie sie tłumnik pospawaj i nie przejmuj sie ze cos w srodku sie tłucze bedzie ok te typy tak maja jeszcze wiele niespodzianek cie spotka z ta niemiecka technologia. pozdrawiam



Awatar użytkownika
ksionc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: wt paź 04, 2005 13:45
Lokalizacja: Białystok,Bielsk Podlaski
Kontakt:

Post autor: ksionc » czw sty 12, 2006 03:51

Mosart pisze:Ile tłumików ma golf IV 1,4, 2 czy 3?
w mądrej książce wyczytałem że trzecia bańka od końca to katalizator. druga od końca to tłumik pośredni a ostatnia tłumik końcowy tyle tylko że to dotyczyło silnika 1.6 ale u ciebie bedzie chyba tak samo.


Mody mode on in one point najn ti di aj endzajn

Rafaello27
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: sob lis 26, 2005 13:51
Lokalizacja: Rabka Zdrój

Post autor: Rafaello27 » czw sty 12, 2006 09:12

Ale zauważcie, że w puszce pokazanej w pierwszym linku jest miejsce na sondę lambda, w drugiej również jest sonda lambda.

Wniosek - samochód ma ma 2 katalizatory i 2 sondy lambda. Jeden jest wstępny drugi docelowy. Ma to na pewno za zadanie maxymalne oczyszczenie spalin :):)



Mosart
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pt mar 25, 2005 12:48
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Mosart » wt sty 17, 2006 14:23

ksionc pisze:w mądrej książce wyczytałem że trzecia bańka od końca to katalizator. druga od końca to tłumik pośredni a ostatnia tłumik końcowy tyle tylko że to dotyczyło silnika 1.6 ale u ciebie bedzie chyba tak samo
jest dokładnie tak samo tzn. idąc od końca dwa tłumiki, katalizator i kolektor.
waldekkkkk pisze:tez tak miałem poprosu pusciły spawy i trzesie sie tłumnik
niestety nie były to puszczone spawy tłumika tylko pęknięta ceramika katalizatora.
Po wymianie kata jest cichutko i przyjemnie.
Rafaello27 pisze:Ale zauważcie, że w puszce pokazanej w pierwszym linku jest miejsce na sondę lambda, w drugiej również jest sonda lambda.

Wniosek - samochód ma ma 2 katalizatory i 2 sondy lambda. Jeden jest wstępny drugi docelowy. Ma to na pewno za zadanie maxymalne oczyszczenie spalin
Z tego co mówił gościu od tłumików, to druga sonda jest wtedy, jak na pokładzie jest komputer. Wtedy w razie jakichś usterek katalizatora komputerek pokazuje błędy.

Dzięki wszystkim z podpowiedzi i pozdrawiam.



Awatar użytkownika
MrSalieri
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 833
Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: MrSalieri » wt sty 17, 2006 18:00

Katalizator jest zawsze zaraz po kolektorze z przyczyn technicznych a dokladnie ze wzgledu na temperature spalin ktore dalej nie sa juz na tyle gorace aby katalizator mogl spelniac swoja role czyli dopalac spaliny ze wzgledu na to ze bylby za malo ogrzewany.
Skoro napisales ze tlucze ci sie cos w trzeciej bance od konca tzn ze masz od konca tlumik koncowy tlumik srodkowy i katalizator a tlucze sie pewnie dlatego ze porcelana z kata sie rozleciala i zrobila sie grzechotka ktora przy pewnych obrotach daje znac o sobie. Znam to bo przerabialem ten temat u siebie.

Kurcze teraz zauwazylem ze juz rozwiazales problem a mialem pisac dalej :P


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45061]Moj Mk3[/url]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]

Awatar użytkownika
marceli3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: czw wrz 30, 2004 14:17
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: marceli3 » wt sty 17, 2006 18:45

wystarczy przyspawac mocowanie uchwytu środkowego tłumika. To normalna przypadłośc Golfów IV i Audi A3 mnie to kosztowało 20 czy 30 zł.



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » pn lut 13, 2006 16:25

mk lv 16/16v 2000r aus też są dwie sądy



Mosart
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pt mar 25, 2005 12:48
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Mosart » wt lut 14, 2006 15:28

marceli3 pisze:wystarczy przyspawac mocowanie uchwytu środkowego tłumika
na początku też myślałem, że to tylko to mocowanie, ale po jego przyspawaniu odgłos pozostał. Brzęczenie, jak się okazało, było winą rozwalonego kata.



Awatar użytkownika
rolmik
naczelny rolnik
naczelny rolnik
Posty: 2637
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 11:35
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: rolmik » śr mar 24, 2010 21:46

czyś pisze:Drugi od 1.8 20V 125 KM, 1.8 20V turbo 150 KM??? Tylko V5 wpisał, więc czy na pewno chodzi o 5 zaworów na cylinder?
kolego ucze się mechaniki i nie słyszałem zy któraś firma stworzyła silnik o 5 zaworach V5 to oznacza 5 cylindrów a 20V 20zaworów tak dla sprostowania


były :D http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=303319" onclick="window.open(this.href);return false;
obecny http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=471027" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
HMP
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 178
Rejestracja: pt maja 23, 2008 00:45
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

Post autor: HMP » sob mar 27, 2010 00:08

Odkryłeś Amerykę brawo.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 433 gości