[MK2 1.3] Montaż MFA
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[MK2 1.3] Montaż MFA
Witam! Na wstępie pragnę zaznaczyć, że u użyłem już funkcji szukaj, a satysfakcjonującej odpowiedzi na moje pytanie nie znalazłem. Otóż, chciałbym założyć do mojego goferka licznik z mfa. Aktualnie używam licznika z samym obrotkiem. Nie wiem czy jest wykonalne założenie mfa do mojego 1.3 55KM (gaźnik). Zwracam się więc do fachowców o pomoc. Jeśli jest to wykonalne lub ktoś robił już coś takiego to jak to zrobić? Pozdrawiam...
Ostatnio zmieniony ndz paź 15, 2006 22:33 przez micky, łącznie zmieniany 1 raz.
Założyć się pewnie da. A co do sposobu montażu to cos kiepsko szukałeś. Postów o ile pamiętam było kilka.
[ Dodano: Sob Lut 11, 2006 06:08 ]
Na początek popatrz tutaj:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=1435
[ Dodano: Sob Lut 11, 2006 06:08 ]
Na początek popatrz tutaj:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=1435
MFA -> to brzmi dumnie:P
jesat to wykonalne jednakże jest troche zabawy własnie się z tym zmagam...
narazie najwiekszym problemem jest dobranie odpowiedniego przelicznika tego z predkosciomierza, trzeba mieć "odpowiednie MFA" pisze globalnie bo nie ustaliłem co dokładnie, niestety ja mam MFA z indeksem 950 (powinno być 935- silnik 1.3) i są przekłamania w kilomterach a też w spalaniu...
a może jest ktoś z silnikiem 1.3 i MFA w pełni działającym ?!
_______________pozdrawiam
PS jak masz pasje i dużo czasu i nie będziesz zawiedziony brakiem sukcesu to się baw, na zdrownie
jesat to wykonalne jednakże jest troche zabawy własnie się z tym zmagam...
narazie najwiekszym problemem jest dobranie odpowiedniego przelicznika tego z predkosciomierza, trzeba mieć "odpowiednie MFA" pisze globalnie bo nie ustaliłem co dokładnie, niestety ja mam MFA z indeksem 950 (powinno być 935- silnik 1.3) i są przekłamania w kilomterach a też w spalaniu...
a może jest ktoś z silnikiem 1.3 i MFA w pełni działającym ?!
_______________pozdrawiam
PS jak masz pasje i dużo czasu i nie będziesz zawiedziony brakiem sukcesu to się baw, na zdrownie
SPRZEDAM 4 opony letenie VREDESTEIN 185/60 R14 MODEL HI-TACK z czarnymi felgami stalowymi do golfa
rafekde, popełniłeś błąd kupując licznik z innym indeksem niż miałeś. Dotyczy to każdego licznika, nie tylko MFA. Najprościej byłoby zamienić na odpowiedzni.
Indeks licznika dobierany jest do skrzyni biegów. Polega to mniej więcej na tym ; na każdy przejechany kilometr linka licznika wykonuje okresloną liczbę obrotów (zależy to od przełożenia napędu linki w skrzyni).W Twoim przypadku tak liczba to 935.Jeśli miałbyś licznik z takim indeksem to wszystko byłoby ok.Przypuszczam, że licznik będzie zaniżał iloęś przejechanych kilometrów.Innym rozwiązanie jest wymiana przekładni napędzającej linkę w skrzyni biegów.
Indeks licznika dobierany jest do skrzyni biegów. Polega to mniej więcej na tym ; na każdy przejechany kilometr linka licznika wykonuje okresloną liczbę obrotów (zależy to od przełożenia napędu linki w skrzyni).W Twoim przypadku tak liczba to 935.Jeśli miałbyś licznik z takim indeksem to wszystko byłoby ok.Przypuszczam, że licznik będzie zaniżał iloęś przejechanych kilometrów.Innym rozwiązanie jest wymiana przekładni napędzającej linkę w skrzyni biegów.
oczywiście przełożyłem "zegar" prędkościomierza do deski z MFA, więc licznik, ma indeks 935 ale samo MFA pokazuje w trybie serwisowym 950bodzio_j pisze:rafekde, popełniłeś błąd kupując licznik z innym indeksem niż miałeś. Dotyczy to każdego licznika, nie tylko MFA. Najprościej byłoby zamienić na odpowiedzni
moje śledztwo prowadzi do elementu który wetknięty jest w tył prędkosciomierza, on zczytuje obroty tarczy, i on jest wymienny i on ma różne indeksy... a więc nie jest tak beznadziejnie
_________________pozdrawiam
PS człowiek się uczy tylko na swoich błędach
SPRZEDAM 4 opony letenie VREDESTEIN 185/60 R14 MODEL HI-TACK z czarnymi felgami stalowymi do golfa
-
- Nowicjusz
- Posty: 43
- Rejestracja: pn paź 18, 2004 01:39
- Lokalizacja: Sz-N [ZS] / Londyn
- Kontakt:
mam pytanko,
a jak poradziliscie sobie z instalacja od mfa ?
chodzi mi o to ze w 1.3 (nz) 91r np. do kostki zegarow (1 wtyk) idze 14 ablo 18 kabli, gdzie w RP (1.8i) idzie juz 24,
Jak podlaczylem pod ta instalacje licznik to nawet zegarek cyfrowy sie nie wlaczyl, teraz juz mam instalke od 1.8 rp i wsyztsko jest ok.
a jak poradziliscie sobie z instalacja od mfa ?
chodzi mi o to ze w 1.3 (nz) 91r np. do kostki zegarow (1 wtyk) idze 14 ablo 18 kabli, gdzie w RP (1.8i) idzie juz 24,
Jak podlaczylem pod ta instalacje licznik to nawet zegarek cyfrowy sie nie wlaczyl, teraz juz mam instalke od 1.8 rp i wsyztsko jest ok.
--------GOLF 2 1.8 tylko 8v w jakims RP :( + Celica `98 1.8 16v
Hej! A czy w ogole VDO wyprodukował licznik 935 z mfa?
??? Co masz na myśli?rafekde pisze:oczywiście przełożyłem "zegar" prędkościomierza do deski z MFA, więc licznik, ma indeks 935 ale samo MFA pokazuje w trybie serwisowym 950
moje śledztwo prowadzi do elementu który wetknięty jest w tył prędkosciomierza, on zczytuje obroty tarczy, i on jest wymienny i on ma różne indeksy... a więc nie jest tak beznadziejnie
spoko spoko j mam drugą intalacje z Mk2, miałem orginalną wtyczkę pod deskę, pobrałem z niej kabelki z końcówkami do wtyczki zegarów i gra gitaraSnake pisze:a jak poradziliscie sobie z instalacja od mfa ?
kupiłem zegary MFA z indeksem 950, odrazu przełożyłem tam mój prędkościomierz czyli taki z 935 przy przekładaniu zauważyłem że od tyłu prędkościomierza podłączone jest jakieś ustrojstwo przełożyłem więc je do mojego prędkosciomierza, ten element jest wpięty w prędkosciomierz od tyłu i podłączony do wiązki zegarów uważam że ono jest wymienne zależnie od rodzaju prędkościomierza (950 czy 935).. to mam na myślimicky pisze:??? Co masz na myśli?
i to jest podstawowy problem, nie mam pojęciamicky pisze:Hej! A czy w ogole VDO wyprodukował licznik 935 z mfa?
_________________pozdrawiam
SPRZEDAM 4 opony letenie VREDESTEIN 185/60 R14 MODEL HI-TACK z czarnymi felgami stalowymi do golfa
A możesz zapodać fotkę tegoż "ustrojstwa o którym mówisz.rafekde pisze:kupiłem zegary MFA z indeksem 950, odrazu przełożyłem tam mój prędkościomierz czyli taki z 935 przy przekładaniu zauważyłem że od tyłu prędkościomierza podłączone jest jakieś ustrojstwo przełożyłem więc je do mojego prędkosciomierza, ten element jest wpięty w prędkosciomierz od tyłu i podłączony do wiązki zegarów uważam że ono jest wymienne zależnie od rodzaju prędkościomierza (950 czy 935).. to mam na myśli
P.S. U siebie jak wymieniałem zegarki to zrobiłem tak samo jak Ty, tzn. kupiłem zegary z 950 i przełożyłem do nich mój prędkościomierz z 935.
już ktoś mnie prosił o fotki, jutro sie zabiorę za tego hitlerwagena to porobie ujęciamicky pisze:A możesz zapodać fotkę tegoż "ustrojstwa o którym mówisz.
tak to się robi, chyba...micky pisze:U siebie jak wymieniałem zegarki to zrobiłem tak samo jak Ty, tzn. kupiłem zegary z 950 i przełożyłem do nich mój prędkościomierz z 935.
_________________pozdrawiam
SPRZEDAM 4 opony letenie VREDESTEIN 185/60 R14 MODEL HI-TACK z czarnymi felgami stalowymi do golfa
- czyzak
- Mały gagatek
- Posty: 71
- Rejestracja: ndz lis 06, 2005 10:57
- Lokalizacja: Gliwice - Paniówki
- Kontakt:
reaktywacja tematu
fabrycznie miałem licznik z wstrzy-czaso-wymywaczem i indeksem 935, ale wymieniłem go na taki z obrotkiem alle indeksem 950. podobno źle pokazuje ? odpaliłem GPSa i sie okazuje że pokazuje 10% za dużo (jak pokazuje 60 to faktycznie jedzie 54). to nawet i lepiej jak by miał zaniżac
ale nie o tym mowa. widziałem na stronie schemat podłączenia MFA do golfa 2 ( http://vw2.info/vwforum/mfa_mk2/mfa.html i http://vwgolf.pl/porady/pinout_jeden_wtyk.htm ). szczerze to interesuje mnie tylko funkcja pokazująca aktualne spalanie, reszta może być nieaktywna.
czy komuś z golfem 1.3 MPI się to udało ?
fabrycznie miałem licznik z wstrzy-czaso-wymywaczem i indeksem 935, ale wymieniłem go na taki z obrotkiem alle indeksem 950. podobno źle pokazuje ? odpaliłem GPSa i sie okazuje że pokazuje 10% za dużo (jak pokazuje 60 to faktycznie jedzie 54). to nawet i lepiej jak by miał zaniżac
ale nie o tym mowa. widziałem na stronie schemat podłączenia MFA do golfa 2 ( http://vw2.info/vwforum/mfa_mk2/mfa.html i http://vwgolf.pl/porady/pinout_jeden_wtyk.htm ). szczerze to interesuje mnie tylko funkcja pokazująca aktualne spalanie, reszta może być nieaktywna.
czy komuś z golfem 1.3 MPI się to udało ?
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=215916]MI BELLA[/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 316 gości