Dymi mocno na niebiesko leci woda z wydechu obroty 500

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

zok
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt paź 02, 2009 20:25
Lokalizacja: kk
Kontakt:

Post autor: zok » pt paź 02, 2009 20:51

Traci moc, kopci na niebiesko? czyli 100% pali olej, mowisz ze zgasiles silnik i po odpaleniu pozniej zaczelo sie tak dziac?? Trase miales dluga? Mozliwe ze pierscionki nie wytrzymaly i popękały, jezeli masz całe to sprawdzilbym jednak dla pewnosci uszczelke pod glowicą...

Rozrząd nie ma nic do tego ze samochod wiecej kopci, jezeli mialbys przestawiony rozrzad o ząbek czy 2 to co najwyzej kiepsko by palił i nie trzymal obrotow, poza tym czasami zdarzyloby mu sie zgasnąć...



Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: krxychu » pt paź 02, 2009 21:11

kopić na niebiesko przestał może troszke kopci ale na pocztaku szła chmura dymu
zok pisze:Trase miales dluga
5000 KM
zok pisze:Rozrząd nie ma nic do tego ze samochod wiecej kopci, jezeli mialbys przestawiony rozrzad o ząbek czy 2 to co najwyzej kiepsko by palił i nie trzymal obrotow, poza tym czasami zdarzyloby mu sie zgasnąć...
takie sa mniej wiecej teraz objawy

A co z czarnymi jak wegiel świecami - jest to oznaka zbyt bogatej mieszanki czyli dostaje za mało powietrza. W takim razie co za to odpowiada? czy nie czasami ten potencjometr ( o ile tak sie to nazywa - chodzi o tą cześc co wchodzi w nia gruba wtyczka do wtrysku.



zok
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt paź 02, 2009 20:25
Lokalizacja: kk
Kontakt:

Post autor: zok » ndz paź 04, 2009 02:35

Długosc trasy sprzyja oszkodzeniom mechanicznym, tym ktore wymienilem, szczegolnie w tak leciwym samochodzie...

Swiece w sumie pasują nam i do jednego i do drugiego, nalot na swiecach jest objawem zbyt bogatej mieszkanki, ale tez i spalania oleju.
Jezeli stawiasz na mieszanke, to: Sprobuj oczyscic przepustnice, zerknij na filtr powietrza, byc moze juz niewiele przepuszcza, sprobuj pobawic się z zaplonem, potencjometr zeby dobrze sprawdzic musialbys jechac do mechanika, najlepiej takiego ktory zna się na elektronice samochodowej... Chociaz watpie zeby czujnik polozenia przepustnicy sie zdupił, poszukaj pozaglądaj, moze jakis kabelek, jakas srubeczka...
Zbyt bogatą mieszanke moze tez ustalać sonda lambda... analizuje sklad spalin i na podstawie tego dobiera proporcje... sprawdz kolektor wydechowy ewentualnie kawałek dalej, czy nie ma pękniec, byc moze lewe powietrze Ci sie gdzies przedostaje...
Przyczyn jak widzisz moze byc naprawde sporo....
Tak jeszcze z ciekawosci, ktory to rok tej 2ki??



Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Gaśnie na PB i LPG , zalewa , zbyt bogata mieszanka ,

Post autor: krxychu » pn paź 05, 2009 15:38

Ciężka sprawa mechanicy nie chcą naprawiać bo mówia że za stare auto
Przyjrzałbym sie zapłonowi na co nalezy zwrócić uwage ...
Na pewno jest za bogata mieszanka co świece są czarne jak smoła
Auto zachowuje sie tak samo jak jest wpietra i odłączona sonda
Wtrysk cały przeczyszczony
Podstawa wtrysku nowa
Węzyki podciśneinia Nowe gumowe
Auto na 90% zalewa
Macie jakeiś sugestie...

[ Dodano: 05 Paź 2009 15:39 ]
zok pisze:sprawdz kolektor wydechowy ewentualnie kawałek dalej, czy nie ma pękniec, byc moze lewe powietrze Ci sie gdzies przedostaje...
Tylko jak go sprawdzić
zok pisze:Tak jeszcze z ciekawosci, ktory to rok tej 2ki??
1990
Ostatnio zmieniony pn paź 05, 2009 15:40 przez krxychu, łącznie zmieniany 1 raz.



zok
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt paź 02, 2009 20:25
Lokalizacja: kk
Kontakt:

Post autor: zok » wt paź 06, 2009 22:45

Specjalnie dla Ciebie kolego przewertowalem pare ksiazek i popytalem niezawodnego, wszechwiedzacego mechanika (mojego ojca:)) i razem doszlismy do wniosku, iż jest to skomplikowana sprawa...
1) Potencjometr przepustnicy, jezeli odkrecales juz i cos tam przy nim przestawiales to juz D.upa, bo jest go cholernie trudno ustawic... i najlepiej szarpnac sie na nowa wtryskarke od razu... Jeszcze pytanko, zdradzisz mi przyjacielu przebieg tego samochodu??
2) Mozna sprawdzic silniczek krokowy, czy dziala prawidlowo
3) Dymi Ci dalej na niebiesko? Jezeli tak, ponawiam swoją prosbe zebys sprawdzil uszczelke pod glowica... odpal, wyciagnij listwe pomiarowa oleju przytknij palec i sprawdz czy dmucha... Bo dalej mi to spac po nocach nie daje...
Pali Ci normalnie czy tez odpalic ma problemy? Jezeli tak to czy pali tak samo na zimnym i cieplym silniku??


4) To do jakich konowalow Ty jezdzisz?? Za stare auto? Ja bym takiemu mechanikowi w pysk sie rozesmiał chyba... Jak Ci jeszcze raz ktorys tak powie to odpowiedz mu ze miedzy nowymi samochodami typu bmw, audi, mercedes, a starym maluchem jest gowniana roznica, zaledwie pare kabelkow, wyglad i cena. Cala reszta jest ta sama, silnik pracuje na tej samej zasadzie, tloki poruszaja sie tak samo, zawory klepią tak samo, olej krązy tak samo... Idea dzialania samochodow pozostala taka sama od czasow przedwojennych, kiedy samochody powstaly...

Kurde najlepiej by go bylo do komputera podlaczyc... tylko za cholere nie wiem czy te golfy mialy juz mozliwosc podlączenia do komputera.. ;/ Mi to w mojej 2ce nigdy potrzebne nie bylo, bo oprocz tego ze spalał paliwo i smakował mu plyn chlodniczy to był bezawaryjny... xO
Ostatnio zmieniony wt paź 06, 2009 22:47 przez zok, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: krxychu » śr paź 07, 2009 15:08

zok pisze:Potencjometr przepustnicy, jezeli odkrecales juz i cos tam przy nim przestawiales to juz D.upa, bo jest go cholernie trudno ustawic... i najlepiej szarpnac sie na nowa wtryskarke od razu... Jeszcze pytanko, zdradzisz mi przyjacielu przebieg tego samochodu??
Na szczescie nie ruszałem
zok pisze:Mozna sprawdzic silniczek krokowy, czy dziala prawidlowo
Sprawdzałem z kolegą z forum powiedziadział ze działa słychac jaks ie wsuwa i wysuwa
zok pisze:Dymi Ci dalej na niebiesko? Jezeli tak, ponawiam swoją prosbe zebys sprawdzil uszczelke pod glowica... odpal, wyciagnij listwe pomiarowa oleju przytknij palec i sprawdz czy dmucha... Bo dalej mi to spac po nocach nie daje...
Dymi po mocnej przegazówce ale wydaje mis ie ze sa to spaliny cos jakby nie przepalona benzyna ( być może olej spalony nie wiem )
zok pisze:Pali Ci normalnie czy tez odpalic ma problemy? Jezeli tak to czy pali tak samo na zimnym i cieplym silniku??
Jak sie rozgrzeje to zapali ale przy wcisniętym gazie do dechy ( przeskakuje na gaz i chodzi na 500 obrotów ) na benzynie od razu gasnie
zok pisze:nie wiem czy te golfy mialy juz mozliwosc podlączenia do komputera.. ;/
nie maja tylko kody błyskowe ( ktorych nie umie wykonac :) )

[ Dodano: 07 Paź 2009 15:11 ]
Prosze kolegów z grupy ślaskiej o pomoc w znalezieniu mechanika lub obejrzenia auta ale nie ma chetnych



Awatar użytkownika
sr99
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pt cze 23, 2006 11:12
Lokalizacja: PSR / PKA
Kontakt:

Post autor: sr99 » śr paź 07, 2009 22:37

Niewiem czy ci to wiele pomoże ale z tym odpalaniem miałem identyczny objaw jak sie popsuł czujnik halla, przy okazji również silnik zalewało i świece sie czarne momentalnie zrobiły jak smoła.



Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: krxychu » czw paź 08, 2009 15:13

czy jest jakis prostu sposów na sprawdzenie czujnika halla ?Boje sie ze jak rozkrece aparat zapłonowy to go nie ustawie jak nalezy

[ Dodano: 15 Paź 2009 17:31 ]
Problem rozwiazany uszkodzony był palec i kopułka po wymianie auto odpaliło Dzieki za pomoc



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 248 gości