Ogrzewanie tylko na czwartm biegu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
reanimat, fajny teoretyk z ciebie. Tylko jeśli o chodzi o praktykę: spotkał się ktoś z uszkodzeniem samych rezystorów w opornicy? Widziałeś jak to solidnie jest zrobione? Bezpiecznik pada.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
No jeju - reanimat, a jak myślisz, ile kosztuje sprawdzenie rezystora? Jeżeli ma się miernik, to 0zł, jeżeli nie - to koszt miernika jakiegoś z marketu 30zł.... i do tego miernik przyda się, nie tylko w samochodzie.
Co rozumiesz przez diagnozę? Bo diagnoza to coś innego niż wymiana.... To, że ktoś diagnozuje czy rezystor jest padnięty, czy nie, to nie znaczy, że musi go wymienić... Diagnoza nie polega na wymianie elementu, tylko na sprawdzeniu, czy dany element jest sprawny - wiec to nie jest tak, że trzeba od razu wydawać kasę na nowy element. A jeżeli rzeczywiście jest padnięty rezystor - to nie rozumiem, jak Twoja metoda diagnostyki od najtańszych elementów miałaby pomóc w zaoszczędzeniu pieniędzy - i tak go będzie trzeba wymienić, i tak...
Co rozumiesz przez diagnozę? Bo diagnoza to coś innego niż wymiana.... To, że ktoś diagnozuje czy rezystor jest padnięty, czy nie, to nie znaczy, że musi go wymienić... Diagnoza nie polega na wymianie elementu, tylko na sprawdzeniu, czy dany element jest sprawny - wiec to nie jest tak, że trzeba od razu wydawać kasę na nowy element. A jeżeli rzeczywiście jest padnięty rezystor - to nie rozumiem, jak Twoja metoda diagnostyki od najtańszych elementów miałaby pomóc w zaoszczędzeniu pieniędzy - i tak go będzie trzeba wymienić, i tak...
Paweł Marek,
Chłopie o jakiej ty opornicy piszesz?? chodzi Ci o to małe ustrojstwo o którym wszyscy piszemy??
nie musisz mi mówić o konstrukcji i solidności wykonania, jeśli Ci się rozchodzi by wymienić np. jeden rezystorów w tym ustrojstwie to powiem że nie da rady, całość jest integralna i często zalewana ceramiką, więc trzeba zakupić cały element składający się z 3 rezystorów (dla pocieszenia dodam że odłączając te ustrojstwo dmuchawa też będzie nam chodzić na 4 biegu )
[ Dodano: 02 Paź 2009 11:26 ]
Lipek81, źle mnie zrozumiałeś, miałem na myśli diagnozę i naprawę w taki sposób by wydać jak najmniej pieniędzy, a jeśli okaże się, że to wina tego rezystora wtedy nie pozostaje nam nic innego jak wydać pieniądze, by usprawnić auto.
Co do multimetrów to najtańsze są nawet za 15 zł
Chłopie o jakiej ty opornicy piszesz?? chodzi Ci o to małe ustrojstwo o którym wszyscy piszemy??
nie musisz mi mówić o konstrukcji i solidności wykonania, jeśli Ci się rozchodzi by wymienić np. jeden rezystorów w tym ustrojstwie to powiem że nie da rady, całość jest integralna i często zalewana ceramiką, więc trzeba zakupić cały element składający się z 3 rezystorów (dla pocieszenia dodam że odłączając te ustrojstwo dmuchawa też będzie nam chodzić na 4 biegu )
[ Dodano: 02 Paź 2009 11:26 ]
Lipek81, źle mnie zrozumiałeś, miałem na myśli diagnozę i naprawę w taki sposób by wydać jak najmniej pieniędzy, a jeśli okaże się, że to wina tego rezystora wtedy nie pozostaje nam nic innego jak wydać pieniądze, by usprawnić auto.
Co do multimetrów to najtańsze są nawet za 15 zł
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
może kolegoChłopie
nie wiesz co to? To zapytaj tych co wiedząreanimat pisze:jakiej ty opornicy piszesz
przecież kurde napisałem że to sie nie psuje a nie żeby wymieniać, to ty tak sugerujesz.reanimat pisze:jeśli Ci się rozchodzi by wymienić
Weź już wyluzuj bo moderator i kolegaLipek81, się denerwujemy, a siedzimy już trochę na tym forum.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Paweł Marek, widać bardzo dużo razy pomogłeś-to fakt ale nie musisz mnie straszyć moderatorami i adminami skoro nic nie piszę co mogłoby wpłynąć na upomnienia, I proszę wytłumacz mi jak się ten element nie psuje?? Skoro mojej Pannie padł w aucie ten rezystor i dmuchawa działała tylko na 3 biegu (Punto I, dmuchawa 3-biegowa).
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Nie straszę nic nie wspomniałem o żadnych sankcjach. Dobrze już. Masz 100 procent racji i radź dalej ludziom jak najwięcej. Ale prosiłbym o koniec OT i przegadywania się.
Ostatnio zmieniony pt paź 02, 2009 11:53 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
- tutaj ciężko mi powiedzieć, ale w mkIII jest bezpiecznik termiczny, zapobiegający spaleniu się drabinki rezystorów. Prędzej spali się ten bezpiecznik, niż ten rezystor. Być może w tym Punto nie było takiego bezpiecznika (w co bardzo wątpię, bo rezystor może się nagrzać do dość wysokich temperatur i w konsekwencji wywołać pożar), albo drabinka rezystorów + bezpiecznik to był jeden element razem jakby zapakowane.reanimat pisze:Skoro mojej Pannie padł w aucie ten rezystor i dmuchawa działała tylko na 3 biegu (Punto I, dmuchawa 3-biegowa).
A jako ciekawostkę z tematu dmuchaw podam, że kumpel miał kiedyś w Fiacie UNO taki cyrk, że dmuchawa mu się kręciła w druga stronę Wszystko fabrycznie podłączone, nic nie kombinowane - skończyło się na wymianie silnika dmuchawy i na drugim było ok.
Witam!! mam podobny problem z tym ogrzewaniem... a mianowicie u mnie wg nie działa na żadnym biegu ;/ od paru dni i tak z głupoty moja dziewczyna kopnęła delikatnie pod schowek tam gdzie jest chyba ten wentylator,bezpiecznik itp to nagle się włączyło no ale za długo się nie cieszyłem bo jeśłi zgaszę auto i odpalę to już nie działa no i teraz nie reaguje już nawet na kopnięcie powiedzcie co to może być i co trzeba zrobic ?? jak to wyjąć ??
zima idzie a w aucie zimno jak na dworze ;/ hehe no i szybki parują strasznie
zima idzie a w aucie zimno jak na dworze ;/ hehe no i szybki parują strasznie
Witam wszystkich. Podpinam się pod temat, gdyż także mam problem z nawiewem. Mam Golfa MK3 1.8 AAM z XI '92 r. bez klimy. Nawiew psuł mi się stopniowo. Najpierw działał tylko na 4. biegu, a później przestał działać całkowicie. Wymieniłem bezpiecznik, sprawdziłem blaszki pod pokrętłami od regulacji, w końcu znajomy poradził mi, abym sprawdził przekaźnik wentylatorów i opornik. Opornik przełożyłem i nic (kolega twierdził że działa na 100%), a przekaźnika nie mogę znaleźć (podobno powinien być między zbiorniczkiem wyrównawczym a akumulatorem, ale go tam nie ma i nigdy nie było).
Pozdrawiam,
Pozdrawiam,
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 353 gości