Pozwoliłem sobie na małą dygresje;
Świece wieloelektrodowe
Dlaczego wymyślono świece zapłonowe z kilkoma elektrodami bocznymi?
W trakcie każdego zapłonu z materiału elektrodowego uwalniane są molekuły. Zjawisko to określa się jako erozja iskrowa. Zgodnie z przysłowiem "cierpliwa kropla drąży skały", zjawisko to prowadzi do stopniowego usunięcia materiału, z którego wykonana jest elektroda i w konsekwencji do zwiększenia odstępu między elektrodami.
Zwiększenie odstępu dopuszczalne jest tylko do pewnej granicy, ponieważ w przeciwnym wypadku wymagane napięcie zapłonowe, zależne w znacznej mierze od odstępu między elektrodami, będzie zbyt duże, co będzie powodowało wypadanie iskry. W nowoczesnych silnikach wypadanie iskry nie może mieć nigdy miejsca, ponieważ powoduje to zwiększenie emisji spalin, ograniczenie mocy silnika i uszkodzenia katalizatora.
Aby przedłużyć żywotność świec zapłonowych, można np.: stosować świece z elektrodami wykonanymi z materiałów bardziej odpornych na erozję (platyna itd.) lub zawierające większą ilość elektrod bocznych (2, 3 lub 4). Oba działania mają na celu zagwarantowanie przedłużonej żywotności świecy zapłonowej oraz niezawodnej pracy silnika.
Wymagania stawiane ze strony przemysłu samochodowego w stosunku do dostawców części do produkcji w ostatnich latach wyraźnie wzrosły, ponieważ podstawowym kryterium decydującym o zakupie samochodu stało się wydłużenie okresów międzyprzeglądowych. Jeśli w latach 60 okresy międzyprzeglądowe wahały się między 5-10.000 km, to obecnie stosowane świece wytrzymują przebieg 60.000 km.
i niezawodność pracy silnika.
[ Dodano: 12 Lut 2006 13:20 ]
Najlepiej:Świece zapłonowe z dodatkową drogą iskrzenia
Świece NGK z dodatkową drogą iskrzenia dla VW i Audi.
Najwyższe bezpieczeństwa zapłonu dla równomiernej pracy silnika i optymalnej ochrony katalizatora.
Zanieczyszczone nagarem świece to już przeszłość. Standardem są obecnie świece zapłonowe posiadające możliwość samooczyszczania.
Cechą szczególną "inteligentnych" świec z dodatkową drogą iskrzenia, opracowanych przez NGK dla VW i Audi jest to, że zawsze "wiedzą" dokąd powinna być podawana iskra.
W normalnym przypadku iskra zapłonowa przeskakuje z elektrody środkowej na elektrodę boczną, powodując przez to zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej (1).
Jeśli na skutek mocnego zanieczyszczenia iskra nie ma możliwości przeskoczenia, to napięcie zapłonowe zaczyna przepływać niepotrzebnie przez izolator, który na skutek nagromadzenia na nim sadzy przewodzi prąd, a zassana przez tłok częściowo nie wypalona mieszanka paliwowo-powietrzna przy następnym takcie zostanie wypchnięta przez zawór wylotowy. Sytuacja taka może spowodować uszkodzenie katalizatora.
Proste rozwiązanie tego problemu oferują świece NGK z dodatkową drogą iskrzenia. W świecach tego typu w wypadku nagromadzenia dużej ilości sadzy napięcie zapłonowe przepływa najpierw przez stożek izolatora, następnie na skutek wytworzenia się iskry zapłonowej przeskakuje w położenie, w którym korpus świecy przybliżany jest (2) do stożka izolatora. Wynik: Mieszanka paliwowo-powietrzna zapala się bez problemu, a silnik szybko się uruchamia. Po osiągnięciu temperatury do samooczyszczenia stożka izolatora wynoszącej ponad 350 stopni Celsjusza, sadza zostaje usunięta, a przeskok iskry powraca do "normalnej" sytuacji, czyli z elektrody środkowej na elektrodę boczną
[ Dodano: 12 Lut 2006 13:27 ]
Z tego tekstu wynika pewna nowoczesność świec wieloelektrodowych i przede wszystkim tzw samoczyszczenie
ja bede wymeniała swiece co 7-8 miesięcy za 7,5 za sztukę (4x7,5) jednoelek
i zabaczę jaki bedzie skutek tego eksperymentu!
[mk2]Vw golf 1.8
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
no ale właśnie u mnie jest taki problem ze samochód nie chodzi równo na wolnych obratach i wydaje mi sie ze to swiece właśnie mogą byc tego przyczyną poniewaz iskra moze byc niewystarczająca i dlatego nie wiem na jakie mam wymienic??? silnik nie jest zagazowany wiec i jest naprwde zdrowy cisnienie ma idealne i po odkręceniu korku wlewu oleju nic sie nie dzieje nie dymi nie przerywa nie skacze po prostu tak jak powinno byc oleju mi nie pije........
a ze nie równo chodzi zwalam na swiece i dlatego nie wiem jak mam wybrnąć z tej sytuacji:((
a ze nie równo chodzi zwalam na swiece i dlatego nie wiem jak mam wybrnąć z tej sytuacji:((
na początku był chaos potem ktoś stworzył GOLFA
Benzyna benzyną, a gaz gazem. Jak msz założoną instalację LPG to jeździj na świecach jednoelektrodowych bo każdy gazownik tak zaleca. Dlaczego nie mam pojęcia ale miał rację. Sam założyłem nowe NGK trzyelektrodowe i troche pojeździłem, padły po 25000km, a jednoelektrodowe mam już kilka miesięcey i zrobiły już 35000km i jeszcze dają radę w mróz -25 stopni auto odpalić na dworze.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 305 gości