Ogrzewanie tylko na czwartm biegu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt paź 02, 2009 08:24

reanimat, fajny teoretyk z ciebie. Tylko jeśli o chodzi o praktykę: spotkał się ktoś z uszkodzeniem samych rezystorów w opornicy? Widziałeś jak to solidnie jest zrobione? Bezpiecznik pada.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt paź 02, 2009 08:27

No jeju - reanimat, a jak myślisz, ile kosztuje sprawdzenie rezystora? Jeżeli ma się miernik, to 0zł, jeżeli nie - to koszt miernika jakiegoś z marketu 30zł.... i do tego miernik przyda się, nie tylko w samochodzie.

Co rozumiesz przez diagnozę? Bo diagnoza to coś innego niż wymiana.... To, że ktoś diagnozuje czy rezystor jest padnięty, czy nie, to nie znaczy, że musi go wymienić... Diagnoza nie polega na wymianie elementu, tylko na sprawdzeniu, czy dany element jest sprawny - wiec to nie jest tak, że trzeba od razu wydawać kasę na nowy element. A jeżeli rzeczywiście jest padnięty rezystor - to nie rozumiem, jak Twoja metoda diagnostyki od najtańszych elementów miałaby pomóc w zaoszczędzeniu pieniędzy - i tak go będzie trzeba wymienić, i tak...



Awatar użytkownika
reanimat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: sob wrz 26, 2009 14:42
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: reanimat » pt paź 02, 2009 11:22

Paweł Marek,
Chłopie o jakiej ty opornicy piszesz?? chodzi Ci o to małe ustrojstwo o którym wszyscy piszemy??
nie musisz mi mówić o konstrukcji i solidności wykonania, jeśli Ci się rozchodzi by wymienić np. jeden rezystorów w tym ustrojstwie to powiem że nie da rady, całość jest integralna i często zalewana ceramiką, więc trzeba zakupić cały element składający się z 3 rezystorów (dla pocieszenia dodam że odłączając te ustrojstwo dmuchawa też będzie nam chodzić na 4 biegu )

[ Dodano: 02 Paź 2009 11:26 ]
Lipek81, źle mnie zrozumiałeś, miałem na myśli diagnozę i naprawę w taki sposób by wydać jak najmniej pieniędzy, a jeśli okaże się, że to wina tego rezystora wtedy nie pozostaje nam nic innego jak wydać pieniądze, by usprawnić auto.
Co do multimetrów to najtańsze są nawet za 15 zł



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt paź 02, 2009 11:37

Chłopie
może kolego
reanimat pisze:jakiej ty opornicy piszesz
nie wiesz co to? To zapytaj tych co wiedzą
reanimat pisze:jeśli Ci się rozchodzi by wymienić
przecież kurde napisałem że to sie nie psuje a nie żeby wymieniać, to ty tak sugerujesz.
Weź już wyluzuj bo moderator i kolegaLipek81, się denerwujemy, a siedzimy już trochę na tym forum.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
reanimat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: sob wrz 26, 2009 14:42
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: reanimat » pt paź 02, 2009 11:47

Paweł Marek, widać bardzo dużo razy pomogłeś-to fakt ale nie musisz mnie straszyć moderatorami i adminami skoro nic nie piszę co mogłoby wpłynąć na upomnienia, I proszę wytłumacz mi jak się ten element nie psuje?? Skoro mojej Pannie padł w aucie ten rezystor i dmuchawa działała tylko na 3 biegu (Punto I, dmuchawa 3-biegowa).



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt paź 02, 2009 11:52

Nie straszę nic nie wspomniałem o żadnych sankcjach. Dobrze już. Masz 100 procent racji i radź dalej ludziom jak najwięcej. Ale prosiłbym o koniec OT i przegadywania się.
Ostatnio zmieniony pt paź 02, 2009 11:53 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 2 razy.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt paź 02, 2009 13:07

reanimat pisze:Skoro mojej Pannie padł w aucie ten rezystor i dmuchawa działała tylko na 3 biegu (Punto I, dmuchawa 3-biegowa).
- tutaj ciężko mi powiedzieć, ale w mkIII jest bezpiecznik termiczny, zapobiegający spaleniu się drabinki rezystorów. Prędzej spali się ten bezpiecznik, niż ten rezystor. Być może w tym Punto nie było takiego bezpiecznika (w co bardzo wątpię, bo rezystor może się nagrzać do dość wysokich temperatur i w konsekwencji wywołać pożar), albo drabinka rezystorów + bezpiecznik to był jeden element razem jakby zapakowane.

A jako ciekawostkę z tematu dmuchaw podam, że kumpel miał kiedyś w Fiacie UNO taki cyrk, że dmuchawa mu się kręciła w druga stronę :D Wszystko fabrycznie podłączone, nic nie kombinowane :D - skończyło się na wymianie silnika dmuchawy i na drugim było ok.



czapa19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn maja 28, 2007 21:43
Lokalizacja: kośćierzyna

Post autor: czapa19 » sob paź 03, 2009 23:22

Witam!! mam podobny problem z tym ogrzewaniem... a mianowicie u mnie wg nie działa na żadnym biegu ;/ od paru dni i tak z głupoty moja dziewczyna kopnęła delikatnie pod schowek tam gdzie jest chyba ten wentylator,bezpiecznik itp to nagle się włączyło :) no ale za długo się nie cieszyłem bo jeśłi zgaszę auto i odpalę to już nie działa :( no i teraz nie reaguje już nawet na kopnięcie :( powiedzcie co to może być i co trzeba zrobic ?? jak to wyjąć ??

zima idzie a w aucie zimno jak na dworze ;/ hehe no i szybki parują strasznie



kindlar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pn paź 15, 2007 09:45
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: kindlar » ndz paź 04, 2009 11:45




dtn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn kwie 24, 2006 15:23
Lokalizacja: Kraków

Post autor: dtn » wt paź 06, 2009 17:23

Witam wszystkich. Podpinam się pod temat, gdyż także mam problem z nawiewem. Mam Golfa MK3 1.8 AAM z XI '92 r. bez klimy. Nawiew psuł mi się stopniowo. Najpierw działał tylko na 4. biegu, a później przestał działać całkowicie. Wymieniłem bezpiecznik, sprawdziłem blaszki pod pokrętłami od regulacji, w końcu znajomy poradził mi, abym sprawdził przekaźnik wentylatorów i opornik. Opornik przełożyłem i nic (kolega twierdził że działa na 100%), a przekaźnika nie mogę znaleźć (podobno powinien być między zbiorniczkiem wyrównawczym a akumulatorem, ale go tam nie ma i nigdy nie było).

Pozdrawiam,



kindlar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pn paź 15, 2007 09:45
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: kindlar » czw paź 08, 2009 16:28

Skoro nie działa na żadnym biegu to rezystor nawiewu do wymiany, Najpierw jednak trzeba sprawdzić dmuchawę bo silnik prawdo podobnie jest walnięty. Najpierw poszedł ci bezpiecznik termiczny i działała tylko 4-ka a potem reszta.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw paź 08, 2009 21:40

Nie ma żadnego przekaźnika od wentylatora. Podłacz silnik na krótko i sprawdź, czy zakręci.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw paź 08, 2009 21:53

dtn pisze:podobno powinien być między zbiorniczkiem wyrównawczym a akumulatorem
to jest sterownik wentylatora chłodnicy a nie nawiewów w kabinie.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 306 gości