deska rozdzielcza
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
deska rozdzielcza
witam, mam problem z moim MK4 1.6 16V od jakiegoś czasu zapaliła mi się lampka na desce rozdzielczej (widoczna na zdjęciu). Byłem z tym problemem u dwóch "speców" jeden twierdzi że to przepustnica do wymiany a drugi twierdzi że to katalizator do wymiany. Sam już nie wiem który ma racje. Może ktoś z Was miał taki problem, prosze o pomoc.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
rafka32
- sps90pt
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: pn lut 23, 2009 09:44
- Lokalizacja: małopolska/śląsk
- Kontakt:
Sluchaj mam identyczny problem ja mam 77kw silnik tez bylem nim w uk i znalazlem sposob nie tankuj na Totalu bo za kazdym razem jak zatankowalem to swiecila mi sie lampka po nastepnym tankowaniu gasla wiec wywnioskowalem ze reaguje na paliwo ....wiemy jakie i po powrocie do Polandu udalem sie do serwisu i powiedziano mi ze to cos między sonda a katalizatorem !! Ale podobno moze miec wplyw paliwo. Więc pozdrawiam i mam nadzieje ze sie przyzwyczaisz do tej lampki
Narkotykom mówię stanowczo-raczej nie
-
- Ma gadane
- Posty: 216
- Rejestracja: pt lut 06, 2009 22:46
- Lokalizacja: podkarpacie
[quote="rafka32"]greg, co do pomocy w UK to mieszkam w północnej walii, jakieś 20mil od liverpoolu
[ Dodano: 25 Lut 2009 10:21 ]
struna7, a co do objaw to pali mi około 11litrów na 100km przy mieszanej jeździe i ekonomicznej , i nie ma takiego przyspieszenia jak kiedyś[/quote
witam! stawiam na sonde lambda.;__)
[ Dodano: 25 Lut 2009 10:21 ]
struna7, a co do objaw to pali mi około 11litrów na 100km przy mieszanej jeździe i ekonomicznej , i nie ma takiego przyspieszenia jak kiedyś[/quote
witam! stawiam na sonde lambda.;__)
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Zdobąź od tych magików kody błędów, które im wyrzuciło. Jeżeli lampka miga to problem pojawia się w momencie jej migania, jeżeli pali stale to problem powstał i znikł lub jest ciągły. Auto pracuje na wszystkich garach? Jest moc? generalnie duże spalanie oznacza problem z sondą lambda - diagnostyka może wykazać problem katalizatora. Obroty na rozgrzanym silniku nie warjują i są na prawidłowym poziomie?
Ostatnio zmieniony śr lut 25, 2009 17:13 przez Jacek75, łącznie zmieniany 1 raz.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
Jacek75, Witam, mam problem z moim golfem IV 1.6 16v , wyskoczył błąd (odczytany na VAG-u, kontrolka silnika swieci) nr 16804 (P0420) - co to moze byc ? Sprawa ma się tak: byłem u jednego mechanika który podpioł mi go do komputera i stierdził że katalizator mam do wymiany. Znajomy polecił mi innego mechanika ("pewnego") który też go podpioł do komputera i stwierdził że to przepustnica. No i jestem w kropce bo jak ostatnio byłem wymienić u mechanika gume drążka stabilizatora i przy okazji podpioł mi go też do komputera i stwierdił że to wina sondy lambda. I co teraz zrobić, wymienić to wszystko?-strasznie droga sprawa. POMOCY!!! Doradź co zrobić. Jeżeli chodzi oto jak silnik pracuje i jak się auto zachowuje podczas pracy silnika to nie widze większej różnicy no może jest troszke "przymulony" podczas przyspieszenia i pali mi ok.10litrów na 100km(to chyba troche dużo). Jeszcze raz prosze o pomoc.
rafka32
mi tez ten blad wyskakuje od czasu do czasu i zauwazylem takie spostrzezenia.
mam auto na gaz dodam jeszcze.
kontrolka lubi sie zapalic gdy rano odpale auto przejade ok 5-10km miastem pozniej jade krajowka tak ok 80-100km/h i najczesniej zapala sie jak jade rowno ok 80km/h 2500obr/min przez dluzszy czas.
inne spostrzezenie to jak jede w dluzsza trase i zatankuje to pelna gaz to blad wyskakuje po przejaniu miedzy 80-100km-dziwne ale zdazylo mi sie tak z 5-10 razy juz.
Inne spostrzezenie to takie ze od pewnego czasu procz check engine i bledzie 16804 wyskakiwal blad od czujnika cisnienia w kolektorze ssacym. czujnik wyciagnolem wyczyscilem bo byl zalany w oleju i od tego momentu juz nie wyskauje blad.
rzadzej wyskakuje check engine 16804.
blad 16804 wysakuje tez podczas przygasniecia auta(np w czasie ruszaniu z jedynki i nie dodaniu odpowiednio gazu albo za pozno wcisnicie sprzegla przy dojezdzaniu do czego gdy obroty spadaja ponizej 1000obr/min zapala sie wtedy kontrolka epc.eps znika po zgaszeniu i powtornym zapaleniu auta a
check znika jak zauwazylem gdy silnik wystygnie i wykasuje dotychczasowy blad sam.dziwi mnie troche to .zachowuje sie jakby prądu brakowalo:/
tez nie mam pojecia od czego check wyskakuje:/ spalanie mam dobre ,i przepustnice raczej tez. chociaz auto jest troche mulaste i popiskuje cos w silniku jak sie jedzie na 4-5 biegu w przedziale 2-3tys obr i sie zdejmie noge z gazu to sa 3-4 krotki piskniecia w odstepach 1-2 sekunowych.probuje dojsc co to i tez nie mam pojecia.
mam auto na gaz dodam jeszcze.
kontrolka lubi sie zapalic gdy rano odpale auto przejade ok 5-10km miastem pozniej jade krajowka tak ok 80-100km/h i najczesniej zapala sie jak jade rowno ok 80km/h 2500obr/min przez dluzszy czas.
inne spostrzezenie to jak jede w dluzsza trase i zatankuje to pelna gaz to blad wyskakuje po przejaniu miedzy 80-100km-dziwne ale zdazylo mi sie tak z 5-10 razy juz.
Inne spostrzezenie to takie ze od pewnego czasu procz check engine i bledzie 16804 wyskakiwal blad od czujnika cisnienia w kolektorze ssacym. czujnik wyciagnolem wyczyscilem bo byl zalany w oleju i od tego momentu juz nie wyskauje blad.
rzadzej wyskakuje check engine 16804.
blad 16804 wysakuje tez podczas przygasniecia auta(np w czasie ruszaniu z jedynki i nie dodaniu odpowiednio gazu albo za pozno wcisnicie sprzegla przy dojezdzaniu do czego gdy obroty spadaja ponizej 1000obr/min zapala sie wtedy kontrolka epc.eps znika po zgaszeniu i powtornym zapaleniu auta a
check znika jak zauwazylem gdy silnik wystygnie i wykasuje dotychczasowy blad sam.dziwi mnie troche to .zachowuje sie jakby prądu brakowalo:/
tez nie mam pojecia od czego check wyskakuje:/ spalanie mam dobre ,i przepustnice raczej tez. chociaz auto jest troche mulaste i popiskuje cos w silniku jak sie jedzie na 4-5 biegu w przedziale 2-3tys obr i sie zdejmie noge z gazu to sa 3-4 krotki piskniecia w odstepach 1-2 sekunowych.probuje dojsc co to i tez nie mam pojecia.
witam ponownie, mówiąc szczerze to ja nie znam się na tych sprawach z elektroniką, ale jeżeli komputer pokazał numer błędu /nr 16804 (P0420)/ i że oznacza on że to wina sondy to chyba jest to pewne. A może ktoś wie gdzie w necie można sprawdzić te wszyskie numery błędów jakie pokazuje komputer podczas odczytu na VAG-u.
rafka32
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 290 gości